آجیل میان وعده‌ای عالی برای بدنسازان

آجیل برای بدنسازان

بدنسازی از جمله رشته‌های ورزشی است که در آن تغذیه حرف اول را می‌زند. تغذیه در ورزشکاران همیشه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. برای افرادی که بدنسازی حرفه‌ای کار می‌کنند، باید حتما رژیم تغذایی متناسبی در نظر گرفته شود. برای حجیم‌سازی عضلات شما باید مواد پروتئین دار مصرف کنید تا عضلاتتان حجیم شود. در ادامه به بررسی فواید آجیل برای بدنسازان (Nuts for bodybuilders) می پردازیم.

آجیل برای بدنسازان

یکی از انواع مواد مواد غذایی که ورزشکاران باید حتما از آن استفاده کنند، آجیل است. آجیل برای ورزشکاران بسیار مفید می‌باشد.آجیل برای بدنسازان بسیار مهم می‌باشد. به عبارتی، جزء منابع غذایی بسیار مهم است. فواید آجیل بسیار زیاد می‌باشد. ما در این جا می‌خواهیم خواص آجیل برای بدنسازان را خدمتتان ذکر کنیم.

آجیل برای بدنسازان

انواع بادام‌ ها به عنوان آجیل برای بدنسازان

انواع بادام‌ها از جمله، بادام زمینی، بادام درختی، بادام هندی دارای خواص بسیار زیادی برای بدن هستند و دارای مواد معدنی غنی و ارزشمندی نیز می‌باشند.

همچنین بخوانید : مهمترین مزایای آجیل خام برای بدن

بادام هندی یکی از انواع آجیل برای بدنسازان

بادام هندی نسبت به دو نوع بادام دیگر کالری کمتری دارد و در عین حال کربوهیدرات بیشتری دارد. قیمت بادام هندی از بقیه‌ی بادام‌ها بیشتر می‌باشد. و بسیار خوشمزه می‌باشد. با بادام هندی می‌توانید انواع شیک‌ها، معجون‌ها و اسموتی‌ها را درست کنید.

بادام هندی منبع غنی از چربی‌های اشباع نشده و پروتئین است. میزان کالری بادام هندی، 553 و میزان پروتئین آن 18.22 گرم می‌باشد. میزان چربی 43.85 گرم، میزان کربوهیدرات 30.19 گرم، میزان فیبر 3.3 گرم، میزان شکر 5.91 گرم، میزان کلسیم 37 میلی گرم، میزان آهن 6.68 میلی گرم و منیزیم 292 میلی گرم، میزان فسفر در بادام هندی 593 میلی گرم و در آخر میزان پتاسیم نیز 660 گرم می‌باشد. برای این که اندام خود را زیبا‌تر کنید و عضله‌سازی خوبی داشته باشید باید حتما بادام هندی را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

آجیل برای بدنسازان

بادام زمینی یکی دیگر از آجیل‌های مهم برای بدنسازان

بادام زمینی نیز یکی دیگر از انواع آجیل برای بدنسازی است. این ماده پروتئین بسیار زیادی دارد و میزان کربوهیدرات آن پایین می‌باشد. این آجیل مقادیر قابل توجهی چربی اشباع نشده دارد. و همچنین میزان قابل توجهی پلی فنول، آنتی اکسیدان، فلاونوئید و اسیدهای آمینه دارد.

همچنین بخوانید : چگونگی تهیه کره بادام زمینی ساده در خانه

بادام زمینی در دو نوع خام و بو داده مورد استفاده قرار می‌گیرد. و برای بدنسازان و ورزشکاران بسیار مفید می‌باشد. شما می‌توانید با میکس بادام زمینی، کره بادام زمینی درست کنید و یا نوع آماده‌ی آن را خریداری کنید. البته نوع آماده‌ی آن ممکن است به خاطر روغن پالمی که در آن وجود دارد، بسیار مضر باشد. سعی کنید خودتان در منزل آن را درست کنید.

حالا می‌خواهیم به سراغ ارزش غذایی آن برویم. میزان کالری آن، 567 می‌باشد. میزان پروتئین آن، 80.25 گرم، میزان چربی آن، 49.24 گرم، میزان کربوهیدرات آن 16.13 گرم، فیبر 8.50 گرم، شکر 4.72 گرم، کلسیم 92 میلی گرم، آهن 4.58 گرم، منیزیم 168 میلی گرم، فسفر 376 میلی گرم، پتاسیم 705 میلی گرم می‌باشد.

آجیل برای بدنسازان

بادام درختی مناسب برای چربی سوزی

مصرف روزانه 40 گرم بادام درختی باعث کاهش سایز کمر می‌شود. همچنین موجب کاهش چربی‌های شکم و ساق پا نیز می‌شود و نقشی موثر در چربی سوزی بدن دارد. شما می‌توانید از بادام درختی به عنوان یک میان وعده‌ی بسیار مقوی استفاده کنید. اگر می‌خواهید چربی بدن را کاهش دهید، بادام درختی انتخاب خوبی است. کالری آن 579 و چربی آن 49.93 میلی گرم می‌باشد. قیمت آن از بادام زمینی بیشتر و از بادام هندی کمتر است. و یکی از غنی‌ترین آجیل برای بدنسازان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گردو یکی از میان وعده‌ های عالی برای بدنسازان

گردو حاوی مواد معدنی زیر می‌باشد:

  • پروتئین
  • فیبر
  • اسید آلفا لینولنیک
  • و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 گیاهی است.

این ماده برای سلامتی قلب بسیار مفید می‌باشد و موجب افزایش سرعت گردش خون در بدن می‌شود. این ترکیب غنی از پروتئین و مواد مغذی است. می‌توانید با گردو عسل و شیر و خرما یک اسموتی مقوی درست کنید.

آجیل برای بدنسازان

میزان کالری موجود در گردو 654 و پروتئین موجود در آن 15.23 گرم می‌باشد. میزان چربی موجود در آن 65.21 گرم می‌باشد. میزان کلسیم در آن 98 میلی گرم و آهن 2.91 میلی گرم می‌باشد.

سخن پایانی

سه مورد از برترین اقلام آجیل برای بدنسازان را مورد بررسی قرار دادیم. گردو، بادام هندی، بادام زمینی و بادام درختی از آجیل‌های مقوی و مفید برای بدنسازان می‌باشند. همان طور که می دانید آجیل دارای خواص درمانی بسیاری است البته با توجه به نوع آجیل این خواص با هم فرق می‌کنند. برای آشنایی بیشتر در این خصوص مقاله خواص درمانی آجیل را نیز مطالعه بفرمایید.

اشتراک گذاری:
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *