همه چیز درباره خواص بادام تلخ

خواص بادام تلخ

در این مقاله دنبال کنید تا شما را از خواص بادام تلخ (Properties of bitter almonds) آگاه کنیم. مصرف روزانه مغزیجات نظیر بادام و پسته، فرکانس امواج مغزی مرتبط با شناخت، بهبود بیماری، یادگیری، حافظه و حفظ چابکی ذهن را بهبود و ارتقا می‌بخشد. مطالعات نشان می‎‌دهد که مغزیجات در محافظت از بیماری‌های قلبی، جلوگیری از سرطان، کاهش التهاب‌های بدن و کاهش سرعت پیری نقش بسیار موثری دارند.

همچنین ثابت شده است که پسته موجب تولید بیشترین واکنش موج گاما می‌شود که در پردازش شناختی، حفظ اطلاعات، یادگیری، ادراک و حرکت سریع چشم در طول خواب نقش مهمی دارد. خرید بادام، خرید پسته و حتی خرید پولکی که حاوی مغزیجات است به اطلاعات کافی برای شناخت مرغوبیت آنها احتیاج دارد. در این میان بادام تلخ نیز از جمله مغزیجاتی به حساب می‌آید که بیشترین خواص درمانی را داراست که بهتر است اطلاعات کافی در رابطه با آن داشته باشیم.

بادام تلخ چیست؟

از نظر ظاهری، بادام تلخ شبیه به بادام شیرین است و تفاوتی باهم ندارند اما مزه بسیار تلخ داشته و نمی‌توان آن را به صورت خوراکی مصرف نمود. همچنین بادام تلخ، سمی به نام اسید هیدروسیانیک در خود دارد که در بدن به سیانید تبدیل می‌شود و در هنگام مصرف آن باید جانب احتیاط را رعایت نمود.

خوردن 7 عدد بادام تلخ مسمومیت شدید در افراد و به خصوص در کودکان ایجاد می‌کند. به همین دلیل بهترین روش مصرف این دانه ارزشمند و استفاده از خواص بادام تلخ، به صورت روغن بادام تلخ است. ذکر این نکته ضروری است که خوردن 50 عدد بادام تلخ نیز، موجب مرگ یک فرد بالغ می‌شود. در طب سنتی از این نوع بادام در درمان و زیبایی استفاده زیادی شده و به عنوان دفع کننده سموم بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید از خواص بادام تلخ به صورت خوراکی بهره ببرید، برای مصرف راحت‌تر آن، بین مصرف بادام شیرین، یک عدد بادام تلخ بخورید.

خواص بادام تلخ کدام است؟

در پاسخ به اینکه خواص بادام تلخ چیست ؟ باید گفت که بادام تلخ از جمله مغزیجاتی به شمار می‌آید که خواص بسیاری، مخصوصا در روش‌های درمانی دارد. اکنون در ادامه به تعدادی از فواید این دانه ارزشمند اشاره می‌شود.

کاهش سردرد

کاهش سردرد

برای کاهش و یا درمان سردرد، می‌توانید مغز بادام تلخ پودر و آسیاب شده را، با کمی سرکه ترکیب نمایید تا به حالت خمیر در آید. این خمیر را روی پیشانی و شقیقه‌ها بمالید و کمی ماساژ دهید. سپس بعد از گذشت نیم ساعت، با آب ولرم پیشانی را شسته و خشک نمایید.

ماسک صورت

قبل از استفاده از این ماسک، مقداری از آن را روی دست خود امتحان کنید تا مطمئن شوید پوست شما به ترکیب ماسک حساسیت ندارد. قبل از استفاده از ماسک حتما صورت خود را کاملا بشویید.

پاکسازی کبد

همانطور که می‌دانید، کبد وظیفه حذف سموم، تجزیه هورمون‌ها و پاکسازی خون را بر عهده دارد و عواملی مانند آب و هوای آلوده و رژیم غذایی نامناسب، مصرف الکل و تنباکو، احتمال اختلال در عملکرد کبد را افزایش می‌دهد. خواص بادام تلخ برای کبد این است که بادام به دلیل داشتن ویتامین E فراوان، از بیماری‌های کبد جلوگیری می‌کند. همچنین اگر بادام تلخ و عسل را مخلوط کنید، برای پاکسازی کبد و طحال بسیار مفید و تاثیرگذار است.

رفع مشکلات تنفسی و ریه

مقدار مصرف برای بادام تلخ به صورت پودر حداکثر 20 گرم و روغن 5 گرم است که برای درمان تنگی نفس، سرفه و ورم ریه مفید است.

رفع کلیه درد

برای اگاهی بیشتر از اینکه بادام تلخ چه خاصیتی دارد باید بدانید که کلیه درد که به دلایل مختلفی مانند عفونت ادراری یا سنگ کلیه به وجود می‌آید، می‌تواند با ترکیب بادام تلخ و مقداری نشاسته و نعناع درمان شود.

دفع سنگ کلیه

برای از بین بردن سنگ کلیه که در اثر مصرف کم آب ایجاد می‌شود، می‌توان بادام تلخ و شیره انگور را ترکیب کرده و میل کنید.

منظم شدن عادت ماهیانه

منظم شدن عادت ماهیانه

از دیگر خواص بادام تلخ، این است که خوردن بادام تلخ قاعده‌آور است و برای جلوگیری از عقب افتادن عادت ماهیانه، خانم‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند. اما به دلیل ماده سمی سیانیدریک، در مصرف آن باید احتیاط کرد.

درمان زخم‌ های کهنه

یکی از فواید بادام تلخ این است که بدانید اگر می‌خواهید زخم‌های کهنه خارش و مخملک را درمان کنید. پودر بادام تلخ را با سرکه مخلوط کرده و روی پوست بمالید.

تاثیر خواص بادام تلخ بر درمان اگزما

از دیگر مزایای بادام تلخ این است که برای درمان اگزما، می‌بایست پودر بادام تلخ با مقداری آن به صورت خمیر در آورده و به جای صابون، در نقاطی که دچار اگزما شده، قرار دهید.

از بین بردن بوی بد پا و زیر بغل

از دیگر موارد خاصیت بادام تلخ این است که خمیر بادام تلخ علاوه بر درمان اگزما، برای از بین بردن بوی بد پا و زیر بغل نیز بسیار موثر عمل می‌کند.

خواص روغن بادام تلخ

خواص روغن بادام تلخ

پیش از این در مورد خواص بادام تلخ گفتگو کردیم، اما اکنون لازم است که به فواید روغن آن نیز اشاره کنیم. روغن بادام تلخ را از گذشته تا به امروز در طب سنتی بسیار استفاده می‌کردند که ما در زیر تعدادی از خواص آن را به طور اختصار بیان ‌کردیم که برخی از انها باید هنگام خرید پسته هم مورد توجه شما باشد :

  • درمان یبوست
  • بهبودی عفونت گوش
  • تسکین انواع درد
  • رفع اسپاسم عضلات
  •  پاکسازی بدن
  • خاصیت ضد سرطان
  • خاصیت ضد میکروبی
  • از بین بردن و درمان انگل روده
  • درمان تب
  • درمان شکنندگی و آسیب مو
  • رفع ریزش مو
  • کاربرد در محصولات آرایشی و بهداشتی
  • رفع چین و چروک پوست و خشکی آن
  • تقویت ناخن‌ها
  • رفع و کاهش تیرگی دور چشم
  • از بین بردن لکه‌های پوستی مثل جای جوش
  • درمان عفونت‌های پوستی
  • در امان ماندن از اشعه ماوراء بنفش

روش درست کردن روغن بادام تلخ

برای درست کردن روغن از دانه های آجیل از جمله بادام تلخ باید مراحل زیر را انجام داد:

  •  ابتدا باید مغز بادامی را انتخاب کنید که تازه نباشد.
  • مغز بادام را به مدت سه روز در آب بگذارید تا خیس شده و پوست آن جدا شود.
  •  مغز سفید را در همزن یا غذاساز بریزید و تا جایی که تبدیل به خمیر شود، هم بزنید.
  • خمیر بادام را در پارچه یا صافی توری قرار داده و آن را فشار دهید تا روغن آن خارج شود.
  • روغن بادام تلخ تازه، شیری رنگ است و می‌توانید آن را به عنوان لوسیون استفاده کنید.
  • در پایان روغن را در ظرفی نگه دارید تا ذرات آن ته نشین شود سپس روغن آن را جدا کنید.

نکته پایانی درباره خواص بادام تلخ

در این مقاله، ما به بررسی خواص بادام تلخ و چگونگی مصرف آن اشاره کردیم. همچنین به معرفی روغن بادام تلخ و موارد استفاده از آن نیز پرداختیم. در این میان، برای بهره‌گیری از خواص بادام تلخ و همچنین روغن آن باید اطلاعات کافی داشته باشید. تا علاوه بر بهبودی دچار مشکلات جدی دیگر نشوید. زیرا همانطور که می‌دانید در بادام تلخ، سمی وجود دارد که مصرف اشتباه آن ضررهای جبران ناپذیری برای شما خواهد داشت.

ما در فروشگاه نعمتی تلاش خود را می‌کنیم تا محصولی مرغوب و با کیفیت ارائه کنیم تا شما عزیزان با آرامش خاطر از آنها استفاده نمایید و سلامت خود و خانواده خود را تضمین کنید. فروشگاه نعمتی محصولات دیگری نیز دارد که شما می‌توانید برای خرید بادام، خرید پسته و خرید پولکی حاوی مغزیجات، به وب سایت آن مراجعه کرده و محصول موردنظر خود را انتخاب کنید.

اشتراک گذاری:
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *