کلسیم در آجیل چیست؟

کلسیم در آجیل

مغز ‌های آجیل بمب مواد معدنی هستند. ضروری‌ترین ماده‌ی معدنی کلسیم می‌باشد، کلسیم در آجیل (Calcium in nuts) بسیار فراوان است. همه‌ی ما برای رشد، بقا، سلامت و همچنین تقویت بدن خود، به مواد معدنی با ارزشی احتیاج داریم. به طور کلی اساس سالم بودن فرد، رشد و تغذیه‌ی مناسب می‌باشد. امروزه به دلیل زندگی صنعتی، استفاده از مواد غذایی سالم و به طور کلی تغذیه‌ی سالم کاهش یافته است. زیرا افراد وقت نمی‌کنند که غذاهای مقوی و پر خاصیت درست کنند. و به همین خاطر، توجه به تغذیه‌ی سالم کم شده است. به همین دلیل، ما استفاده از مغز‌ های آجیل را برای افراد توصیه می‌کنیم. زیرا مغزهای آجیل حاوی مواد معدنی بسیار زیادی می‌باشد.

کلسیم در آجیل چیست و در چه موادی وجود دارد؟

کلسیم ماده‌ی غنی با ارزشی است که برای رشد استخوان‌ها و استخوان‌سازی لازم و ضروری می‌باشد. شما باید حتما مواد حاوی کلسیم را در رژیم غذایی خود بگنجانید. که مغزهای آجیل این خاصیت را دارا می‌باشد. اگر مشتی آجیل بردارید، مغزی جات و خشکبار با ارزشی جلوی چشمتان نمایان می‌شود.

کلسیم در آجیل

کدام یک از اقلام آجیل کلسیم بیشتری دارد؟

تمامی اقلام آجیل دارای مواد معدنی با ارزشی هستند. ولی بادام از میان دیگر مغزی جات حاوی کلسیم بیشتری است. اگر استخوان درد دارید و پزشکتان پوکی استخوان را در شما تشخیص داده است، بادام بخورید. بادام سرشار از کلسیم است. از سنین 19 الی 50 سال مصرف میزان کلسیم باید بیشتر شود. هم خانم‌ها و هم آقایان باید کلسیم در آجیل را دریافت کنند. که این میزان 1000 میلی گرم در روز می‌باشد. یعنی باید به شما 1000 میلی گرم در روز کلسیم برسد. بخشی از آن‌ها توسط لبنیات و شیر تامین می‌شود و بخشی دیگر توسط مغز ‌‌های آجیل. که پیشنهاد می‌کنیم بادام را از بقیه بیشتر بخورید.

همچنین میخوانیم : معرفی تمامی خواص بادام هندی

چه نوع بادامی از بین مغز‌ های آجیل مناسب می‌ باشد؟

می توانید بسته به بودجه‌ی خود، بادام درختی، بادام زمینی و بادام هندی را خریداری نمایید. هر 23 دانه از انواع بادام‌ها، حاوی 75 میلی گرم کلسیم می‌باشد. بادام، علاوه بر افزایش میزان کلسیم در بدن، به شادابی و طراوت بدن شما نیز کمک می‌کند.

آجیل برزیلی، ماده‌ای غنی از کلسیم

آجیل برزیلی نیز، سرشار از کلسیم می‌باشد. آجیل برزیلی اقلامی از مغز ‌های آجیل را شامل می‌شوند که منشا آن‌ها از مناطق گرمسیری است. شما با خوردن 28.350 گرم آجیل، می‌توانید، حدود 45 میلی گرم کلسیم را در طول روز، دریافت نمایید. آجیل برزیلی علاوه بر خاصیت کلسیم‌سازی برای بدن، دارای خواص ضد التهابی، ضد سرطان، بهبود سلامت قلب، و بهبود خلق و خود در افزاد می‌شود. پس اگر به کلسیم نیاز نداشته باشید، باز هم می‌توانید آجیل برزیلی را در برنامه‌ی غذایی خود بگنجانید. زیرا خواص بسیار زیادی برای بدن دارد و سرشار از سلنیوم می‌باشد.

آیا آجیل برزیلی شبیه به آجیل‌ های ایرانی است؟

توجه کنید که آجیل برزیلی همانند آجیل ایرانی نیست. آجیل برزیلی فقط شامل یک نوع دانه می‌باشد که بسیار خوشمزه است. و شامل ترکیبی از انواع مغزها نیست. و درخت آن در کشور برزیل می‌روید. و این آجیل در بین مردم جهان، بسیار پرطرفدار است. می‌توانید این دانه را از فروشگاه‌ها و آجیل فروشی‌های معتبر و یا فروشگاه‌های اینترنتی خریداری نمایید.

گردو انگلیسی و دانه‌های کنجد، منابع غنی از کلسیم

در هر 7 عدد گردوی انگلیسی، 28 میلی گرم کلسیم نهفته شده است. دانه‌های کنجد بو داده نیز، غنی از کلسیم می‌باشد. به عبارتی هر انس ان آن، 280 میلی گرم کلسیم دارد. پس اگر نمی‌توانید آجیل بخرید، حتما دانه‌های کنجد را خریداری نمایید. و از آن بر روی کیک و انواع نان‌ها استفاده نمایید.

کلسیم در آجیل

سخن پایانی

کلسیم ماده‌ی معدنی بسیار با ارزشی است که وجود آن برای بدن بسیار ضروری می‌باشد. برای کودکانتان که در سنین رشد هستند، حتما بادام و گردوی انگلیسی را خریداری نمایید. زیرا سرشار از کلسیم می‌باشند و شما حتما باید، مغز های آجیل حاوی کلسیم را در رژیم غذایی خود اضافه کنید.

برای آشنایی بیشتر با دیگر ویتامین های موجود در آجیل مقاله  انواع ویتامین در آجیل را مطالعه بفرمایید.

اشتراک گذاری:
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *