پنج ایده ساخت شیرینی خانگی

پنج ایده ساخت شیرینی خانگی

در این مقاله از سایت آجیل نعمتی قصد داریم که به شما کاربران عزیز پنج ایده جهت ساخت شیرینی خانگی (Making homemade sweets) ارائه دهیم تا همراه با اعضای خانواده در خانه  شروع به پخت نمایید و شادی را به خانه خود مهمان کنید.

با بروز کرونا و اهمیت پیدا کردن بهداشت، اکثر افراد دیگر سراغ شیرینی فروشی‌‌ها نرفتند و خود در خانه دست به تهیه انواع شیرینی‌‌های خانگی زدند. به طور کلی با وجود گرانی‌‌های الان باز هم مردم علاقه دارند خود کالایی با‌‌‌کیفیت تولید کنند تا هزینه گزافی پرداخت نکنند‌.

حال سوال پیش می‌‌آید که چه شیرینی را می‌‌توانید خودتان بپزید؟! این شیرینی‌‌ها با چه نوع موادی تهیه می‌‌شوند‌؟ فقط در اینجا لازم می‌‌‌دانیم که بیان کنیم برای پخت هر شیرینی و کیکی شما نیاز به مواد با‌‌کیفیت و مرغوب دارید تا نتیجه نهایی خوب از آب در بیاید؛ بنابراین چنانچه قصد ساخت شیرینی خانگی دارید و به مواد اولیه نیازمند‌‌ید می‌‌‌توانید از سایت آجیل نعمتی انواع مواد همچون شکر، پودر پسته و بادام و… را تهیه کنید.

در ادامه به بیان مواد اولیه لازم برای ۵ عدد شیرینی خانگی پرداخته‌‌‌ایم که دستور پخت کامل یکی از محبوب‌‌ترین آن‌‌ها را نیز بیان نموده‌‌ایم.

شیرینی بادامی

این شیرینی خوشمزه که اکثرا در کنار چای آن را میل می‌‌نمایند، محبوبیت زیادی در بین مردم دارد که طرز تهیه و مواد  اولیه بسیار ساده‌‌ای هم دارد؛ به عبارتی مواد لازم برای تهیه آن شامل پودر قند، آرد، پود بادام، پودر هل یا اسانس بادام و روغن جامد می‌‌‌باشد؛ به همین جهت به شما توصیه می‌‌کنیم که ساخت شیرینی خانگی بادامی را از یاد نبرید.

همچنین بخوانید: چگونه می‌توان شیرینی با بادام درست کرد؟

پن کیک

پن کیک

پن کیک از جمله شیرینی‌‌های خانگی خوشمزه در بین افراد خصوصا کودکان است که علاوه بر داشتن دستور پخت آسان و سریع به مواد اولیه کم و ارزانی هم نیاز دارد.

مواد اولیه جهت ساخت شیرینی خانگی پن کیک عبارت‌‌اند از:

آرد، شیر، شکر، روغن، تخم مرغ، وانیل، پکینگ پودر، پوره موز

کاکا کدو حلوایی

شما می‌‌توانید فقط با داشتن پوره کدو حلوایی، آرد برنج، شکر، وانیل، دارچین، گلاب، زعفران غلیظ، بکینگ پودر، کره یا روغن اقدام به تهیه و ساخت شیرینی خانگی کاکا کدو حلوایی  نمایید.

کاکا کدو حلوایی که یکی از شیرینی‌‌های خوشمزه و ساده استان زیبای گیلان می‌‌باشد، بسیار سریع آماده می‌‌شود. البته در هنگام پخت باید توجه کنید که در اثر حرارت بالا نسوزد و کامل پخته شود تا بوی خوش و طعم لذیذ آن را حس نمایید.

خاگینه مغز‌‌دار یا قیقاناخ

برای ساخت شیرینی خانگی ساده و سریع ما به شما خاگینه را پیشنهاد می‌‌دهیم این دسر لذیذ با مواد در دسترسی هم‌‌چون ماست شیرین و سفت، آرد، تخم مرغ، زعفران غلیظ، گلاب، وانیل، گردوی خرد شده، کنجد، پودر دارچین و گل محمدی، بکینگ پودر، کره یا روغن و شیره انگور در مدت زمان نسبتا کوتاهی آماده می‌‌شود.

تنها نکته حائز اهمیت در ساخت شیرینی خانگی خاگینه مغز‌‌دار درست کردن شهدی با غلظت و قوام مناسب است، آن هم در صورتی که تمایل به استفاده ار شیره انگور را ندارید؛ زیرا که شهد این شیرینی باعث تکمیل شدن خوشمزگی و لذیذی آن است.

دونات

دونات

دونات نوعی شیرینی خانگی محبوب کودکان و بزرگسالان است که در اینجا ما قصد داریم به طور کامل به چگونگی پخت آن بپردازیم؛ جهت ساخت شیرینی خانگی دونات  به مواد زیر نیاز دارید:

_ مخمر خشک: ۱ قاشق غذا خوری

_ شیر ولرم: ۱ پیمانه

_ آب ولرم: ۴/۱ پیمانه

_ شکر: نصف پیمانه

_ نمک: ۱ قاشق چای‌‌خوری

_ تخم مرغ: ۲ عدد

_ قند: دو حبه

_ وانیل: ۱ قاشق چایخوری

_ کره: ۳/۱ پیمانه

_ روغن جهت سرخ کردن: به میزان لازم

_ شکلات ذوب شده، پودر قند و ترافل: به اندازه دلخواه

دستور پخت:

در ابتدا به ترکیب آب ولرم و دو حبه قند، مخمر را اضافه کنید و برای این عمل بهتر از ظروف شیشه‌‌ای یا پلاستیکی بهره بگیرید.

تخم مرغ و وانیل را در ظرفی گود با همزن برقی مخلوط و بعد از آن شکر را به آن اضافه و دوباره شروع به هم زدن کنید، بعد از اینکه مواد خوب با هم مخلوط شدن کره و شیر را به آن بیافزایید و دوباره هم بزنید.

در این فاصله آردی که سه بار از الک عبور داده‌‌‌اید با خمیر مایه به عمل آمده را به صورت مقطعی به مواد اضافه نمایید.

زمانی که تمامی مواد با یکدیگر مخلوط شدند خمیر به دست آمده را روی سطح میزی که با آرد پوشیده شده حدود ۱۰ الی ۲۰ بار بکوبید و ورز دهید و سپس به درون ظرفی جهت دو برابر شدن حجم خمیر خود در محیطی گرم آن را انتقال دهید.

بعد از حدود ۱ الی ۲ ساعت زمان خمیر خود را روی سطح آرد‌‌‌پاشی شده به ضخامت ۱ الی ۲ سانتی متر پخش کنید و با به کارگیری کاتر دونات یا دو ظرف بزرگ و ماسوره شروع به ساخت حلقه‌‌های دونات کنید.

سپس دونات‌‌ها را روی پارچه‌‌ای تمیز در زمانی حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه جهت استراحت قرار دهید که در این مدت زمان شما باید سس شکلاتی یا کرم پاستیر خود را برای تزریق درون دونات درست کنید.

حال نوبت سرخ کردن دونات‌‌ها درون روغن داغ غوطه‌‌ور با حرارت ملایم است! در انتها دونات‌‌ها که سرد شدند می‌‌توانید درون دونات موادی هم‌‌چون گاناش کرم، شکلات صبحانه، مارمالاد را تزریق کرده و سطح رویی آن را نیز با سس شکلاتی که درست کردید و ترافل تزئین نمایید.

کلام آخر

شیرینی ‌‌‌های ساده و سریع تنها به این پنج نوع محدود نمی‌‌شوند و دارای حیطه گسترده‌‌تر می‌‌باشند که شما می‌‌توانید هر روز با بهره‌‌گیری از دستور پخت یک کدام اهالی خانه خود از خرید شیرینی بی‌‌نیاز فرمایید.

به طور کلی در ماه‌‌ رمضان و مواقع عید ما به شیرینی بیشتر نیاز پیدا می‌‌کنیم که اگر بتوانیم مواد با‌‌کیفیتی تهیه کنیم و خود آن شیرینی ‌‌ها را بپزیم، بسیار ارزشمند می‌‌باشد. نا‌‌گفته نماند که  این نوع شیرینی‌‌ های خانگی که با مواد اولیه مرغوب درست شده‌‌اند را می‌‌توانید مدت زمان طولانی در یخچال نگهداری کنید بدون اینکه ذره‌‌ای از مزه و کیفیت کار کم شود.

شما کاربران عزیز می‌‌توانید جهت دسترسی آسان به مواد غذایی اولیه برای ساخت شیرینی خانگی به سایت آجیل نعمتی مراجعه و آن‌‌ها را با بهترین کیفیت و نازل‌‌ترین قیمت تهیه فرمایید.

اشتراک گذاری:
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *