زمان مصرف آجیل در بدنسازی

زمان مصرف آجیل در بدنسازی

ما در این مقاله از وب سایت آجیل نعمتی درباره فواید و همچنین زمان مصرف آجیل در بدنسازی (When to use nuts in bodybuilding) صحبت خواهیم کرد. محققین همواره تاکید دارند که آجیل و میوه‌های خشک یکی از سالم‌ترین و مفیدترین میان وعده‌هایی است که می‌توانید، مصرف کنید.  در کتاب معروف غذاهای شفابخش که در کشور دانمارک چاپ شده است آمده، که آجیل دارای بیشترین مقدار آنتی اکسیدان در بین تمام مواد غذایی گیاهی است.

وظیفه آنتی اکسیدان در بدن، مبارزه با تمامی رادیکال‌های آزاد و از هرگونه آسیب به بافت‌های سلولی جلوگیری می‌کند. آجیل سرشار از ویتامین‌ها، فیبر، چربی‌های سالم و مواد معدنی است که باعث کاهش میزان کلسترول خون و تقویت تمامی عضلات و مفاصل کمک می‌کند

بهترین زمان مصرف آجیل در بدنسازی

بنابر تحقیقاتی که محققین انجام داده‌اند، آجیل‌ ها سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین، آهن، کلسیم، مواد معدنی، اسید چرب، امگا ۳ و بسیاری از مواد معدنی دیگر مانند روی، پتاسیم، منیزیم، منگنز و مس هستند. به همین خاطر آجیل‌ ها می‌توانند بخش مهمی از انرژی بدن را تامین کنند و در ایجاد سلامتی بدن نقش بسیار مهمی ایجاد کنند.

به دلیل خصوصیات این ماده مغذی، می‌توان گفت که آجیل ‌ها از بهترین مواد غذایی در دوره بدنسازی هستند. اما باید دقت لازم را در زمان مصرف آجیل در بدنسازی داشته باشید تا بالاترین فایده را به بدن ورزشکاران برساند.

لازم به ذکر است که یکی از بهترین زمان ها برای مصرف آجیل در بدنسازی، صبح‌ها و همراه با صبحانه است؛ چراکه به تنظیم فشار خون فرد و رفع خستگی او کمک شایانی می‌کند. اما بهترین نوع آجیل همراه با صبحانه بادام است. این نوع آجیل مقوی می‌تواند بسیاری از نیاز‌های روزانه بدن ورزشکاران را تامین کند؛ پس در مصرف آن کوتاهی نکنید و اگر خوردن بادام را در صبح نمی‌پسندید می‌توانید شیر بادام تهیه کنید و آن را بنوشید.

توجه

اگر در دوران حساس بدنسازی هستید، باید بدانید که در تایم عصر از آجیل‌ هایی مثل پسته و بادام هندی استفاده کنید. مصرف این مواد بعد از فعالیت‌های خسته‌کننده روزمره بسیار مفید است و سیستم ایمنی و استقامت بدنتان را بسیار تقویت می‌کند. این دو آجیل از بهترین‌های میان وعده هستند، پس اگر در این دوران به سر می‌برید از خرید پسته و بادام هندی غافل نشوید.

 

بهترین زمان مصرف آجیل در بدنسازی

 

مصرف آجیل در شب نیز برای ورزشکاران بدنسازی که در رژیم‌های خاصی به سر می‌برند توصیه می‌شود. بهترین گزینه‌های مصرف در شب، گردو و خرما هستند. این دو ماده غذایی دارای فیبر محلول هستند و مشکلات گوارشی خاصی مثل یبوست را به طور کامل برطرف می‌کنند. دقت کنید که مصرف آجیل در شب، نویدبخش فردایی بدون نفخ و یبوست است، پس با خرید گردو و خرما در ایجاد بدنی سالم کوشا باشید.

توجه داشته باشید که ورزشکاران بدنسازی بهتر است فقط از آجیل‌ های پروتئین داری که گفته شد استفاده کنند؛ به همین خاطر خرید آجیل مخلوط برای این افراد توصیه نمی‌شود، چراکه باید تا حد امکان از مصرف آجیل ‌های چرب خودداری کنند.

نکاتی در مورد زمان مصرف آجیل در بدنسازی

دقت کنید که در مورد زمان مناسب مصرف آجیل در دوران بدنسازی، رعایت یک سری از نکات لازم و ضروری است:

۱.به هیچ عنوان بلافاصله بعد از وعده‌های غذایی صبح و شب آجیل را مصرف نکنید.

۲.سعی کنید هنگام گرسنگی‌های ناگهانی و بی‌موقع از آجیل استفاده کنید.

۳.سعی کنید به جای مصرف یک نوع آجیل از مخلوطی از آجیل‌ های مغذی و پروتئینی استفاده کنید، تا مواد مفید و مورد نیاز بیشتری وارد بدنتان شود.

۴.اگر در خوابیدن با اختلال مواجه شدید با خوردن مقدار کمی آجیل مناسب، این مشکل را برطرف کنید.

مقدار مصرف روزانه آجیل در دوران بدنسازی

لازم به ذکر است که ورزشکاران باید علاوه بر زمان مصرف آجیل در بدنسازی ، به مقدار مصرف روزانه آن نیز دقت کنند؛ چراکه خوردن آجیل در دوران بدنسازی آداب خاصی دارد. به این منظور که نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد. به همین خاطر سعی کنید که در هنگام خرید آجیل میزان مورد نیازتان را خریداری کنید و ترجیحا به اندازه مصرف هفتگی تهیه کنید تا همیشه آجیل تازه و باکیفیت به دستتان برسد.

 متخصصان تغذیه و مربیان مجرب ورزشی پیشنهاد می‌کنند که در طول روز حدود یک مشت آجیل مصرف شود. این مقدار تقریبا معادل ۲۰ تا ۲۵ عدد آجیل می‌شود، که باید به طور تدریجی و در فواصل مشخص در روز مصرف شود. مصرف کمتر و یا بیشتر از این مقدار تعیین شده، قطعا رسیدن ورزشکاران بدنسازی به اهداف فیزیکیشان را به تعویق می‌اندازد.

 

مقدار مصرف روزانه آجیل در دوران بدنسازی

طبق تحقیقات صورت گرفته در مدت طولانی، به این نتیجه رسیده ایم که آجیل ها برای بدن بسیار مفید و موثر است. البته اگر به میزان درست از آن استفاده شود. همچنین آجیل برای بدنسازی (Nuts for bodybuilding) و ورزشکاران بسیار سودمند و مفید است.

کسانی که به بدنسازی می روند، حتما در برنامه رژیم غذایی، مصرف آجیل ها را در اولویت قرار دهند. اگر شما به طور جدی ورزش بدنسازی را شروع کرده اید، حتما آجیل هایی که سرشار از پروتئین هستند را استفاده کنید. زیرا آجیل ها با پروتئین بالا به رشد و ترمیم سلول ها کمک می کنند.

بهترین آجیل برای بدنسازی که از پروتئین بالایی برخوردار هستند، عبارتند از بادام زمینی، پسته، بادام درختی، بادام هندی، گردو و فندوق. توصیه می کنیم، حتما این آجیل ها را در برنامه رژیم غذایی خود داشته باشید و به مصرف میزان ایده آل آن ها بپردازید، تا سلامت بدنتان را تضمین کنید.

بهترین زمان مصرف آجیل برای بدنسازی

قبل از ورزش باید به خوردن آجیل ها با پروتئین بالا اقدام کنید. به هیچ وجه قبل از کلاس های سخت ورزش، غذا های پر چرب و سنگین نخورید.

متخصصان تغذیه همیشه توصیه می کنند، قبل از کلاس های ورزش به مصرف میان وعده های سبک بپردازید تا انرژی کافی داشته باشید.

اگر شما عادت دارید در روز به ورزش بروید، بهتر است ظهر را انتخاب کنید و حتما به خوردن وعده ناهار سبک اقدام کنید. اگر شما علاقه دارید صبح اول وقت به ورزش بروید، قبل آن صبحانه میل کنید.

زمان مصرف آجیل برای بدنسازی

در هر شرایط و زمانی شما باید قبل ورزش،  موادی که سرشار از پروتئین، چربی و کربوهیدارت ها هستند را بخورید. با شرایط گفته شده می توان گفت که آجیل ها دارای تمام خواص گفته شده می باشند.

پس نتیجه می گیریم که آجیل برای بدنسازی بسیار مفید و موثر است. به این ترتیب از خوردن آن دریغ نکنیم.

برخی از  ورزشکاران به علت بالا بودن کالری آجیل، از خوردن آن پرهیز می کنند.

در واقع مصرف آجیل به ورزشکاران انرژی و قدرت می دهد و مانع از خستگی آن ها، حین ورزش می شود.

برخی از انواع آجیل برای بدنسازی

گردو بهترین آجیل برای بدنسازی می باشد، زیرا دارای چربی امگا 3 بوده و در حین ورزش به شما قدرت و نیرو می دهد. همچنین به خاطر برخورداری از خواص ضد التهابی، مانع بروز مشکلات مفصلی می شود.

پروتئین موجود در آجیل ها ، بعد از انجام ورزش و حرکات سخت، برای ترمیم ماهیچه ها کمک می کند.

مغز آجیل ها به خاطر دارا بودن کربوهیدارت ها به تامین انرژی سیستم عضلانی شما کمک می کند.

به همین خاطر خیلی دیر احساس خستگی خواهید کرد. بهترین و  مفید ترین آجیل برای بدنسازی و تسریع این عمل، فندوق است و نقش به سزایی دارد.

بادام دارای خواص و ویتامین های زیادی است که هر چه قدر از آن بگوییم باز هم کم است.

بادام متابولیسم را افزایش می دهد، به این ترتیب سوخت و ساز بدن نیز بالا می رود. توصیه می کنیم، به طور دائم، ورزشکاران شیر بادام مصرف کنند تا عضلات آسیب دیده آن ها، بهبود یابد.

همان طور که می دانید آجیل دارای خواص درمانی بسیاری است البته با توجه به نوع آجیل این خواص با هم فرق می‌کنند. برای آشنایی بیشتر در این خصوص مقاله خواص درمانی آجیل را نیز مطالعه بفرمایید.

انواع آجیل برای بدنسازی

کلام پایانی

در این مقاله از وب سایت آجیل نعمتی سعی کردیم شما را با خواص آجیل و بهترین زمان مصرف آجیل در بدنسازی آشنا کنیم. دقت کنید که رعایت موارد گفته شده می‌تواند در حفظ سلامت فرد، رعایت رژیم غذایی ورزشکار و همچنین رسیدن به اهداف ظاهری و بدنی ورزشکار موثر واقع شود.

نمایندگی آجیل نعمتی یکی از فروشگاه‌های معتبر در این زمینه است. این نمایندگی با سال‌ها تجربه و خدمت‌گذاری صادق به مردم درصدد است با کیفیت‌ترین و تازه‌ترین آجیل ‌ها را با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه به مشتریان عرضه کند. شما می‌توانید برای خرید فندق ، گردو، پسته، بادام هندی و دیگر انواع آجیل به وب سایت …. مراجعه کرده و سفارشتان را با بهترین کیفیت ممکن خریداری کنید. مطمئن باشید که نمایندگی نعمتی در سریع‌ترین زمان ممکن سفارشتان را به دستتان خواهد رساند.

اشتراک گذاری:
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *