مضرات بادام درختی

مضرات بادام درختی

در این نوشته به بیان مضرات بادام درختی (Harms of tree almonds) پرداخته شده است با ما همراه باشید. یکی از انواع آجیل‌هایی که در خرید آجیل و پذیرایی از مهمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، بادام است. این آجیل در تمام طول سال یافت می‌شود. بادام از درختی به دست می‌آید که ریشه‌ای بسیار قوی دارد و حتی با کمی رطوبت هم می‌تواند رشد کند. برگ‌های این درخت بیضی شکل، باریک و سبز است و گل‌هایی به رنگ صورتی و بسیار زیبا دارد.  این آجیل پرکاربرد را در این مقاله از سایت آجیل نعمتی بررسی می‌کنیم و  به فواید و مضرات بادم درختی می‌پردازیم.

ترکیبات بادام درختی

حدود ۵۰ تا ۵۵ درصد بادام شیرین و ۴۰ تا ۴۵ درصد بادام تلخ را روغن تشکیل داده است. این روغن ضرری ندارد، بلکه دارای خواص درمانی بسیاری است که در لوازم آرایشی هم بسیار کاربرد دارد. ۲۵ درصد بادام درختی را نیز ماده‌های سفید و دپاستازی به نام امولسیون، قند، صمغ، موسیلار و مواد معدنی تشکیل می‌دهد. در هر ۱۰۰ گرم بادام درختی که خشک باشد،‌ مواد همچون آب، انرژی، پروتئین، روغن اشباع نشده، نشاسته، کلسیم، فسفر، آهن، پتاسیم، ویتامین ب ۱ و ۲ و ۳ وجود دارد.

 

ترکیبات بادام درختی

 

خواص بادام درختی

این ماده مقوی و پرکاربرد فواید بسیاری برای بدن انسان دارد که به شرح آن‌ها می‌پردازیم:

  • مرطوب‌کننده پوست

بادام خاصیت آبرسانی دارد و برای مرطوب کردن پوست کاربرد دارد.

  • ضدآفتاب

این آجیل خوشمزه می‌تواند به عنوان یک ضدآفتاب عمل کند و از آسیب‌های پوستی ناشی از نور خورشید جلوگیری نماید.

  • آکنه و جوش صورت

در مورد مضرات بادام درختی  باید بگوییم که بادام به علت اسیدهای چرب ضروری که دارد، برای کنترل چربی صورت و درمان آکنه صورت به خصوص جوش‌های سر سیاه بسیار مؤثر است. همچنین در هنگام خرید بادام درختی، به این فواید توجه کرده و در صورت نیاز مقدار بیشتری تهیه کنید تا بتوانید به عنوان ماسک صورت هم استفاده نمایید.

  • جوان‌ سازی پوست

به علت وجود آنتی اکسیدان و ویتامین‌ E   در آن، برای رفع چین و چروک بسیار مناسب است و موجب جوان‌سازی پوست می‌شود.

  • روشن کردن پوست

برای سفیدتر شدن پوست خود می‌توانید از این ماده طبیعی استفاده کنید تا تاثیر آن را مشاهده نمایید.

  • رفع سیاهی زیر چشم

به دلیل خواص مرطوب‌کنندگی که به آن‌ها اشاره کردیم، بادام می‌تواند به بهبود گردش خون کمک کرده و از سیاهی و پف چشم جلوگیری کند.  اگر قصد خرید آجیل مخلوط را دارید حتما توجه کنید که بادام در آن وجود داشته باشد، چرا که تا اینجا متوجه شدید چه میزان این مغز می‌تواند مؤثر باشد. البته در ادامه به مضرات بادام‌ درختی هم می‌پردازیم .

  • تقویت مو

به دلیل وجود مواد معدنی و ویتامین در بادام به خصوص منیزیم، این ماده می‌تواند به تقویت فولیکول‌های مو کمک کند.

  • درمان شوره سر

بادام به علت قابلیت آبرسانی که دارد برای درمان التهاب و خارش و شوره سر بسیار مناسب است.

  • فواید دارویی برای نوزادان

بادام درختی به علت دارا بودن فسفر به تقویت استخوان‌های نوزادان کمک کرده و از پوسیدگی استخوان‌ها در آینده می‌کاهد. همچنین وجود فلزات قلیایی در بادام برای تقویت سیستم ایمنی آن‌ها نیز مؤثر است. وجود منگنز، مس و ریبوفلاوین برای افزایش انرژی در نوزادان بسیار مناسب است. محتوای فیبری که در بادام قرار دارد برای جلوگیری از ابتلا به یبوست نیز بسیار مناسب است.

  • فواید دارویی برای زنان باردار و جنین

نکته ای که درمورد مضرات بادام درختی  باید بگوییم این است که بادام‌ درختی دارای اسید فولیک است و برای سلامتی زنان باردار و جنین بسیار ضروری می‌باشد و برای کاهش نقص‌های مادرزادی نیز مؤثر است. پروتئین‌های موجود در بادام برای رفع خستگی و افزایش انرژی زنان باردار بسیار مناسب است. کلسیم و پتاسیم موجود در آن برای کاهش ابتلا به فشار خون و پره اکلامپسی در دوران بارداری، مؤثر است.

زنانی که در این بازه قرار دارند باید در بسیاری از موارد دقت به خرج داده برای مثال در خرید آجیل، خرید سوهان و موارد مشابه که هم کاربرد زیاد دارند هم روغنی هستند احتیاط کنند.

  • سلامت مردان

برای سلامت جنسی و تولید مثل مردان، بادام یک ماده مفید است که سلنیوم موجود در آن برای درمان ناباروری کمک کرده و به تولید هورمون‌های جنسی مردانه کمک می‌کند.

  • کاهش وزن

به دلیل وجود چربی و فیبرهای سالم دران برای کاهش وزن افراد بسیار مناسب است. تحقیقات نشان داده است  کسانی که در طول شش ماه در میان وعده‌های خود از بادام درختی استفاده می‌کنند در کاهش وزن موفق‌تر بوده‌اند. پس در هنگام خرید آجیل، به خرید بادام توجه کنید چرا که دید چه میزان ماده مفیدی است.

 

مضرات بادام‌ درختی

 

مضرات بادام درختی

تا اینجا با فواید زیاد بادام آشنا شدید، اما باید بدانید مضرات بادام‌ از نوع درختی کم ‌نیست. اما این عوارض در صورت مصرف بیش از حد پیش خواهد آمد. پس مانند هر ماده دیگری باید درحد اعتدال مصرف شود. این عوارض عبارتند از :

  • مشکلات گوارشی

مصرف زیاد بادام درختی باعث نفخ و یبوست می‌شود چرا که سرشار از فیبر می‌باشد. اگر شما فیبر زیادی مصرف نمی‌کنید در صورت خرید بادام و مصرف آن با مشکل مواجه خواهید شد. هضم مغزها هم به طور کلی سخت است و می‌تواند موجب ناراحتی شکم و معده شود.

  • تداخل دارویی از مضرات بادام درختی

اگر در وعده‌های خود از منگنز زیاد استفاده می‌کنید، مصرف بادام موجب تداخل با آن شده و توصیه نمی‌شود.

  • مصرف زیاد ویتامین E

درباره مضرات بادام درختی  باید بدانید زمانی که شما از بادام زیاد استفاده کنید، میزان ویتامین E  در بدن بالا رفته و باعث سرگیجه، سردرد، بی حالی و تاری دید میشود.

  • افزایش سمیت بدن

یکی از عوارض جانبی خوردن زیاد بادام به علت دارا بودن اسید هیدروسیانیک، بروز علایمی مانند کندی سیستم عصبی و مشکلات تنفسی است که حتی در مواردی ممکن است کشنده باشد

  • بروز حساسیت از دیگر مضرات بادام درختی

یکی دیگر از مشکلات بادام درختی بروز حساسیت در بعضی از افراد است که ممکن است باعث به وجود آمدن دانه‌های پوستی، مشکل در تنفس و… شود.

  • رشد باکتری

بادام به عنوان یک عضو از خانواده مغرها، می‌تواند شرایط رشد باکتری را در بدن ایجاد کند

نکته پایانی درباره مضرات بادام درختی

تا اینجا به طور کامل با بادام درختی آشنا شدید، در نتیجه هنگام خرید آجیل می‌توانید، با چشم باز بادام را انتخاب کرده و در مصارف مختلف از آن استفاده کنید. در این مطلب از وب سایت آجیل نعمتی شما را مضرات بادام درختی آشنا نمودیم. می‌توانید برای خرید سوهان نیز به آجیل نعمتی اعتماد نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشورت با کارشناسان ما، با شماره‌های درج شده در سایت آجیل نعمتی به آدرس… تماس گرفته و سؤالات خود را بپرسید. همچنین بد نیست بدانید فروشگاه نعمتی برای خرید بیسکویت نیز بسیار مناسب است.

سپاس از همراهی شما

اشتراک گذاری:
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *