چگونگی تهیه کره بادام زمینی ساده در خانه

تهیه کره بادام زمینی

من عاشق تهیه کره بادام زمینی (Preparation of peanut butter) برای وعده‌ی صبحانه هستم. کره بادام زمینی یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌هایی است که شما می‌توانید به عنوان میان وعده و یا برای دورهمی‌های دوستانه به عنوان ساندویچ یا لقمه‌ای از آن استفاده کنید. کره بادام زمینی به صورت آماده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای معتبر و هایپر مارکت‌ها وجود دارد. ولی شما برای اینکه خیالتان جمع شود که ماده‌ی غذایی سالمی را قرار است بخورید، می‌توانید خودتان این وعده‌ی غذایی خوشمزه را در خانه درست کنید. درست کردن آن بسیار راحت است.

تهیه کره بادام زمینی

نکته: در خوردن کره‌ی بادام زمینی زیاده روی نکنید. زیراممکن است برای بدن مضر باشد. و همچنین افرادی که به گرمیجات حساسیت دارند، نباید زیاد بخورند.

درست کردن کره بادام زمینی در منزل بسیار ساده و راحت می‌باشد. فقط باید زحمت بکشید و به آجیل فروشی بروید و بادام زمینی بخرید. اگر بادام زمینی پوست دارد، باید پوست‌هایش را قبل از درست کردن و تهیه کره بادام زمینی ، جدا کنید.

همچنین میخوانیم : 2 روش جدید برای تهیه بادام بو داده خانگی

طرز تهیه کره بادام زمینی در منزل به روش خانگی

  • به دو فنجان بادام زمینی خام احتیاج دارید. (پوستش را قبل از مصرف جدا کنید)
  • به نصف قاشق چای خوری نمک احتیاج دارید.
  • بسته به ذائقه‌ی خود، می‌توانید یک قاشق غذا خوری شکر یا عسل اضافه کنید. (باعث می‌شود تا کره بادام زمینی شما ته مزه‌ی شیرین داشته باشد)
  • به دو قاشق غذا خوری روغن احتیاج دارید. (در صورتی که روغن بادام زمینی در منزل دارید، می‌توانید از روغن بادام زمینی استفاده کنید.)

روش تهیه کره بادام زمینی ساده در خانه

بسته به ذائقه‌ی خود میتوانید از بادام زمینی خام یا بوداده استفاده کنید. اگر بادام زمینی خام خریدید خودتان می‌توانید آن‌ها را در منزل بو داده کنید.

توجه) برای بو دادن بادام زمینی، می‌توانید آن‌ها را در مدت زمان 10 دقیقه، داخل فر با دمای 177 سانتی گراد یا 350 درجه‌ی فارنهایت قرار دهید و دو بار در طی این مدت هم بزنید تا بو داده شوند.

گام اول)

به دستگاه غذا ساز یا خرد کن احتیاج داریم. بادام زمینی‌ها را داخل دستگاه بریزید و هر دو دقیقه یکبار دستگاه را خاموش کنید و با استفاده از قاشق یا لیسک آن‌ها را کف دستگاه جمع کنید. برای اینکه در داخل دستگاه بادام زمینی‌ها با یکدیگر خوب له شوند، لازم است دو قاشق غذاخوری روغن را به بادام‌ها اضافه کنید. این کار را تا زمانی انجام دهید تا موادتان خوب له شوند.

گام دوم)

وقتی که بادام زمینی‌ها خوب له شدند و موادتان به صورت صاف و یکدست و نرم در آمد، نمک یا شکر یا عسل را به موادتان اضافه کنید. و دوباره دستگاه را روشن کنید تا خوب مخلوط شوند.

گام سوم)

کره بادام زمینی شما آماده است. برای اینکه زیر دندان‌هایتان در حین خوردن کره بادام زمینی، تکه‌هایی از بادام زمینی را احساس کنید، می‌توانید مقداری بادام زمینی را خرد کرده را در داخل ظرف کره بادام زمینی اضافه کنید.

گام چ#هارم)

مواد را داخل شیشه‌ای بریزید و در داخل یخچال و یا درجای خشک به دور از نور آفتاب نگداری کنید. دقت کنید درب ظرف را خوب ببندید تا هوا نکشد. می‌توانید از شیشه‌های سس یا مشابه به آن‌ها استفاده کنید.

نکته) اگر دوست دارید کره بادام زمینی شما رژیمی باشد، در حین تهیه کره بادام زمینی باید نمک، شکر، عسل را حذف کنید و از بادام زمینی خام به جای بادام زمینی بو داده استفاده کنید.

همچنین میخوانیم : کلسیم در آجیل چیست؟

سخن پایانی

طرز تهیه کره بادام زمینی ساده در خانه، به هیچ فوت و فن خاصی احتیاج ندارد. شما فقط مواد لازم را باید تهیه کنید و به یک دستگاه خرد کن یا غذا ساز نیاز دارید. این روش بهترین روش است و با خیال راحت می‌توانید یک صبحانه‌ی سالم و ایده آل را نوش جان کنید.

بادام زمینی تازه با خواص بسیاری که دارد بدون شک می‌تواند در کنار آجیل های دیگر قرار بگیرد و به عنوان یک مکمل شگفت انگیز وارد برنامه غذایی شما شود. جهت آشنایی بیشتر مقاله خواص بادام زمینی تازه  را مطلعه بفرمایید.

تهیه کره بادام زمینی

اشتراک گذاری:
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *