معرفی تمامی خواص بادام هندی

خواص بادام هندی

بادام هندی از تنقلات بسیار مفید شامل انواع مواد مغذی، پروتئین‌ها، ویتامین‌های مورد نیاز بدن است. طعم خاص و همه پسند بادام هندی آن را جزء دوست داشتنی ترین آجیل‌ها قرار می‌دهد. در ادامه به خواص بادام هندی (Properties of cashews) و تأثیر آن بر سلامتی بدن اشاره می‌کنیم. با ما همراه باشید.

بادام هندی (cashew) یکی از بهترین و پرخاصیت‌ترین اجزای آجیل است که نه‌تنها مزه‌ای دل‌چسب و لذیذ دارد، بلکه فواید بسیاری برای بدن دارد. این نوع آجیل بومی شرق برزیل است؛ اما در کشورهایی همچون هند، کنیا، تانزانیا و سریلانکا که اقلیم گرم و خشکی دارند، کشت می‌شود. طبع بادام هندی گرم و خشک است و خوردن آن باعث تشنگی مضاعف می‌شود. بد نیست بدانید که بادام هندی در خانواده پسته و انبه قرار دارد و خواص مشابهی دارد.

خواص بادام هندی

تأثیر خواص بادام هندی بر روی پوست و مو

چروک پوست

از جمله خواص بادام هندی  این است که بادام هندی حاوی مس و آهن است که از چروک و پژمردگی پوست صورت جلوگیری کرده و باعث جوان سازی پوست شود. بادام هندی ماده ای مؤثر برای جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست هست.

جوش صورت

بادام هندی با دارا بودن منابع روی و سلنیوم، می‌تواند به بهبود و درمان جای جوش، التهابات و تورم‌های پوستی، آکنه یا لکه‌های سطح پوست کمک کند.

مو

وجود مس در بادام هندی سبب تقویت، غنی سازی و رشد مو می‌شود. همچنین باعث می‌شود مو رنگدانه هایش را دیرتر از دست بدهد.

 فواید بادام هندی برای کودکان

مصرف بادام هندی برای رشد و نمو کودکان بسیار مفید است. وجود انواع پروتئین‌های گیاهی در بادام هندی موجب محکم شدن و سلامت استخوان‌های کودکان می‌شود. همچنین تقویت عضلات و ماهیچه‌های آن‌ها را نیز به همراه دارد.

خواص بادام هندی

تأثیر بادام هندی بر روی دوران بارداری

بادام هندی تأثیرات به سزایی را در دوران بارداری دارد. وجود ویتامین c در بادام میزان ترک خوردگی شکم مادر را کاهش می‌دهد. مصرف بادام هندی باعث افزایش انرژی و شادابی در دوران بارداری شده و مصرف روزانه آن باعث کاهش فشار خون، کاهش بیماری‌های قلبی، کاهش کم خونی مادر و سلامت و رشد بسیاری از اندام‌های جنین در دوران بارداری می‌شود.

همچنین بخوانید : معرفی تمامی خواص گردو

تأثیر بادام هندی بر روی باروری مردان

تحقیقات نشان می‌دهد مصرف منظم بادام هندی در مردان، همراه با افزایش قدرت باروری و افزایش میزان اسپرم به میزان بالایی خواهد بود.

تأثیر بادام هندی بر روی معده و دستگاه گوارش

بادام هندی به افزایش کارایی دستگاه گوارشی کمک کرده و هضم غذا را سریع می‌کند. همچنین وجود آنتی اکسیدآن‌ها در بادام هندی موجب محافظت و کاهش التهابات معده می‌شود.

تأثیر بادام هندی بر روی دیابت و قند خون

بادام هندی، بهترین گزینه مصرفی آجیل برای افراد مبتلا به دیابت می‌باشد. درصد پایین قند و وجود هیدرواتانول در بادام هندی، باعث کاهش مقاومت بدن در برابر انسولین و در نتیجه مانع از بالا رفتن قند خون در افراد دیابتی می‌شود.

خواص بادام هندی

خواص بادام هندی برای کلسترول بالا و چربی خون

از دیگر خواص بادام هندی کنترل چربی خون هست. وجود منبع غنی از فیبر، پتاسیم و منیزیم و … در بادام هندی برای کاهش چربی خون بسیار مؤثر می‌باشد.

همچنین بخوانید : معرفی ترکیبات آجیل شیرین به همراه خواص آن

تأثیر بادام هندی بر روی یبوست

وجود فیبر در بادام زمینی باعث می‌شود عمل دفع راحت‌تر صورت گیرد و مانع از یبوست می‌شود.

خواص بادام هندی

خواص بادام هندی برای روی کم خونی

وجود مس و آهن در بادام زمینی باعث افزایش گلبول های قرمز خونی، کاهش آسیب‌های سلولی، افزایش حمل کننده‌های اکسیژن خون و در نتیجه کاهش کم خونی می‌شود.

تأثیر بادام هندی بر روی فشارخون

افزایش فشار خون دارای نشانه‌های خاصی نیست. بهتر است افرادی که فشار خون بالایی دارند با مصرف مواد غذایی مؤثر مانند بادام هندی فشار خون خود را تنظیم کنند. بادام هندی حاوی منیزیم و پتاسیم است که باعث کاهش و تنظیم فشار خون به شکل طبیعی در افراد می‌شوند.

خواص بادام هندی

خواص بادام هندی برای روی کبد چرب

بادام هندی دارای ویتامین E می‌باشد که موجب مراقبت و محافظت از بدن در برابر کبد چرب می‌شود. همچنین مصرف روزانه آجیل‌هایی مانند بادام هندی، خطر ابتلا به سنگ صفراوی که به‌طور معمول نتیجه رسوب کلسترول‌های مضر هستند را نیز کاهش می‌دهد.

در پایان لازم است خاطر نشان کنم اغلب مردم خشکبار را با آجیل و ترکیبات آن اشتباه می‌گیرند. اگر می خواهید با خشکبار و تفاوت آن با آجیل آشنا شوید مقاله مرتبط به خشکبار را از دست ندهید.

فواید بادام هندی (Benefits of cashews) بسیار زیاد می‌باشد. بادام هندی یکی از پر طرفدار‌ترین و در عین حال خوشمزه‌ترین و گران‌ترین نوع از انواع بادام هاست. بچه‌ها به آجیل علاقه‌ی بسیار زیادی دارند و معمولا در خوردن آجیل، پسته و بادام‌ها را سوا کرده و بعد می‌خورند. اگر کودک در سن رشد دارید، می‌توانید برایش بادام هندی بخرید. زیرا فواید بادام هندی بسیار زیاد است. اگر کودتان به مهد کودک یا مدرسه می‌رود، در داخل کیفش بدام هندی بگذارید تا در میان وعده‌ها و زنگ‌های تفریح آن را بخورد.

فواید بادام هندی برای سلامت کودکان

1. مصرف بادام هندی برای سلامت مغز بسیار مفید می‌باشد

یکی دیگر از فواید بادام هندی، تقویت سلامت مغز است. ریبوفلاوین و ال کارنیتین موجود در بادام هندی باعث بهبود عملکرد مغز می‌شود. همچنین، مصرف بادام هندی باعث بهبود سطح هوش می‌شود و از ایجاد آلزایمر در افراد مسن جلوگیری می‌کند. اگر کودک زیر 2 سال دارید، باید بادام هندی را با آسیاب پودر کنید و آن را داخل سوپ یا شیر بریزید و به کودک خود بدهید.

فواید بادام هندی

2. کلسترول و گلوکز را در خون کنترل کنید

به کودک خود بادام هندی بدهید. مصرف بادام هندی موجب تقویت کلسترول و گلوکز خون می‌شود. البته کودکان معمولا این بیماری‌ها را ندارند. ولی با مصرف این مواد بدنشان ایمن می‌شود. بادام هندی به دلیل مقادیر کمی از ویتامین E و شاخص قند خون پایین، برای کاهش کلسترول و گلوکز بدن مفید است.

3. یکی دیگر از فواید بادام هندی بهبود روند هضم غذا در بدن است

محتوای فیبر زیاد در بادام هندی می‌تواند با تنظیم تحرک روده، از یبوست جلوگیری کرده و میزان هضم را بهبود بخشد. حتما در بین غذا‌ها و یا در میان وعده‌ها به کودک خود بادام هندی بدهید و یا اگر در عادت‌های تغذیه‌ای خود، بد غذا هستند، حتما بادام هندی را مصرف کنند. این نوع آجیل، دارای مواد معدنی و انواع ویتالمین هاست.

4. عملکرد استخوان‌ها و دندان‌ها را بهبود می‌بخشد

فسفر موجود در مغز بادام هندی موجب بهبود عملکرد استخوان‌ها و دندان‌های کودک شما می‌شود. همچنین به پوکی استخوان در کودکان کمک می‌کند. ولی نباید در خوردن آن زیاده روی کنند.

همچنین بخوانید : کلسیم در آجیل چیست؟

5. ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد

یکی دیگر از فواید مصرف بادام هندی، بهبود ایمنی بدن است. آنتی اکسیدان‌های موجود در بادام هندی، به از بین بردن مواد سمی کمک می‌کند تا ایمنی کودک شما را بهبود بخشد. به طور معمول کودکی که رژیم‌های متنوع و غنی از غذاهای طبیعی را مصرف می‌کنند، نسبت به سایر کودکانی که بیش از حد، غذاهای فست فودی و غذاهای بیرون را می‌خورند، ایمنی بیشتری خواهند داشت.

6. دارای خواص ضد التهابی است

اسید چرب موجود در آجیل بادام هندی به حذف التهاب‌های شکل رفته در بدن کمک می‌کند. مصرف این ماده، تضمین می‌کند که کودکان شما می‌تواند تا بزرگسالی از سلامتی خوبی برخوردار باشد.

7. مصرف آجیل می‌تواند برای بدن کودک شما مفید باشد

در حالت کلی مصرف مغزی جات آجیل می‌تواند جایگزین خوبی برای یک کاسه برنج باشد. به عبارتی به همان میزانی که برنج برای بدن انرژی ایجاد می‌کند، مصرف آجیل هم می‌تواند برای بدن انرژی ایجاد کند. همچنین به جای بادام هندی می‌توانید به کودکتان شیر بادام هندی بدهید. یکی دیگر از فواید بادام هندی این است که موجب بلوغ زودرس در نوجوانان نمی‌شود.

فواید بادام هندی

همچنین بخوانید : معرفی تمامی خواص بادام هندی

ارزش غذایی بادام هندی

بادام هندی سرشار از پروتئین‌های گیاهی و فیبر خوراکی است. همچنین از مقادیر کافی مواد معدنی مانند مس، روی و منیزیم به‌علاوه آنتی‌اکسیدان‌های فیتوسترول‌ها و ترکیبات فنولیک برخوردار است. مصرف یک‌چهارم فنجان بادام هندی شما را از مقادیر مختلفی از مواد معدنی و ویتامینی بهره‌مند ‌می‌سازد.

  • ۱۹۶ کیلوکالری
  • ۱ گرم فیبر
  • ۲ میلی‌گرم آهن
  • 5 گرم پروتئین
  • ۹ میلی‌گرم روی
  • ۱۱ میلی‌گرم ویتامین
  • ۱۶ گرم چربی
  • ۲۳ میلی‌گرم فولات
  • ۲۷ میلی‌گرم منگنز
  • ۸۹ میلی‌گرم منیزیم
  • ۱۶۷ میلی‌گرم فسفر
  • ۷۵۰ میلی‌گرم مس

خواص بادام هندی

از فواید و اثرات مثبت بادام‌های هندی هر چه بگوییم کم است. این دانه مغذی و خوشمزه وضعیت اغلب ارگان‌های بدن را بهبود می‌دهد و موجب تقویت سیستم ایمنی می‌شود. برای بهره‌مندی از خواص بی‌نظیر آجیل لازم است حد مشخصی از آن را در سبد غذایی خود بگنجانید. مصرف روزانه بادام هندی شما را از خواص همچون موارد زیر بهره‌مند ‌می‌سازد.

خواص بادام هندی

بادام هندی؛ محافظ قلب

مصرف مداوم بادام هندی در میان وعده‌ها و یا صبحانه، به طرز قابل‌توجهی ریسک ابتلا به انواع امراض قلبی را کاهش می‌دهد. کلسترول بالا، فشارخون و چاقی ازجمله بیماری‌هایی ست که توسط بادام هندی بهبود می‌یابد.

پزشکان بر این باورند که بادام هندی تأثیر بسیار مثبتی بر سطح استرس اکسیداتیو داشته و التهاب عروق و شریان را به‌مراتب کاهش می‌دهد. این اثرات مثبت به‌واسطه کاهش سطح تری گلیسیرید خون رخ می‌دهد. ترکیبات فیتوسترول موجود در این دانه مغذی به کاهش کلسترول بد و جذب کلسترول‌های خوب کمک می‌کند.

لاغری و تناسب‌اندام

از دیگر فواید مصرف بادام هندی، کاهش وزن است. اساساً اجزای آجیل به جهت داشتن سطح بالایی از مواد معدنی و اسیدهای چرب لاغر کننده هستند. 46 درصد از ساختار بادام هندی از چربی متشکل شده است. همین عامل کمک می‌کند تا پس از مصرف بادام‌های هندی احساس سیری کنید.

مصرف بادام هندی در میان وعده، به افزایش حس سیری کمک کرده و میل به خوردن غذاهای چرب، شور و شیرین را به‌مراتب کاهش می‌دهد. همین عامل موجب کاهش اشتها در وعده‌های اصلی شده و از پرخوری و خوردن غذاهای ناسالم پیشگیری می‌کند.

تقویت‌کننده استخوان

همان‌طور که پیش‌ازاین نیز گفته شد، بادام هندی سرشار از کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. ازاین‌رو مصرف آن در تقویت استخوان بسیار مؤثر است. برای کودکانی که در سنین رشد هستند، مصرف بادام هندی مانع از پوکی استخوان در سنین بالاتر می‌شود.

مواد معدنی موجود در بادام هندی نه‌تنها از سلامت استخوان محافظت می‌کند بله به استخوان‌سازی بهتر کمک شایانی می‌کند. با مصرف یک‌چهارم فنجان بادام هندی در طول روز، از خواص این دانه مغذی در جهت بهبود سلامت استخوان بهره‌مند‌می شوید.

مؤثر در سلامت پوست مو

یکی از بهترین اجزای آجیل برای تقویت سلامت پوست و مو، بادام هندی است. روی، مس و آهن موجود دردانه‌های مغذی بادام هندی مانع تشکیل چین‌وچروک در پوست شده و جوش های التهابی و چرکی را بهبود می‌دهد. این دانه چرب و مغذی به‌عنوان یک جوان‌کننده عمل کرده و سرعت پیری را کاهش می‌دهد.

نقش بادام هندی در سلامت مو نیز به همین شکل است. امگا 6 و ویتامین E موجود در این دانه، به استحکام فولیکول‌ها و درخشش تارهای مو کمک شایانی می‌کند. رفع سفیدی مو از دیگر فواید مصرف روزانه بادام هندی است.

ارزش غذایی بادام هندی

سخن پایانی

بادام هندی یکی از بهترین و مغذی‌ترین اجزای آجیل است. با مصرف روزانه و مرتب این دانه‌های چرب و مغذی می‌توانید از ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی پیشگیری کنید. همچنین قرارگیری بادام هندی در سبد غذایی میان وعده به کاهش وزن و سلامت پوست و مو کمک ویژه‌ای می‌کند.

مصرف بادام هندی برای بدن کودک بسیار مفید می‌باشد. حتما برای کودکان زیر دو سال به دلیل اینکه نمی‌تواند خوب آجیل را بجوند، شیر بادام هندی تهیه کنید. و برای کودکان بالای سه سال پس از مصرف بادام هندی، دندان‌هایشان را مسواک بزنید و یا از نخ دندان استفاده کنید. همچنین در مصرف بادام هندی برای کودک، زیاده روی نکنید تا دچار دل درد و دیگر عوارض جانبی نشوند.

فواید بادام هندی بسیار زیاد می‌باشد. بادام هندی یکی از پر طرفدار‌ترین و در عین حال خوشمزه‌ترین و گران‌ترین نوع از انواع بادام هاست. بچه‌ها به آجیل علاقه‌ی بسیار زیادی دارند و معمولا در خوردن آجیل، پسته و بادام‌ها را سوا کرده و بعد می‌خورند. اگر کودک در سن رشد دارید، می‌توانید برایش بادام هندی بخرید. زیرا فواید بادام هندی بسیار زیاد است. اگر کودتان به مهد کودک یا مدرسه می‌رود، در داخل کیفش بدام هندی بگذارید تا در میان وعده‌ها و زنگ‌های تفریح آن را بخورد.

اشتراک گذاری:
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *