طرز تهیه چهار خوراکی با آجیل

آجیل خودش به تنهایی ترکیبی خوشمزه و جادویی است که طعم و عطری عالی دارد. چه نوع تفت داده شده‌ی آن را بخرید، چه بو داده نشده، در هر حال شما با مغزهایی بسیار خوشمزه طرف هستید. خوراکی با آجیل از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.
از قدیم الایام هم در غذاهای ما ایرانی‌ها خشکبار و مغزها نقش مهمی داشته‌اند و وقتی به آجیل فروشی می‌روید یاد غذاهای خوشمزه ایرانی هم می‌افتید زیرا میبینیم که در شله زرد مغز بادام ریخته می‌شود، قیمه نثار سرشار از انواع خلال بادام، پسته و… است و فسنجان هم اصلا پایه‌ی اصلی آن گردو است. پس بدانید که این موجودات خوشمزه بسیار پرخاصیت هم هستند که در اصلی‌ترین غذاهای ما جای دارند و عطری طعمی فوق العاده به غذاهایمان می‌دهند.

آموزش تهیه چهار خوراکی با آجیل

آموزش تهیه چهار خوراکی با آجیل

در این مطلب می‌خواهیم علاوه بر این غذاها به شما چند خوراکی با آجیل یاد بدهیم که بتوانیم از این خشکبار پرخاصیت به شکلهای گوناگون استفاده نمایید.

1. سوهان عسلی یا پولکی آجیلی

از جمله محبوب ترین‌های خوراکی با آجیل همین سوهان عسلی و پولکی است که درست کردن آن هم هیچ کاری ندارد.
برای درست کردن این آبنبات خوشمزه کافی است قابلمه را روی گاز بگذارید، شکر را در آن بریزید و تفت بدهید و کاراملی کنید. سپس عسل را بیفزایید. پس از آنکه این دو با هم مخلوط شدند کره بزنید و در نهایت زعفران دم کرده را به آن اضافه کنید. در انت‌ها باید از مغزهایی که دوست دارید در سوهان عسلی‌تان باشد در این مخلوط استفاده کنید که این مغزها می‌توانند بادام، پسته، فندق باشند. حالا با یک قاشق به اندازه‌ی یک دایره کوچک از مواد درون یک سینی با کاغذ روغنی میریزیم و اجازه می‌دهیم تا سرد شود. به همین راحتی سوهان عسلی شما آماده است.در نظر داشته باشد برای خرید پولکی اجیل نعمتی بهترین و معتبر ترین محصولات را در اختیار شما قرار می دهد.

2. گوشت و بادام هندی

یکی دیگر از انواع خوراکی با آجیل گوشت و بادام است. این خوراکی برای کسانی که گوشت قرمز و خشکبار در رژیم غذاییشان دارند گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود. کافی است گوشت را موادی مانند رزماری، سیر، فلفل، ادویه‌های مخصوص گوشت طعم دار کنید و اجازه دهید که حداقل یک ساعت در یخچال بماند. سپس گوشت را به صورت استیک گریل نموده و بادام هندی را به صورت پودر شده در انت‌ها روی گوشت بریزید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

3. سالاد اسفناج و گردو

یکی از محبوب‌ترین انواع خوراکی با آجیل، این سالاد است. ترکیب بی‌نظیر این سالاد هوش از سرتان می‌برد و خودش یک وعده‌ی غذایی کامل است.
نحوه‌ی درست کردن آن به این صورت است که ابتدا سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم بروکلی، گوجه گیلاسی و مقداری کاهو را در ظرف می‌ریزیم و با روغن زیتون کاملا آغشته می‌کنیم. سپس سس انار که ترکیب رب انار رقیق شده به همراه کمی شکر است به مواد می‌افزاییم. پس از آن بر روی سالاد کمی توت فرنگی، گردوی درشت یا گردوی امریکایی، مغز تخمه آفتابگردان و کمی کنجد می‌زنیم. به همین راحتی سالاد جذاب و خوش رنگ ما آماده است.

4. سیب زمینی شکم پر

سیب زمینی شکم پر

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که به سیب زمینی علاقه‌ی وافری دارید، پیشنهاد می‌کنیم این غذای خوشمزه را حتما بپزید. در ابتدا سیب زمینی‌هایی که کوچک هستند را بپزید و داخل آن را خالی کنید. در همین حین مواد داخل سیب زمینی که شامل گوشت چرخ کرده، پیاز داغ، رب را با هم ترکیب نمایید و به خوبی تفت دهید تا بوی گوشت کاملا از بین برود. اگر دوست داشته باشید می‌توانید کمی پیازچه، انواع سبزیجات معطر و پنیر را به این ترکیب اضافه کنید. حالا نوبت گردوهاست. گردو را کاملا چرخ کنید به طوری که کامل له شود و در این سیب زمینی‌ها بریزید. در نهایت روی آن را کمی پنیر بپاشید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه در فر بماندو این غذای خوشمزه و مقوی برای کودکان هم بسیار جذاب و دلچسب است و می‌تواند از جمله مهم ترین‌های خوراکی با آجیل است که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را تست کنید.

جمع‌بندی

تهیه خوراکی با آجیل کار ساده‌ای است. زیرا این تنقلات و خشکبار خودشان به تنهایی آنقدر خوشمزه هستند که می‌توانند با ترکیب شدن به هر ماده‌ی غذایی آن‌ها را هم خوشمزه کنند. فقط نمته‌ای که مهم است این می‌باشد که هنگامی که به آجیل فروشی مراجعه می‌کنید برای خرید آجیل مخلوط دقت کنید که آجیل حتما تازه باشد و رطوبت نداشته باشد. اگر دوست دارید درباره نگهداری از آجیل بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم حتما این مطلب را بخوانید.

اشتراک گذاری:
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *