مشخصات پسته فندقی چیست

مشخصات پسته فندقی چیست

آیا از خوردن پسته فندقی لذت می‌برید؟ مشخصات پسته فندقی چیست ؟ (What are the characteristics of hazelnut pistachios) پسته یکی از مهمترین تولیدات کشور و خشکبار می‌باشد، که آوازه مرغوبیت و کیفیت بالای آن در کل دنیا طنین‌انداز شده است، در این میان مخصوصاً پسته ‌های ایرانی بسیار خوش‌‌طعم هستند و ظاهر خوب و مشتری پسندی دارند.

به طور کلی پسته‌ های ایرانی را می‌توان به دو دسته کشیده و گرد تقسیم کرد، در این مطلب از وب سایت آجیل نعمتی شما را با مشخصات پسته از نوع فندقی آشنا خواهیم کرد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که نزدیک عید به دنبال خرید آجیل می‌باشند، با ما همراه باشید.

مشخصات پسته فندقی چیست

 پسته اوحدی یا همان فندقی جز گروه پسته های گرد و ریز است، به دلیل شباهت این پسته به میوه فندق به آن پسته فندقی می‌گویند. پسته فندقی با سایر پسته های معمولی تفاوت بسیار زیادی دارد، یکی از انواع گونه‌های خوب پسته، پسته فندقی است. البته ما گونه‌های خوب دیگری نیز از انواع پسته همانند پسته در بسته، پسته کله قوچی و … داریم. تفاوت اصلی پسته‌ ها با هم در ابعاد و سایز و رنگ‌ آن‌ها است و هیچ تفاوت دیگری ندارند.

از طرفی خرید پسته فندقی از مقرون به صرفه‌ترین پسته های ایران از نظر کیفیت و قیمت است، زیرا به دلیل سایز کوچک و ریز بودن تعداد دانه‌های بیشتری در هر کیلو پسته قرار می‌گیرد، به همین دلیل صادرات و همچنین فروش داخلی بسیار پر رونقی دارد.

 

مزیت‌های پسته فندقی

 

انس این پسته زیاد است، به همین علت اندازه پسته ریز می‌باشد، یکی دیگر از جواب سوال مشخصات پسته فندقی چیست ، خوش طعمی و بسیار خوش رنگی آن است. به طور عمده پسته فندقی در استان کرمان و منطقه رفسنجان کشت و تولید می‌شود، جایگاه اول تولید پسته را از آن خود کرده است. همانطور که فهمیدیم نام دیگر این پسته اوحدی است؛ دلیل نام‌گذاری این پسته برمی‌گردد به شخصی به نام مهدی اوحدی که این شخص پسته فندقی را بین سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۳۰ در روستای خود فتح‌آباد رفسنجان شناسایی و انتخاب نمود.

همچنین درخت پسته فندقی حدود سه متر ارتفاع دارد و دارای رشدی معمولی و تاجی گسترده است. تایم گل‌دهی این نوع پسته از سیزدهم فروردین ماه تا بیستم فروردین ماه در نتیجه زمان رسیدن میوه این پسته ۱۲ شهریور و زمان برداشت پسته فندقی دهه اول شهریور ماه می‌باشد، رنگ این نوع پسته زیبا، نیز کرم روشن است.

مزیت‌های پسته فندقی

همان طور که پاسخ سوال مشخصات پسته فندقی چیست را بیان کردیم پسته فندقی دارای اندازه کوچکی است، به همین علت قیمت آن نیز ارزان‌تر می‌باشد، بنابراین در خرید از صنایع غذایی کاربرد بسیار گسترده‌تری دارد. طعم پسته فندقی بسیار خوش‌مزه‌تر و مورد پسند است و از این نظر چیزی از بقیه پسته ها کم ندارد.  همان‌ گونه که گفتیم بیشترین صادرات کشور ما مربوط به این نوع پسته می‌باشد.

شاید تنها عیب این نوع پسته ریزی سایز آن باشد، که البته به سلیقه شما بستگی دارد. از طرفی خوردن تنقلات یکی از تفریحات خوب ما ایرانیان است و چه بهتر که این تنقلات حتماً سالم باشند تا به سلامتی و بدن ما آسیبی نرسانند. یکی از این تنقلات بسیار خوشمزه پسته است، این میوه به دلیل ماهیت صادراتی خود بسیار گران است. با این وجود اگر بخواهید نوعی پسته در بازار پیدا کنید که درشت و باکیفیت فوق‌العاده باشد، باید هزینه بیشتری را تقبل کنید. حال ما می‌توانیم پسته هایی با سایز کوچک‌تر را دقیقا با همان کیفیت خریداری کنیم.

 تا اینجا درمورد مشخصات پسته فندقی چیست  در زمینه های مختلف با شما صحبت کردیم. پس احتمالا متوجه شده اید پسته فندقی یک پسته کاملا اقتصادی و مناسب است و دارای خواصی مانند: انواع مواد مغذی، انواع ویتامین، فیبر، امگا ۳ و دیگر مواد معدنی می‌باشد. به همین علت می‌تواند بسیار سالم برای کودکان شما باشد و پیشنهاد می‌گردد در خرید آجیل مخلوط خود این محصول را خریداری نمایید. در ادامه مزایای بیشتر این پسته را بیان می‌کنیم:

مزایا

  • این پسته دارای انواع مختلف ویتامین‌ها است، مخصوصاً ویتامین B6
  • پسته ها مملو از پروتئین می‌باشند و یک میان وعده عالی برای گیاه خوارانی است، که به هیچ عنوان گوشت میل نمی‌کنند و ویتامین‌هایی که باید از طریق خوردن گوشت به دست بیاورند با خوردن این پسته تامین می‌شود.
  • این پسته بسیار خاصیت ضداسترس دارد که برای افراد مضطرب یا کسانی که زیاد دچار استرس می‌شوند مفید است، این خاصیت به دلیل وجود تیامین در آن می‌باشد‌.
  • همچنین برای افرادی که در حال رژیم گرفتن هستند، پسته فندقی انتخاب مناسبی است، به دلیل این که مانع از زیادخوری می‌شود و به شما بسیار کمک می‌کند تا در درازمدت احساس سیری کنید.

نکات بیشتر

  • برای مادران چه آن‌هایی که کودک دارند و چه مادرانی که باردار یا شیرده هستند، یک انتخاب بسیار عالی است که هم برای تقویت کودک و رشد جنین داخل شکم مادر و سلامت خود مادر مفید است.
  • مصرف این پسته موجب کنترل میزان چربی‌های بدن می‌شود و به عبارتی چربی‌های خوب بدن مثل کلسترول خوب را افزایش می‌دهد و چربی‌های بدن را کاهش می‌دهد، پس اگر تا به اینجا درباره مشخصات پسته فندقی چیست می خواستید اطلاعات بیشتری بدست آورید، دانستن این موضوع برایتان جذاب خواهد بود.
  • یک منبع بسیار عالی از آنتی اکسیدان است.
  • به رفع شدن عفونت‌هایی که در دوران بارداری رخ می‌دهد نیز کمک می‌کند، دارای انواع ویتامین‌های گروه A وE می‌باشد.
  • این پسته غنی شده از اسیدهای چرب امگا ۳ است، به همین دلیل برای رشد مغز کودکان بسیار خوب می‌باشد، مخصوصاً کودکانی که در سنین رشد هستند سعی کنید همیشه در میان وعده آن‌ها پسته را قرار دهید.
  • پسته در میان آجیل‌ ها و دیگر دانه‌ها بسیار ارزش غذایی بالاتری دارد و دارای بیشترین میزان مواد معدنی، ویتامین‌ها و غیره است.

 

چرا باید پسته های فندقی بخریم؟

 

چرا باید پسته های فندقی بخریم؟

بعد از بیان مشخصات پسته فندقی چیست به سراغ دلایل خرید آن می‌رویم، منشا اصلی پسته از استان کرمان است، همچنین میان افراد کرمان طرفداران زیادی دارد. ۵۵ درصد باغ‌های کرمان از این نوع پسته است. پوست پسته فندقی کرم روشن می‌باشد و بالاترین صادرات پسته در ایران همین پسته فندقی است. این پسته بسیار کوچکتر از پسته ‌های دیگر بوده، بنابراین تعداد بیشتری را در یک کیلو به خود اختصاص می‌دهد. در هر کیلوگرم پسته فندقی ۱۰۰۰ تا ۱۱۰۰ دانه پسته فندقی وجود دارد، به همین علت است که پسته بسیار به صرفه اقتصادی نام گرفته است. این نوع پسته برای درست کردن انواع حلوا و شیرینی‌جات و دیگر موارد مورد استفاده شما عزیزان قرار می‌گیرد.

سخن آخر

برای اطلاعات کلی از خرید پسته می‌توان گفت نوع تمام خندان و سر باز این پسته اغلب دست‌چین شده است و قیمت فروش زیادتری دارد. نوع پسته های مخلوط خندان و دهان بسته  قیمت کمتری دارند. مجموعه آجیل نعمتی انس‌های مختلف این پسته را با کیفیت عالی اصلی  به مشتریان ارائه می‌دهد. در این مطلب پاسخ سوال مشخصات پسته فندقی چیست را بیان کردیم. با خرید از سایت ما قیمت مناسب خریداری کنید و کیفیت و تازگی محصولات تضمین شده را تجربه نمایید. همچنین شما عزیزان می‌توانید به راحتی با اطمینان خاطر خرید سوهان خود را از ما انجام دهید. آجیل نعمتی ضامن سلامتی شما .

توجه داشته باشیدخرید فندق از دیگر توصیه های ما به شما از فروشگاه نعمتی است.

اشتراک گذاری:
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *