انواع کشمش و کاربرد و مزیت آن ها

انواع کشمش

از میوه های خشک مفید و مغذی، می توان به کشمش اشاره کنیم که قابل استفاده در تمام فصل های سال می باشد. در واقع به انگور رسیده و خشک شده آن کشمش می گویند. شیوه خشک کردن و مواد افزودنی در انواع کشمش (All kinds of raisins) متفاوت است. این خشکبار فوق العاده مفید، سرشار از کلسیم، پتاسیم، آهن، آنتی اکسیدان و ویتامین های گروه B می باشند. در ادامه مطلب به معرفی کشمش ها می پردازیم. با ادامه مطلب همراه ما باشید.

انواع کشمش

همه شما می دانید که میوه انگور، متنوع است و به همین خاطر کشمش های مختلفی وجود دارد. برای ذائقه ها و کاربرد های مختلف می توان از آن ها استفاده کرد.ایا می دانید که انواع کشمش و خواص آن چیست؟

کشمش تیزابی یا قلمی

این نوع از انواع کشمش از انگور بدونه دانه، به دست می آید. برای تهیه، آن را به روغن تیزاب آغشته کرده و سپس با استفاده از دود گرد، اقدام به خشک کردن آن می کنند. رنگ این نوع کشمش، زرد کهربایی مایل به قهوه ای روشن می باشد. قابل ذکر است، ترکیبات گوگرد برای سلامت بدن مضر می باشد.

انواع کشمش

کشمش آفتاب خشک

این نوع کشمش از انگور بدون هسته به دست می آید. انگور بدون هسته را در مقابل نور خورشید قرار می دهند، و اقدام به خشک کردن آن می کنند. این کشمش دارای رنگ قهوه ای بوده و طعم و کیفیت بی نظیری دارد و اکثرا برای کشمش پلویی از آن استفاده می شود.

کشمش سایه خشک

از انواع کشمش، می توان به کشمش سایه خشک اشاره کنیم. این نوع کشمش از انگور عسگری به دست می آید و بعد از خشک شدن رنگ آن، همچنان سبز باقی می ماند. کشمش سایه خشک، ارزش غذایی بالایی دارد. قابل ذکر است، کشمش سبز قلمی هم دقیقا به این صورت و با استفاده از انگور های درشت و سبز به دست می آید.

مویز

از انگور های سیاه مجلسی قرمز یا شاهانی که دارای هسته و قند زیادی است، مویز به دست می آید. این خشکبار به رنگ سیاه، خیلی مقوی و مفید بوده و دارای حبه های بزرگ تر و حالت گوشتی بیشتری است. نسبت به کشمش های سبز رنگ، خاصیت زیادی دارد. توصیه می کنیم در بین انواع کشمش، مویز را انتخاب کنید که خاصیت بیشتری دارد.

نکته ای که باید در انتخاب کشمش توجه کنیم

همان طور که می دانید، انواع کشمش متنوع است و در زمان خرید باید نکاتی را در رابطه با آن ها بدانید تا انتخاب صحیح را داشته باشید. توصیه می کنیم از کشمش تیزابی کمتر استفاده کنید. زیرا این کشمش در زمان تهیه، به تیزاب آغشته و با استفاده از گوگرد به خشک کردن آن اقدام می کنند. به همین دلیل برای سلامت بدن ضرر دارد.

برخی از افراد بر این باورند که کشمش تیزابی، از سطح براق و روغنی برخوردار است. این گفته اصلا معیار خوبی برای انتخاب آن نمی باشد. تا جایی که می توانید از کشمش های خانگی استفاده کرده و برای خرید، حتما به مراکز معتبر مراجعه کنید.

اگر به آشنایی با انواع مختلفی از میوه های خشک شده و فواید استفاده از آنان علاقه مند هستید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله مرتبط به میوه های خشک ‌شده را نیز مطالعه کنید.

خواص انواع کشمش

اشتراک گذاری:
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *