چیپس میوه چیست؟

چیپس میوه

چیپس میوه (fruit chips) ، همه ویتامین های موجود در میوه را شامل می شود و یکی از موثر ترین و بی نظیر ترین تنقلات سالم به شمار می آیند. در زمان های قدیم، مردم وقتی قصد داشتن موادی نظیر میوه و یا سبزیجات را به مدت طولانی نگه دارند، اقدام به خشک کردن آن می کردند.

در آن زمان خشک کردن، توسط نور خورشید انجام می شد و مردم میوه و سبزیجات را جلوی نور خورشید پهن می کردند تا خشک شوند.

اما این روش غیر استاندار بوده و بیماری های زیادی را به وجود می آورد. یکی از خطر هایی که ما را تهدید می کند، احتمال کپک زدگی میوه ها، جلو نور خورشید می باشد. که این عامل بیماری ها و خطراتی را به دنبال دارد.

امروزه با پیشرفت علم و فناوری دستگاه های صنعتی برای این منظور ساخته شده است. شما می توانید میوه خشک شده هر کدام از میوه ها را خریداری کنید. تک تک میوه ها دارای طعم های خوشمزه و متفاوتی هستند.

کشور ما صادر کننده چیپس میوه است

کشور ما به خاطر داشتن باغ میوه های زیادی، بهترین صادر کننده میوه های خشک، محسوب می شود. و می تواند روزانه بیشتر از ده ها تن میوه خشک تولید و صادر کند. این یکی از کار های پر درآمد برای خود و کشورمان است.

در کشور عمان امارت قطر، هیچ چیزی به نام باغ میوه ندارند، شما می توانید به این کشور میوه خشک صادر کرده و درآمد زیادی را کسب کنید.

فواید چیپس میوه

قبل از این کار، شما باید نکاتی را رعایت کنید. سعی داشته باشید میوه های خشکی که تولید می کنید، باکیفیت بوده و حتما از میوه های درجه 1 باشد. به هیچ وجه از میوه های یخ زده و کرم زده برای این کار استفاده نکنید. نکته بعدی که باید مد نظر داشته باشید، بسته بندی چیپس میوه است. اولین چیزی که مشتری را جذب خود می کند، بسته بندی محصول است.

ویتامین های چیپس میوه

میوه های خشک و خشکبار از ویتامین های خیلی زیادی برخوردار هستند. مثلا میوه خشک شده هلو، سرشار از ویتامین E است. شما می توانید به عنوان میان وعده مفید، آن را در کیف فرزندتان بگذارید تا در مدرسه بخورد.

میوه های خشک شده خیلی بهتر از چیپس های سیب زمینی و پفک است که با روغن های غیر استاندارد و غیر بهداشتی، تهیه می شود. از طرفی هم برای بدن فوق العاده ضرر دارد و هم چنین ارزش غذایی آن بسیار پایین است.

شما می توانید با مصرف میوه های خشک که ارزش غذایی بالایی دارند و برای بدن بسیار مفید هستند، سلامت خود و فرزندتان را تضمین کنید.

بهتر است بدانید که میوه های خشک نظیر چیپس میوه ها برای زنان باردار بسیار مفید و موثر می باشد. بعضی از زنان در دوران بارداری، علاقه زیادی به خوردن تنقلات دارند.

خوردن تنقلاتی مثل چیپس و پفک برای آن ها فوق العاده مضر است. زنان باردار می توانند در این دوران از میوه های خشک مصرف کنند که برای سلامتی خود و فرزندانشان بسیار مفید می باشد.

ویتامین چیپس میوه

اگر به آشنایی با انواع مختلفی از میوه های خشک شده و فواید استفاده از آنان علاقه مند هستید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله مرتبط به میوه های خشک ‌شده را نیز مطالعه کنید.

اشتراک گذاری:
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *