معرفی خواص تخمه کدو برای بدن

خواص تخمه کدو

تخمه کدو را حتما خورده‌اید. یکی از پر طرفدارترین اقلام آجیل است که در ظرف آجیل دیده می‌شود. تخم کدو در داخل شکم کدو حلوایی وجود دارد. در حقیقت تخمه کدو را از کدوتنبل یا کدو حلوایی می‌گیرند. هر موقع قصد خوردن کدو حلوایی دارید، تخم آن را دور نریزید. خواص تخمه کدو (Properties of pumpkin seeds) حلوایی بسیار زیاد است. حتما تخم‌ها را دربیاورید و به روش دستی سنتی و در داخل تابه‌ای آن را بو داده و میل کنید.

خواص تخمه کدو

در ارتباط با خواص تخمه کدو باید گفت که این نوع تخمه خواص زیادی دارد. و دارای انواع مواد معدنی و ویتامین هاست. شما با خوردن تخمه کدو تنبل انواع مواد مغذی ازجمله، مس، روی، آهن، منیزیم و دیگر مواد معدنی را دریافت خواهید کرد.

اگر به صورت سر‌زده برایتان مهمان آمد، حتما با تخمه کدو تنبل از او پذیرایی کنید.

خواص تخمه کدو

تخمه کدو تنبل منبع غنی از پروتئین‌های گیاهی است؟

بر اساس بانک اطلاعاتی وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، 1 فنجان تخمه کدو تنبل بو داده (بدون نمک) از نظر ارزش غذایی، مقادیر زیر را دارا می‌باشد:

  • هر یک فنجان کدو فنجان تنبل 285 کالری را برای بدن تامین می‌کند.
  • هر یک فنجان کدو تنبل 9.11گرم پروتئین دارد.
  • هر یک فنجان کدو تنبل 12.4 گرم چربی دارد.
  • هر یک فنجان کدو تنبل 11.8 گرم فیبر دارد.

همچنین بخوانیم : معرفی خواص انواع تخمه

این دانه منبع غنی از منیزیم می‌باشد

اگر شما خانم هستید و در حال مطالعه‌ی خواص تخمه کدو هستید، باید بدانید که خوردن روزانه‌ی 310 تا 320 میلی گرم تخمه کدو تنبل به صورت روزانه، می‌تواند منیزیم بدن شما را تامین کند.

بدن برای بسیاری از انجام فرآیندها، از جمله تنظیم عملکرد عضلات و اعصاب، سطح قند خون و فشار خون، و همچنین ساخت پروتئین، استخوان و DNA به منیزیم نیاز دارد. سازمان ملی بهداشت آمریکا خاطر نشان می‌کند که، مردم در ایالات متحده به طور مداوم منیزیم مصرف می‌کنند که از مقداری که پزشکان توصیه نموده‌اند، کمتر است. پس حتما تخمه کدو بخورید تا منیزیمتان تامین گردد.

پتاسیم بدنتان را با خوردن تخمه کدو تنبل تامین کنید

  • بدن پتاسیم را برای فرآیند‌هایی مانند کمک به انقباض عضلات، تنظیم مایعات، متعادل‌سازی مواد معدنی و حفظ فشار خون لازم دارد.
  • همچنین ممکن است با افزایش سن، بدن به کاهش سنگ مکرر کلیه و از دست دادن استخوان کمک کند. انستیتوی پزشکی آکادمی‌های علوم ملی توصیه می‌کند که بزرگسالان باید حداقل 4700 میلی گرم پتاسیم را در روز مصرف کنند، که میزان آن دو برابر بیشتر از افراد معمولی است.
  • دانه‌های کدو تنبل با میزان 588 میلی گرم پتاسیم در یک فنجان، منبع غنی قابل توجهی از این ماده معدنی مهم است. یک منبع متوسط گزارش می‌دهد که یک فنجان تخمه کدو تنبل، به میزان ​​422 میلی گرم از پتاسیم بدن را تأمین می‌کند.

همچنین بخوانید : معرفی خواص درمانی مغزهای آجیل

به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند

شما باید حتما با خوردن مواد مغذی، ایمنی بدن خود را تقویت کنید تا مریض نشوید. اگر می‌خواهید در فصل زمستان سرما نخورید و یا آنفولانزا نگیرید، حتما تخمه کدو تنبل بخورید.زیرا منبع غنی از روی می‌باشد. با تامین روی بدن، ایمنی بدنتان بالا می‌رود. زنان بالغ بزرگسال به میزان 8 میلی گرم روی، در طول روز احتیاج دارند. هر یک فنجان کدو تنبل حاوی 59.6 میلی گرم روی می‌باشد. پس می‌توانید با خوردن کمتر از یک فنجان ، میزان روی روزانه‌ی بدن خود را تامین کنید.

خواص تخمه کدو

همچنین بخوانیم : معرفی خواص درمانی تخمه کتان

زیاده روی در خوردن تخمه کدو تنبل چه عوارضی دارد؟

اگر به گرمیجات و خوردن انواع تخمه جات و آجیل حساسیت دارید، کمتر استفاده کنید. برخی افراد با خوردن آجیل، جوش‌هایی را در بدن خود مشاهده می‌کنند. اگر بدنتان سریع جوش می‌زند و یا دچار بیماری آکنه هستید، کمتر تخمه کدو تنبل بخورید و ویتامین‌های لازم بدنتان را با مواد غذایی دیگری که حاوی این مواد معدنی است، تامین کنید.

اشتراک گذاری:
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *