انواع ویتامین در آجیل

انواع ویتامین در آجیل

در میان انواع مختلف تنقلات، هیچ‌یک به‌اندازه دانه‌های آجیل مفید و مغذی نیستند. آجیل یک خوراکی ارزشمند است که علاوه بر خاصیت مولتی ویتامینه، دارای طعم و مزه بسیار خارق‌العاده‌ای نیز است. انواع ویتامین در آجیل بخشی از سلامت بدن را تضمین می‌کنند و به دریافت پروتئین‌های گیاهی کمک می‌کنند. مصرف آجیل برای کوکانی که در سنین رشد هستند، به بهبود فرآیند رشد و همچنین رشد مغز کمک شایانی می‌کند.

بررسی انواع ویتامین در آجیل

تمام مغزهای آجیل مغذی و مقوی‌اند. در هر یک از دانه‌های کوچک آجیل مقدار زیادی ویتامین و عناصر معدنی وجود دارد که به‌سرعت جذب بدن شده و مورداستفاده ارگان‌های بدن قرار می‌گیرد. انواع ویتامین در آجیل ، در مغزهای مختلف متفاوت است. اما به‌طور مشترک تمام اجزای آجیل از آهن، پتاسیم، فسفر، کلسیم، منیزیم و ویتامین E بهره برده‌اند.

انواع ویتامین در آجیل

ویتامین D

در میان انواع ویتامین در آجیل، میزان ویتامین D و کلسیم موجود در مغزهای آجیل بیشتر است. همان‌طور که می‌دانید مصرف کلسیم به شکل طبیعی، مانع از پوسیدگی دندان، پوکی استخوان و ابتلا به بیماری‌هایی همچون آرتروز می‌شود. این ماده نقش ویژه‌ای در استخوان‌سازی کودکان دارد. ازاین‌رو مصرف آجیل برای تأمین کلسیم بدن همواره توصیه می‌شود. در میان انواع مختلف مغزها بادام و فندق از بیشترین کلسیم بهره برده‌اند.

ویتامین‌ های گروه B

ویتامین‌های گروه ب بسیار گسترده و متنوع‌اند. دراین‌بین فولیک اسید که با عنوان آهن نیز شناخته می‌شود، یکی از انواع ویتامین در آجیل است که در مغزهای پسته، بادام‌هندی و تخمه‌کدو یافت می‌شود. آهن موجود در این مغزها فقر آهن و کم‌خونی را جبران کرده و علائم این بیماری را کاهش می‌دهد. بیماری کم‌خونی به‌خصوص در کودکان و بانوان دیده می‌شود و از طریق مصرف آجیل بهبود می‌یابد.

ویتامین E

ویتامین E یکی از ضروری‌ترین ویتامین‌های بدن است که در سلامت پوست و مو نقش ویژه‌ای دارد. خوشبختانه در میان انواع ویتامین در آجیل، ویتامین E نیز یافت می‌شود. در میان ‌مغزهای آجیل، تخمه آفتابگردان و بادام بیشترین ویتامین E را دارند. به خاطر داشته باشید ازآنجایی‌که ویتامین جوان ساز E محلول در چربی است، از طریق مصرف آجیل، سریع‌تر جذب می‌شود.

منیزیم و فسفر

منیزیم یکی دیگر از عناصر مغذی موجود در آجیل است که در دانه‌های بادام، بادام‌هندی و تخمه‌کدو یافت می‌شود. همان‌طور که می‌دانید منیزیم نقش ویژه‌ای در افزایش انرژی بدن، درمان بی‌خوابی، هضم غذا، رفع یبوست و تنظیم سطح کلسیم دارد. همچنین می‌تواند دردهای عضلانی و سردردهای میگرنی را نیز درمان کند. مصرف دانه‌های آجیل باوجود سطح بالای منیزیم، در بهبود این دسته از بیماری‌ها بسیار مؤثر است.

فسفر نیز از دیگر مواد معدنی ضروری در بدن است که در جذب انواع ویتامین در آجیل مؤثر است. عملکرد بسیاری از ارگان‌های بدن به میزان فسفر موجود در بدن بستگی دارد. با استفاده از آجیل می‌توانید فسفر موردنیاز بدن خود را تأمین کنید. انواع مختلف تخمه‌های آجیل سرشار از فسفر هستند و در این راستا شما را یاری می‌کنند.

انواع ویتامین در آجیل

سخن پایانی

انواع ویتامین در آجیل به‌سرعت در بدن جذب می‌شوند. این ویتامین‌ها موجب بهبود عملکرد برخی ارگان‌های بدن شده و به‌طور مؤثری سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد. با مصرف روزانه و مستمر آجیل می‌توان به شکل طبیعی پروتئین‌های گیاهی و ویتامین‌های ضروری بدن را دریافت کرد. ویتامین E، D، B و منیزیم و فسفر از مهم‌ترین عناصر مغذی آجیل‌ها هستند که در اغلب مغزهای آن یافت می‌شوند.

همان طور که می دانید آجیل دارای خواص درمانی بسیاری است البته با توجه به نوع آجیل این خواص با هم فرق می‌کنند. برای آشنایی بیشتر در این خصوص مقاله خواص درمانی آجیل را نیز مطالعه بفرمایید.

اشتراک گذاری:
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *