میوه خشک ‌شده یک میان وعده کامل و دلپذیر

میوه خشک‌شده

مهم ترین ویژگی میوه خشک‌شده (Dried fruits) را شاید بتوان در این دانست که می‌توان آن را برای مدت طولانی نگهداری دارد در حالتی که خواص میوه به هیچ عنوان از دست نرفته و تنها اندازه آن کوچک‌تر شده است. بیشترین استفاده‌ای که می‌توان از این خشکبار داشت در موارد زیر خلاصه می‌شود:

  • مکمل غذایی، مخصوصا برای ورزشکاران و کودکان
  • یک میان وعده مناسب و خوشمزه
  • نگهداری میوه در خارج از فصل
  • پذیرایی ساده تر از مهمانان

ارزش غذایی میوه خشک‌شده

در مجموع میوه ها جزء آن دسته از خوراکی هایی هستند که ارزش های غذایی متنوع و کاملی را با خود حمل می‌کنند و یکی از بزرگترین منابع ویتامین ها، فیبرها و آنتی اکسیدان ها محسوب می‌شوند. در این میان ما میوه خشک‌شده را داریم که همانطور که از نامش پیداست از خشک شدن میوه به دست میاید.

برخی از رایج ترین میوه های خشک‌ شده موجود کشمش، آلو و انجیر است، البته ناگفته نماند که تقریبا نوع خشک اکثر میوه ها در بازار قابل یافتن است. از جمله مهم ترین و بهترین ویژگی میوه های خشک می‌توان به حجم و وزن کمتر آنها اشاره کرد که سهولت استفاده از میوه را بسیار بالاتر می‌برد.

خواص میوه خشک‌شده

نکته

از مصرف میوه خشک‌شده با شکر اضافه پرهیز کنید. متاسفانه برخی از شرکت های فعال در این زمینه برای جذب مشتری بیشتر به میوه خشک های به دست آمده شکر یا شربت اضافه می‌کنند. این شکر برای سلامتی مضر است و ممکن است خطر ابتلا به چاقی یا بیماری قلبی را افزایش دهد.

آیا خواص میوه خشک با میوه تازه یکسان است؟

تنها تفاوتی که میوه خشک‌شده با میوه تازه دارد ابتدا اندازه و حجم کمتر آن است و سپس آب خارج شده میوه می‌باشد. میوه خشک‌شده مقادیر بالایی از مواد معدنی، ویتامین ها و فیبر را با خود حمل می‌کند که می‌تواند به اندازه میوه تازه مواد مغذی لازم را به بدن شما هدیه دهد.

هر چند ناگفته نماند که در فرایند به دست آمدن میوه خشک‌شده ممکن است کمی از ویتامین C آنها از دست برود اما این چیزی از دیگر مزایای آن کم نمی‌کند. همچنین میوه خشک منابعی غنی از آنتی اکسیدان پلی فنول در خود دارد که می‌توان به بهبود جریان خون کمک کند.

استفاده درست از یک منبع انرژی

میوه خشک‌شده به خودی خود دارای قند و کالری بالایی است، در نتیجه اگر در مصرف آن زیاده روی کنید ممکن است مشکلاتی را به همراه بیاورد همانطور که زیاده روی در مصرف هر چیزی جنبه مفید خودش را از دست می‌دهد، این در مورد میوه خشک‌شده نیز صدق می‌کند.

همچنین میوه خشک‌شده از کربوهیدرات بالایی برخوردار است، پس اگر در رژیم غذایی خود غذاها و مواد کم کربوهیدرات ثبت شده بیشتر از یک مشت میوه خشک در روز مصرف نکنید. در آخر اینکه میوه خشک‌شده بدون شک یک جایگزین عالی برای چیپس و پفک است تا ذهن و بدنمان از همیشه سالم تر بماند.

ارزش غذایی میوه خشک‌شده

فروشگاه آجیل و خشکبار نعمتی به‌ منظور حفظ رضایت شما عزیزان، با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود به شما این امکان را می‌دهد که علاوه بر خریداری محصولاتی مرغوب و باکیفیت، درگیر شلوغی و ترافیک نشده و آجیل شب یلدای خود را در بسته‌بندی‌های زیبا و منحصربه‌فرد، درب منزل تحویل بگیرید.

اشتراک گذاری:
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *