روش نگهداری توت سفید و توت سیاه

نگهداری توت سفید

من عاشق توت سفید و توت سیاه هستم. و دوست دارم که در حین کار کردن و در اوقات فراغت، توت بخورم. توت از جمله تنقلات بسیار سالمی است که شما می‌توانید به جای خوراکی‌های مضر، آن را به عنوان میان وعده به کودکتان بدهید. توت بسیار خوشمزه است. و حاوی مواد معدنی بسیار زیادی می‌باشد. نگهداری توت سفید (White berry storage) سخت است و باید مراقب باشید سیاه نشود من حتما به شما توصیه می‌کنم که توت خشک را در سبد غذایی خود بگنجانید. و به جای چیپس و پفک، از توت سالم استفاده کنید. هم سالم است هم مقوی.

روش نگهداری توت سفید چگونه است؟

هیچ‌گاه مغزی جات و بادام‌ها و انواع توت‌ها را در هوای آزاد نگهداری نکنید. زیرا ممکن است هم تغییر رنگ دهند، هم بافتشان تغییر کند و هم هر چه سریع‌تر خشک شوند و یا به طوزر کلی خراب شوند. پس شما حتما باید نگهداری توت سفید را بدانید.

نگهداری توت سفید

روش نگهداری توت سفید و انواع توت‌ ها

اگر خانم خونه هستید حتما این مطلب را با دقت بخوانید. اگر خودتان درخت توت سفید دارید و یا اگر خودتان از درختی توت سفید چیدید، باید حتما آن را خوب نگهداری کنید. زیرا به مرور زمان بیکیفیت‌تر می‌شود. در ادامه میخواییم نکاتی رو خدمتتون معرفی کنیم که به واسطه‌ی این نکات می‌توانید در مدت زمان بیشتری از توت‌ها نگهداری کنید.

همچنین بخوانید : نکات طلایی برای نگهداری خشکبار

میزان ماندگاری شاه توت و توت سفید چند روز است؟

شاه توت و توت سفید و توت سیاه را می‌توانید در مدت زمان 5 الی 7 روز در یخچال نگهداری نمایید.

نگهداری توت سفید

روش نگهداری توت سفید خریداری شده از فروشگاه یا مغازه

اگر از مغازه توت سفید خریدید، باید حتما آن را داخل ظرف در دار بریزید و به همراه پلاستیک درب ظرف را ببندید و در جای خشک و به دور از نور آفتاب نگهداری نمایید. دقت کنید که موقع مصرف باید توت را بشویید. و هیچ‌گاه شسته شده داخل یخچال قرار ندهید. کیفیت توت، در ظرف درب دار، بیشتر حفظ می‌گردد.

روش نگهداری از توت سفید هنگامی که آن را از درخت می‌چینید، به چه صورت می‌ باشد؟

کف ظرفی که تمایل دارید توت‌های سفید را داخل آن بریزید، با برگ‌های مو بپوشانید. توت رو داخل ظرفی بریزید و روی آن‌ها را هم با برگ مو بپوشانید. استفاده از برگ مو باعث ماندگاری توت سفید می‌شود. و حتما در حین مصرف به اندازه‌ای که می‌خواهید توت بخورید، توت‌ها را بشویید.

نکته) توت شسته شده را با برگ مو نپوشانید. نباید توت‌ها در حین نگهداری شسته شده باشند.

همچنین بخوانید : معرفی ترکیبات آجیل شیرین به همراه خواص آن

نحوه‌ی شستن توت سفید

توت‌هایی که از درخت می‌چینید، حشرات بسیار زیادی به داخل آن‌ها نفوذ پیدا کرده است. و یا حتی سطح توت‌ها ممکن است، حاوی گرد و غبار باشد.

برای اینکه بتوانید خوب توت‌ها را بشویید، ابتدا توت سفید و توت سیاه را داخل ظرفی پر از آب بریزید. بگذارید به مدت 5 دقیقه داخل آب باقی بماند تا گرد و غباری که به داخل و سطح توت‌ها نفوذ پیدا کرده است، کاملا از بین برود. حالا توت سفید و یا سیاه را داخل آب کش بریزید و با فشار کم آب آبکشی نمایید. و زیر شیر آب، آرام به این ظرف و آن طرف بببرید تا خوب شسته و پاک شوند.

روش نگهداری توت سفید شسته شده در فریزر

اگر می‌خواهید توت سفید شسته شده را در فریزر نگهداری کنید باید حتما بعد از شسته شدن، خوب خشک شوند. بدین صورت که آن‌ها روی پارچه‌ای پهن کنید، و بگذارید کمی آبشان به داخل پارچه نفوذ پیدا کند و بعد آن‌ها را داخل پلاستیک بریزید و بگذارید مقداری هوا، بین پلاستیک باقی بماند. سپس آن‌ها را داخل ظرفی بریزید و در داخل ظرف در بسته ریخته و در فریزر نگداری نمایید. با این کار ماندگاری توت افزایش می‌یابد ولی ممکن است طعم آن پس از گذشت زمان، تغییر کند.

کلام پایانی

توت سفید و توت سیاه از خوشمزه‌ترین تنقلاتی هستند که شما می‌توانید آن‌ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. حتما روش‌های نگهداری از توت سفید و سیاه را خوب یاد بگیرید. و در حین شسته شدن خوب دقت کنید تا عاری از هر گونه آلودگی و گرد و غبار باشند.

اشتراک گذاری:
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *