موهایی شاداب و زیبا با مصرف بادام

بادام برای زیبایی

مصرف بادام برای زیبایی (Almonds for beauty) امروزه مورد توجه تمامی کسانی که در حوزه‌ی آرایش و بهداشت پوست و مو فعالیت می‌کنند، قرار گرفته است. بادام خواص بسیار زیادی برای پوست و مو دارد و موجب درخشش پوست و مو می‌شود.

مصرف بادام در لوازم آرایشی

در کارخانه‌های ساخت لوازم آرایش برای ساخت محصولاتی همچون:

  • کرم مو
  • ژل مو
  • سرم مو
  • واکس مو
  • مواد کراتین مو
  • انواع شامپوها و نرم‌کننده‌ها
  • روغن‌های ماساژ پوست بدن و صورت
  • کرم دست و صورت
  • انواع آبرسان‌های پوست
  • و دیگر مواد آرایشی و بهداشتی

مورد استفاده قرار می‌گیرد. از خواص بادام هر چه بگوییم کم است. بادام دارای خاصیت قوی ترمیم کنندگی موهاست. شما با مصرف روغن بادام می‌توانید، تغذیه‌ی موهای خود را به طور کامل تامین کنید.

مصرف بادام برای زیبایی با استفاده از روغن بادام

آیا می‌دانید بادام  از مبان دانه های آجیل دانه‌ای است که در داخل میوه‌های درخت بادام یافت می‌شود؟ این میوه‌ها بسیار شبیه به هلو هستند و فقط رنگ آن‌ها سبز است. بنابراین، این واقعیت در مورد بادام باعث می‌شود که این ماده، یک میوه باشد و نه یک مغز!

بادام قدیمی‌ترین و گسترده‌ترین ترکیب، در میان محصولات مغزدار جهان است. آن‌ها برای اولین بار در خاورمیانه تولید شدند و خیلی زود مردم دریافتند که روغن استخراج شده از دانه‌های آن بسیار سودمند می‌باشند. مشخص شد که تقریباً نیمی از وزن بادام خشک شامل روغن است و بادام‌های رسیده، تحت فشار مضاعف می‌گیرند تا روغن بادام از آن‌ها استخراج شود.

همچنین بخوانید : تأثیر مصرف آجیل برای لاغری اندام و صورت

مواد مغذی روغن بادام

امروزه مصرف بادام برای زیبایی  و همچنین روغن بادام، به عنوان منابع غنی از مواد مغذی محسوب می‌شود. و در بین تمامی افراد محبوبیت یافته است. شاید با متخصصین تغذیه روبرو شده باشید که به مردم توصیه می‌کنند بادام را به رژیم روزانه‌ی خود اضافه کنند و متخصصان زیبایی استفاده از روغن بادام را برای زیبایی پوست و مو توصیه نموده‌اند. در هر صورت، بادام، مواد غنی مورد نیاز بدن ما را تأمین می‌کند و قسمت مهمی از زندگی ما را تشکیل می‌دهد.

روغن بادامی که به سادگی با فشار دادن مغزها به دست می‌آید، روغن بادام تصفیه نشده است و بیشتر این مواد مغذی، عطر و طعم اصلی روغن را در خود نگه می‌دارد. از طرفی دیگر، روغن تصفیه شده‌ی بادام با حرارت دادن و روش تصفیه شیمیایی روغن بادامی که تصفیه نشده است، بدست می‌آید. این روغن در برابر گرما مقاومت بیشتری دارد اما مواد مغذی کمتری دارد.

بنابراین، کدام نوع روغن بادام را باید برای خود انتخاب کنید؟ خب، برای درک این موضوع، بیایید در مورد یکی دیگر از مشتقات بادام، به نام روغن بادام شیرین صحبت کنیم

بادام برای زیبایی

ما چند نوع روغن بادام داریم؟

2 نوع. روغن بادام شیرین و روغن بادام تلخ. که تشکیل شده از بادام برای زیبایی محسوب می‌شوند.

روغن بادام شیرین، از بادامی به دست می‌آید که درخت آن سمی نیست. و دانه‌های آن حاوی مواد شیمیایی سمی نمی‌باشد.

ولی روغن بادام تلخ، از درختی دیگر بدست می‌آید. این روغن سمی است و برای مصارف خوراکی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و فقط مصارف دارویی دارد.

همچنین بخوانید : 2 روش جدید برای تهیه بادام بو داده خانگی

ترکیبات انواع روغن‌ های بادام شیرین و تلخ

چهار ماده غذایی مهمی، در روغن بادام شیرین وجود دارد. این ماده‌های مغذی شامل: ویتامین E، ویتامین A، اسیدهای چرب امگا 3 و روی می‌باشند. هر ماده‌ی مغذی، عملکرد خاصی دارد. ویتامین E کاربردهای بسیار زیادی برای پوست و مو دارد.

همچنین اگر دچار ریزش مو شوید، به احتمال زیاد پزشکتان، قرص زینک را برای شما تجویز خواهد کرد. زینک یا روی ترکیب بسیار مفیدی است که در بادام شیرین وجود دارد. پس اگر دچار ریزش مو هستید، می‌توانید بادام بخورید. مصرف بادام برای زیبایی از قرن‌ها پیش مورد توجه بوده است.

بادام برای زیبایی

سخن پایانی

برای زیبایی پوست و موهایتان از بادام و روغن بادام استفاده کنید. لطافت و درخشندگی موهایتان، پس از استفاده از این ترکیبات، به شکل وجد‌آوری دیده می‌شود. ترجیحا از روغن‌های بادام طبیعی استفاده کنید.

اشتراک گذاری:
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *