تأثیر مصرف آجیل برای ترک سیگار

مصرف آجیل برای ترک سیگار

برای ترک سیگار راه‌های متفاوتی پیشنهاد می‌شود که همه آن‌ها به‌نوعی تلاش می‌کنند شما را از این ماده بسیار مضر دور کنند. البته ابتدا خودتان باید به این باور برسید که می‌خواهید سیگار را ترک کنید. اگر خودتان نیز به دنبال ترک سیگار باشید، روش‌های ترک سیگار می‌توانند بسیار تأثیرگذار باشند. در میان روش‌های ترک سیگار استفاده از برخی خوراکی‌ها می‌تواند راهی خوب برای ترک این عادت مخرب و مضر باشد. تأثیر مثبت مصرف آجیل برای ترک سیگار (Using nuts to quit smoking) بسیار مفید است.

مصرف آجیل برای ترک سیگار

استعمال دخانیات برای بیش از 5 قرن به یک عادت مضر و غیرقابل جایگزین برای بشر تبدیل شده است. این در حالی است که امروزه به ‌خوبی ثابت‌ شده است که استعمال دخانیات منجر به اختلالات در سیستم عصبی، ضعف بینایی و البته سرطان می‌شود.

مصرف آجیل

مصرف آجیل برای ترک سیگار  می تواند قدرت جسمانی شما را بالا ببرد. خوردن انواع آجیل باعث آزاد شدن انرژی در بدن می‌شود که کاهش میل به سیگار کشیدن را به دنبال خواهد داشت. همچنین آجیل و خشکبار از خوراکی‌های انرژی‌زایی هستند که در ترک اعتیاد به داروهای مخدر مانند مورفین نیز بسیار مؤثرند.

به‌عنوان‌مثال استفاده ازمصرف آجیل برای ترک سیگار مانند: کشمش، انجیر خشک و بادام در افراد سیگاری باعث افزایش محیط قلیایی بدن آن‌ها شده و درنتیجه تمایل به سیگار کشیدن را کاهش و ترک سیگار را برای این افراد راحت‌تر می‌سازد.

ترک سیگار

تأثیر آجیل در ترک سیگار

مصرف آجیل و مغزی جات مانند بادام، فندق، پسته و… ذهن شما را از سیگار کشیدن منحرف می‌کند. همچنین این مواد غذایی به‌عنوان میان وعده‌ای کامل با مقادیر زیادی از مواد مغذی و پروتئین‌ها شناخته می‌شوند.

استفاده از تخمه و مغزهای تأثیر مصرف آجیل برای ترک سیگار می‌تواند تأثیر به سزایی داشته باشند. بسیاری از افراد نمی‌توانند به‌ سادگی سیگار خود را ترک کنند و به کشیدن آن عادت کرده‌اند، بنابراین توصیه می‌شود این دسته از افراد همیشه همراه خود تخمه و آجیل داشته باشند تا در صورت تمایل به سیگار کشیدن، از آن‌ها استفاده کنند.

تخم آفتابگردان

تحقیقات متعدد نشان داده‌اند که مصرف تخم آفتابگردان اثری مشابه اثرات تنباکو بر روی ذهن فرد می‌گذارد. همچنین این دانه مغذی سبب افزایش ترشح آدرنالین در بدن می‌شود. ویتامین‌های موجود در دانه‌های آفتابگردان به تقویت سیستم عصبی کمک می‌کنند. البته به دلیل وجود چربی بالا، مصرف بیش‌ازحد تخم آفتابگردان توصیه نمی‌شود.

همچنین بخوانید : معرفی مزایا و خواص گردو برای پوست و مو

گردو

گردو منبع خوبی از امگا 3 است و خوردن آن به شما کمک می‌کند که پس از ترک سیگار دچار بیماری‌هایی تنفسی نشوید. اگر هنوز تصمیم به ترک سیگار نگرفته‌اید حداقل هر روز مقداری گردو بخورید تا از اختلالات ریه جلوگیری کرده و آن‌ها را درمان کنید.

مصرف آجیل برای ترک سیگار

پسته

پسته نیز همانند گردو برای سلامت ریه‌ها بسیار مفید است و در برابر سرطان ریه از بدن دفاع می‌کند. علاوه بر این مصرف چند عدد پسته در روز به پاک‌سازی ریه‌های افراد سیگاری کمک می‌کند. این ماده مغذی سرشار از ویتامین E است و در کاهش سطح کلسترول نقش مهمی ایفا می‌کند.

میوه‌های خشک

تمام میوه‌های خشک از قبیل خرما، انجیر خشک،زردآلو و … به دلیل بافت غنی و عطری که دارند، می‌توانند اشتیاق به سیگار کشیدن را کاهش دهند.

آجیل و سلامت ریه‌ ها

انواع آجیل و خشکبار منابع غنی از منیزیم هستند که برای سلامت ریه‌ها مفید است. علاوه بر این به دلیل داشتن اسیدهای چرب و ویتامین‌ها، برای سلامتی قلب و عروق مناسب هستند و التهابات ریه را کاهش می‌دهند. مصرف آجیل سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد و سبب پاک‌سازی خون می‌شود. درنتیجه اکسیژن بیشتری به بدن منتقل می‌شود.

همچنین بخوانید : معرفی تمامی خواص بادام هندی

آجیل، سرشار از ویتامین B

مجموعه ویتامین‌های B نقش اساسی در سیستم اعصاب مرکزی بدن بازی می‌کنند. این ویتامین‌ها به‌خوبی می‌توانند استرس بی‌دلیل افراد را که ازجمله عوارض ترک سیگار است، کاهش دهند. مصرف ویتامین‌های گروه B موجود در آجیل و خشکبار موجب کاهش استرس، افزایش سطح انرژی و درمجموع بهبود عملکرد سیستم عصبی بدن می‌شود.

مصرف آجیل برای ترک سیگار

سایر فواید آجیل و مغزها

بر اساس مطالعات، مصرف آجیل و مغزها منجر به کاهش ریسک سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های تنفسی می‌شود. آجیل‌ها این توانایی را دارند که به بهبود سلامت مغز کمک کنند، سنگ صفرا را دفع کنند و از چاقی جلوگیری کنند.

همچنین بخوانید : معرفی خواص درمانی مغزهای آجیل

دانشمندان فواید آجیل را ناشی از ترکیبات چربی‌های مفید، پروتئین، فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوان آن می‌دانند. مغزهایی مانند گردو، پسته، فندق و… به کاهش کلسترول و تری گلیسیرید کمک کرده و از بروز بسیاری از بیماری‌های مزمن پیشگیری می‌کنند. چربی‌های سالم موجود در آجیل برای سلامت پوست و مو شگفت‌انگیزند و حجم بالای فیبر موجود در مغزها در سلامتی دستگاه گوارش نیز تأثیر زیادی دارد.

امید است به‌عنوان اولین اصل برای تضمین سلامتی خود و کسانی که دوستشان دارید و در کنار شما زندگی می‌کنند کشیدن سیگار را ترک کنید، تغذیه سالم و مناسبی را در پیش بگیرید، آب سالم بنوشید و به ورزش کردن بپردازید و مصرف آجیل برای ترک سیگار را دست کم نگیرید.

همان طور که می دانید آجیل دارای خواص درمانی بسیاری است البته با توجه به نوع آجیل این خواص با هم فرق می‌کنند. برای آشنایی بیشتر در این خصوص مقاله خواص درمانی آجیل را نیز مطالعه بفرمایید.

اشتراک گذاری:
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *