خواص و میزان کالری انواع میوه خشک

کالری انواع میوه خشک

اگر شما هم به دنبال کاهش وزن خود و یا نگران اضافه شدن آن هستید اما علاقه زیادی به خوردن میوه خشک دارید بهتر است درباره کالری انواع میوه خشک (Calories of dried fruits) اطلاعات داشته باشید. در واقع با کسب اطلاع از این مورد شما بهتر می‌توانید برای رژیم خود و لذت بردن از این تنقلات سالم و خوشمزه برنامه ریزی کنید. پس در ادامه با ما همراه شوید.

کالری انواع میوه خشک

از آنجایی که وجود برخی از میوه‌ها فصلی است و همیشه نمی‌توان از خوردنشان لذت برد خشک کردن میوه بهترین راه برای استفاده چهارفصل از آن هاست. بعلاوه اینکه میوه خشک جزو تنقلات سالم و مغذی است که در مناسبت های مختلف و دورهمی ها می‌تواند جایگزین چیپس و پفک و دیگر مواد مضر و نامناسب باشد.

بنابراین با توجه به اینکه با خشک کردن میوه، آب آن نیز تبخیر می‌شود، کالری انواع میوه خشک نسبت به تازه آن افزایش می‌یابد. با این حال می‌توان گفت کالری انواع میوه خشک بر اساس قند میوه و میزان انرژی که ایجاد می‌کند متفاوت است. پس در ادامه قصد داریم در این زمینه اطلاعات بیشتری به شما بدهیم.

همچنین بخوانید: خواص توت خشک برای درمان بیماری

کالری موز خشک شده

کالری موز خشک شده

موز حجم بالایی چربی اشباع دارد و برای افرادی که رژیم لاغری و کاهش وزن دارند، مناسب نیست. اما با توجه به خواصی که موز خشک شده برای بدن دارد نمی‌توانید خود را از خوردن آن محروم کنید. به ویژه اینکه اگر بخواهید بین چیپس موز و تنقلات مضر یکی را انتخاب کنید حتماً موز خشک گزینه بهتری است.

با این حال باید گفت 100 گرم چیپس موز دارای 519 کیلوکالری است. ضمن اینکه این ماده مغذی حاوی مقادیر مناسبی فیبر، پتاسیم، ویتامین ث، کربوهیدرات است. همچنین باید گفت خوردن موز خشک شده برای معده، پوست و عملکرد قلب بسیار مفید است.

میزان کالری چیپس سیب

میزان کالری چیپس سیب

در میان میزان کالری انواع میوه خشک، چیپس سیب اهمیت بسیاری دارد. زیرا با وجود فواید بسیاری که این میوه دارد قطعاً افراد بسیاری طرفدار آن هستند. باید گفت 100 گرم سیب خشک شده 220 کیلو کالری است. ضمن اینکه با مصرف این چیپس سالم و خوشمزه شما مقادیر قابل توجهی فیبر، ویتامین ب، آهن، سدیم، پتاسیم، مس، منگنز و سلنیوم را به بدن خود وارد می‌کنید.

همچنین باید گفت با خرید چیپس سیب و مصرف آن بدنتان را در برابر یبوست، اختلالات هورمونی و سرطان ایمن کنید. همچنین این تنقلات خوشمزه برای درمان التهاب، بیماری های قلبی، پیشگیری از آسم، هضم بهتر غذا و طراوت پوست مفید خواهد بود.

میزان کالری موجود در کیوی و زردآلو خشک

کالری انواع میوه خشک

در زمینه کالری انواع میوه خشک، می‌توانیم به کیوی و زردآلو نیز اشاره کنیم. خوب است بدانید یک برش چیپس کیوی شامل 38 کالری است و 100 گرم زردآلو خشک شده، 240 کیلوکالری را در بردارد. باید گفت چیپس کیوی منبع خوبی برای تأمین آهن و کلسیم است.

ضمن اینکه به دلیل طعم مطلوبی که دارد، مورد توجه کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرد. این میوه 3 برابر پرتقال ویتامین ث دارد و برای کاهش وزن گزینه مناسبی است. چیپس زردآلو نیز منبع غنی پتاسیم، کلسیم، منیزیم، روی، آهن و انواع ویتامین است. این میوه خوشمزه خشک شده دارای فیبر بسیار برای هضم غذا است. ضمن اینکه برای درمان سرماخوردگی، بهبود عملکرد قلب، پیشگیری از سرطان و درمان کم خونی بسیار مناسب است.

همچنین بخوانید: انجیر خشک و خواص آن

کالری چیپس میوه هلو و گلابی چند است؟

در میان بررسی میزان کالری انواع میوه خشک، باید گفت کالری هلو خشک شده نسبت به گلابی خشک شده مقداری کمتر است. بنابراین شما با مصرف 100 گرم چیپس هلو می‌توانید از 220 کیلوکالری بهره‌مند شوید. همچنین خوب است بدانید هلو خشک به دلیل مقادیر بالای فیبرش تأثیر بسیاری در لاغری و کاهش وزن دارد.

ضمن اینکه:

  • سیستم ایمنی را تقویت می‌کند.
  • فشار خون را کم می‌کند.
  • برای جلوگیری از سرطان خوب است.
  • کم خونی را درمان می‌کند
  • برای جنین و زنان باردار مفید است.

همچنین باید گفت میزان کالری موجود در 100 گرم گلابی خشک شده 240 کیلوکالری است. گلابی علاوه بر خواص بی‌نظیرش به عنوان یک میوه خشک کم کالری شناخته می‌شود که می‌تواند برای لاغری بسیار مناسب باشد. به طوری که یک گلابی متوسط دارای 100 کالری است. تنها 5 درصد از کالری مورد نیاز بدن در شبانه روز را تأمین می‌کند. این میوه خشک شده برای سلامت مو، پوست، دندان و استخوان ها بسیار مفید است.

میزان کالری دیگر میوه های خشک

میزان کالری دیگر میوه های خشک

و اما علاوه بر معرفی کالری انواع میوه خشک شده در بخش‌های بالایی که جزو پرفروش ترین چیپس میوه هستند. در ادامه به معرفی میزان کالری دیگر انواع میوه های خشک می‌پردازیم.

به طوری که خوب است بدانید

  • 100 گرم چیپس آلو یا آلو خشک شده 220 کیلو کالری دارد.
  • 100 گرم نارنگی خشک شده یا چیپس نارنگی 350 کیلو کالری دارد.
  • 100 گرم چیپس توت فرنگی یا توت فرنگی خشک شده حاوی 400 کیلوکالری است.
  • 100 گرم آلبالو خشک 600 کالری دارد.
  • 100 گرم چیپس آناناس یا آناناس خشک شده 48 کالری دارد.
  • 100 گرم انجیر خشک نیز 300 کالری را دربردارد.

سخن پایانی

هر چند که شناخت کالری انواع میوه خشک و تخمه ها تأثیر بسیاری در میزان و نحوه استفاده این محصولات برای کاهش وزن دارد. مصرف این تنقلات سالم خواص بسیاری دارد. به دلیل فیبر بالایی که دارند تأثیر چندانی در افزایش وزن نخواهند داشت. ضمن اینکه اگر به روش صحیح و اصولی تهیه شده باشند ضمن حفظ طعم لذیذ خود بسیاری از مواد مغذی و ویتامین‌ها را نیز برای بدن تأمین می‌کنند.

حال که با کالری انواع میوه خشک آشنا شدید، جا دارد اشاره کنیم که در فروشگاه آجیل نعمتی، انواع میوه خشک اعلا و مرغوب با قیمتی استثنایی به سراسر کشور عرضه می‌شود. شما عزیزان می‌توانید محصول مورد نظر خود را بصورت آنلاین یا حضوری از فروشگاه نعمتی تهیه کنید.

اشتراک گذاری:
نظرات

یک پاسخ

  1. متشکرم بابت مقاله خوبتان، پوست درخشان و کنترل روند پیری برخی از مزایای است که خرید میوه خشک به همراه دارد. به عنوان مثال بادام و پسته به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند و همچنین گردو مانع خشکی پوست میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *