چگونه می‌توان شیرینی با بادام درست کرد؟

چگونه می‌توان شیرینی با بادام درست کرد؟

در ادامه این مقاله سعی داریم طرز تهیه شیرینی با بادام (Sweets with almonds) را به طور جامع به شما عزیزان آموزش دهیم. با ما همراه باشید…امروزه شیرینی‌های با بادام را یکی از انواع شیرینی‌های خشک و محبوب ایرانی می‌دانند که از عطر و طعم اصیل و بی‌نظیری برخوردار است. دقت کنید که طرز تهیه شیرینی‌های با بادام بسیار آسان است و تمامی علاقمندان می‌توانند آن را به راحتی در منزل خود تهیه و نوش جان کنند؛ چراکه مواد اولیه لازم برای تهیه این نوع شیرینی کاملا ساده و در دسترس است.

طرز تهیه شیرینی با بادام ترد و خوشمزه

همان طور که در بالا هم گفتیم، یکی از انواع شیرینی ‌های خوشمزه و پر‌طرفدار ایرانی، شیرینی با بادام است. از آنجایی که در دنیای پر از مشغله و اضطراب امروز، گذراندن یک بعد از ظهر زیبا با خوردن شیرینی بادامی همراه با چای تازه در کنار عزیزانتان بسیار لذت‌بخش‌ است؛ کافیست طرز تهیه این شیرینی بی‌نهایت خوشمزه را یاد بگیرید و بلافاصله دست به کار شده و آن را تهیه کنید.

گفتنی است که در مناسبت‌های مختلفی همچون عید نوروز که اکثر افراد به خرید شیرینی مشغول هستند، معمولا شیرینی ‌های با بادام از پر‌طرفدار‌ترین‌ها و پر‌فروش‌ترین‌ها به شمار می‌روند؛ چراکه می‌توانند زینت‌بخش سفره‌ها و میز‌های پذیراییتان در تمامی دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی باشند. اصولا شیرینی ‌های با بادام به عنوان نوعی شیرینی خشک و ترد شناخته می‌شود و به علت وجود عطر و طعم مطبوع بادام در آن، در بین افراد بسیار محبوب‌ است.

دقت کنید که طرز تهیه شیرینی ‌های با بادام بسیار آسان است و با مواد اولیه‌ای که در پایین برایتان ذکر کردیم، پخت آن به راحتی انجام می‌شود. در ادامه سعی داریم طرز تهیه این شیرینی‌ های محبوب را به شما علاقمندان آموزش دهیم.

مواد مورد نیاز برای تهیه شیرینی بادامی

مواد مورد نیاز برای تهیه شیرینی بادامی

 

پودر بادام 125 گرم
پودر قند 150 گرم
آرد قنادی 125 گرم
روغن جامد یا کره 150 گرم
هل یک قاشق مرباخوری
بادام درسته برای تزیین

 طرز تهیه شیرینی با بادام به صورت مرحله به مرحله

در این قسمت از مقاله سعی داریم مراحل پخت شیرینی با بادام را به ترتیب بیان کنیم:

۱.اولین کار حین پخت اکثر شیرینی‌ها علی الخصوص شیرینی ‌های با بادام، الک کردن آرد است؛ پس سعی کنید ابتدا آردتان را الک کنید.

۲.در مرحله بعدی باید روغن یا کره، پودر هل و همچنین پودر قند از قبل تهیه شده را با یکدیگر مخلوط کنیم؛ برای این کار بهتر است از یک همزن برقی استفاده کنید تا مواد را خیلی سریع با یکدیگر ترکیب کند و در نهایت نوعی کرم سفید‌رنگ را برایتان آماده کند.

۳.در این مرحله نیز باید پودر قند و آرد الک شده‌تان را به مخلوط کرمی، اضافه کنید و با کمک یک قاشق پلاستیکی مواد را به آرامی با یکدیگر مخلوط نمایید. سپس سعی کنید با دستتان خمیر تشکیل‌شده را مقدار کمی ورز دهید.

گام های بعدی

۴.حال باید یک پارچه تمیز را بر روی خمیر بکشید تا مواد به مدت حدودا دو ساعت، استراحت کنند.

۵.پس از استراحت خمیر، سعی کنید بر روی میز آشپز‌خانه مقداری آرد بپاشید تا خمیر به آن نچسبد؛ سپس به کمک یک وردنه خمیر را به آرامی باز کنید و مراقب باشید که قطر خمیر حدودا نیم سانتی متر باشد.

۶.در این مرحله نیز باید به کمک یک قالب کوچک (ترجیحا قالب بادامی شکل)، خمیر‌تان را قالب بزنید.

۷.حال باید فر را در دمای 130 تا 140 درجه سانتیگراد روشن کنید تا به مقدار کافی گرم شود.

۸.سعی کنید سطح سینی فر را به طور کامل چرب کنید و سپس خمیر را روی آن قرار دهید.

۹.در این مرحله باید به تزئین شیرینی فکر کنید. سعی کنید از یک بادام درسته و مقداری خلال بادام پوست شده استفاده کنید و آن‌ها را بر روی خمیرتان پخش کنید و در نهایت سینی را در فر بگذارید.

۱۰.حدودا ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان لازم است تا سطح شیرینی برشته شود و یک شیرینی بادامی ترد و خوشمزه برایتان آماده شود.

نکات مهم در تهیه شیرینی ‌های با بادام

حین پخت شیرینی با بادام لازم است به یک سری نکات ضروری توجه فرمایید:

۱.با توجه به این که دمای پخت در فر‌های مختلف، متفاوت است، پس زمانی که در بالا گفته شد، تقریبی است و سعی کنید زمان را با توجه به فرتان تنظیم کنید و هر چند دقیقه یک بار شیرینی را چک کنید.

۲.دقت کنید دستور پختی که در بالا گفتیم، برای مقادیر مواد اولیه‌ای است که در جدول بالا گفته شد؛ بنابراین سعی کنید حدالامکان مقادیر و اندازه‌های مواد اولیه‌ای که ذکر کردیم را تغییر ندهید.

۳.توجه داشته باشید که حین سرو شیرینی در ظرف‌های مخصوص پذیرایی، مدت زمانی را اجازه دهید تا شیرینی‌ها کمی سرد شوند؛ پس بلافاصله بعد از خروج سینی از فر، اقدام به جدا کردن شیرینی های داغ نکنید.

۴.گفتنی است که برای تهیه پودر بادام نیاز نیست آن را به صورت آماده تهیه کنید و اگر از طرفداران غذای سالم هستید، سعی کنید فقط به خرید بادام تازه و با‌کیفیت بپردازید و در منزل خود به راحتی آن را به پودر بادام تبدیل کنید.

لازم به ذکر است که برای تهیه پودر بادام کافی است بادام‌ها را ابتدا در آب جوش بریزید تا به راحتی پوستشان را جدا کنید. سپس بادام را خشک کرده و آسیاب کنید؛ در نهایت می‌توانید پودر بادام را الک کرده و در یخچال نگهداری کنید.

مختصری درمورد مواد مغذی موجود در شیرینی های با بادام

مختصری درمورد مواد مغذی موجود در شیرینی های با بادام

قطعا شما هم به این نتیجه رسیدید که طرز تهیه شیرینی با بادام چقدر راحت بود. این شیرینی علاوه بر طعم بی‌نظیری که دارد، به دلیل وجود بادام در آن، از مواد مغذی فراوانی برخوردار است که به طور مختصر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

دقت کنید که بادام را منبع غنی از ویتامین‌های غیر اشباع، بیوتین و فیبر می‌شناسند. همچنین اینکه مواد معدنی مختلفی همچون کلسیم، منیزیم و فسفر در آن موجود می‌باشد. بنابراین می‌توان یک شیرینی بادامی را غذایی سرشار از کالری و چربی‌های غیر اشباع دانست.

سخن پایانی

همان طور که در مقاله بالا گفته شد، طرز تهیه شیرینی با بادام بسیار ساده است و به دلیل مواد اولیه‌ای که نیاز دارد، به راحتی در منزل قابل پخت است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه کافی است به وب سایت رسمی نمایندگی آجیل نعمتی مراجعه فرمایید. امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید.

اشتراک گذاری:
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *