طرز تهیه شکلات داغ خانگی

طرز تهیه شکلات داغ خانگی

زمانی‌که به کافه می‌روید با نوشیدنی‌های مختلفی مواجه می‌شوید. شاید با خودتان فکر کنید که این نوشیدنی‌ها فقط در کافه‌ها یافت می‌شوند و نمی‌توان آن را در جای دیگر مشاهده کرد. یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار، نوشیدنی شکلات داغ یا هات چاکلت است. این نوشیدنی که در روزهای سرد سال طرفداران زیادی پیدا می‌کند، به آسانی تهیه می‌شود.

اگر شما جزو کسانی هستید که علاقه‌مند به شکلات داغ می‌باشید ولی فرصت رفتن به کافه را ندارید، ما به شما می‌گوییم که چگونه آن را در منزل تهیه نمایید. طرز تهیه شکلات داغ (How to make hot chocolate) بسیار ساده است و به راحتی می‌توانید آن را در منزلتان آماده کرده و نوش جان کنید. شکلات داغی که خودتان تهیه می‌کنید قطعا از نمونه‌های کارخانه‌ای که دارای شکر فراوان و مواد افزودنی می‌باشند، بهتر است. در این مطلب از فروشگاه اینترنتی آجیل نعمتی همراه ما باشید تا با شما درباره نحوه درست کردن شکلات داغ خانگی صحبت کنیم.

با شکلات داغ آشنا شوید

همان‌طور که اشاره کردیم، شکلات داغ که به آن هات چاکلت هم می‌گویند، نوعی نوشیدنی داغ است که مصرف آن در فصل پاییز و زمستان بسیار دلچسب می‌باشد. این نوشیدنی از ترکیب مواد مختلفی مانند شکلات آب‌شده، پودر کاکائو، شیر داغ یا آب و شکر ساخته می‌شود. مصرف این نوشیدنی فواید زیادی برای بدن دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به بهبود عملکرد مغز، جلوگیری از افسردگی و پوسیدگی دندان و… اشاره کرد.

اگر تمایل دارید درباره خواص شکلات داغ بیشتر بدانید، مطالعه بخش بعدی را از دست ندهید. یکی از نکات مهم در طرز تهیه شکلات داغ، وجود مواد اولیه باکیفیت است. شکلات ازجمله موادی است که در تهیه شکلات داغ خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای آنکه خیالتان از بابت خرید شکلات باکیفیت راحت باشد، می‌‌توانید این محصول را به‌صورت آنلاین از فروشگاه اینترنتی آجیل نعمتی خریداری نمایید.

خواص درمانی شکلات داغ

خواص درمانی شکلات داغ

پیش از آنکه به بیان طرز تهیه شکلات داغ خانگی بپردازیم، شما را با برخی از خاصیت‌های درمانی این نوشیدنی آشنا می‌کنیم. شکلات داغ ازجمله موادی است که مصرف آن مزایای فراوانی را به همراه دارد. این نوشیدنی دارای خواص درمانی است که در قسمت قبل به برخی از آن‌ها اشاره شد. در این بخش قصد داریم تا به بیان بعضی دیگر از خواص آن به طور مفصل‌تر بپردازیم.

  • قند خون را کنترل می‌کند.

کاکائو ازجمله مواد اولیه لازم در تهیه شکلات داغ است. این ماده حاوی چربی‌های سالم می‌باشد. چربی‌های سالم موجود در کاکائو این قابلیت را دارند که با شکر موجود در غذا به آرامی یکسان شوند. یکسان شدن دو ماده ذکرشده از بیشتر شدن انسولین ممانعت به عمل می‌آورند.

  • خلق و خو را بهتر می‌کند.

یکی دیگر از مواد اولیه لازم برای تهیه شکلات داغ، شکلات است. شکلات دارای ماده‌ای به نام سروتونین می‌باشد. این ماده می‌تواند استرس، ناراحتی و افسردگی را کنترل کند. سروتونین قادر است اندروفین را افزایش داده و حس سرخوشی در فرد را ایجاد نماید.

  • مناسب برای زنان باردار

آشنا شدن با طرز تهیه شکلات داغ برای خانم‌ها بخصوص خانم‌های باردار مفید است. شکلات داغ دارای مقداری کافئین است به‌طوری که 100 گرم شکلات داغ دارای 2 میلی‌گرم کافئین می‌باشد. اگر خانم‌های باردار در دوران بارداری خود مقدار زیادی از کافئین را مصرف نمایند آنگاه میزان خطر سقط جنین را کاهش می‌دهند.

 همچنین اگر شکلات داغ را با شیر بادام تهیه کنند آنگاه میزان زیادی کلسیم دریافت خواهند کرد که این امر می‌تواند به رشد استخوان‌های جنین کمک زیادی بکند. به‌طور کلی استفاده از شکلات داغ به دلیل آنکه حاوی کاکائو و شکلات است و این مواد منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها می‌باشند، برای سلامتی خانم‌های باردار و جنین آن‌ها مفید واقع می‌شوند.

  • سرماخوردگی

به دلیل آنکه در هات چاکلت‌ها مقادیر زیادی از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها موجود هستند، نوشیدن شکلات داغ سبب می‌شود تا سیستم ایمنی بدن شخص تقویت شده و در نتیجه از برخی از بیماری‌ها مانند سرماخوردگی جلوگیری می‌شود. در چای داغ ماده‌ای به نام تئوبرومین وجود دارد که در رفع کردن سرفه و گلو درد تاثیر زیادی دارد.

طرز تهیه شکلات داغ خانگی

در بخش قبل سعی کردیم شما را با 4 مورد از خواص درمانی شکلات داغ آشنا سازیم. در ادامه به بیان طرز تهیه شکلات داغ خانگی می‌پردازیم. با یادگرفتن دستورالعمل تهیه آن می‌توانید در روزهای سرد سال به راحتی آن را تهیه کرده و نوش جان کنید. به‌طور کلی زمان موردنیاز برای تهیه شکلات داغ خانگی چیزی حدود هشت دقیقه است. مواد موردنیاز برای تهیه شکلات داغ به شرح زیر است:

  • 100 گرم شکلات آب‌شده
  • پودر کاکائو به مقدار دو قاشق غذاخوری
  • وانیل به مقدار یک قاشق غذاخوری
  • شکر به مقدار دو قاشق غذاخوری
  • شیر به مقدار دو لیوان

پس از تهیه مواد اولیه موردنیاز، با استفاده از گام‌های زیر می‌توانید به تهیه شکلات داغ خانگی اقدام نمایید.

 مرحله نخست

اکنون لازم است تا شیر را در درون قابلمه‌ای ریخته و آن را حرارت دهید. پس از آن باید پودر کاکائو و شیر را در ظرف دیگری مخلوط کرده و آن را کم‌کم به شیر اضافه نمایید. پس از آنکه اطمینان یافتید شکر و پودر کاکائو در شیر حل شده‌اند آنگاه لازم است تا وانیل را به شیر اضافه کرده و هم بزنید. در این مرحله لازم است تا میزان حرارت شیر را در حالت متوسط قرار داده و شکلات ذوب‌شده را به آن بیافزایید.

مرحله بعد

پس از اضافه کردن شکلات ذوب‌شده به شیر، آن را هم بزنید و مطمئن شوید که شکلات در شیر به‌طور کامل حل‌شده است. در مرحله بعدی و پس از آنکه شکلات کاملا حل شد، لازم است شیر را از روی حرارت بردارید. هم‌اکنون نوشیدنی موردنظر شما آماده است. می‌توانید آن را بنوشید.

چند تکنیک در طرز تهیه شکلات داغ خانگی

چند تکنیک در طرز تهیه شکلات داغ خانگی

1-در صورت تمایل می‌توانید از شکلات‌های با طعم‌های مختلف در تهیه شکلات داغ استفاده نمایید.

2- در صورت استفاده از شکلات شیرین، احتیاجی به استفاده از شکر نیست. اگر از شکلات تلخ استفاده می‌کنید، بهتر است از شکر استفاده نمایید.

3- با اضافه‌کردن مقداری وانیل، دارچین یا جوز هندی به شکلات داغ، می‌توانید به آن طعم بیشتری بدهید.

4- از شکلات تخته‌ای به جای پودر کاکائو می‌توانید استفاده نمایید.

5- در صورت غلیظ نبودن یا کمرنگ بودن شکلات داغ تهیه‌شده، می‌توانید مقدار بیشتری از پودر شکر را به آن اضافه نمایید.

 همچنین بخوانید:انواع خرما

صحبت پایانی

شکلات داغ ازجمله نوشیدنی‌های محبوب است که در برخی از فصول سال بخصوص فصل‌های سرد، طرفداران زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. وجود خواص مختلف در این نوشیدنی محبوب را نباید نادیده گرفت. از آنجائی‌که تعداد علاقه‌مندان به این نوشیدنی زیاد هستند لذا در این مطلب سعی کردیم شما را با طرز تهیه شکلات داغ خانگی آشنا سازیم تا بتوانید در مدت زمان کوتاهی آن را در منزل تهیه فرمایید.

اشتراک گذاری:
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *