کدام انواع آجیل جزو آجیل های ضد سرطان هستند؟

کدام انواع آجیل جزو آجیل های ضد سرطان هستند؟

همانطور که می‌دانید انواع خشکبار و مغزها خواص فوق العاده‌ای دارند و هرکدام از این تنقلات جذاب می‌توانند بخش مهمی از سلامتی شما را تضمین نمایند. آجیل هایی که در بازار موجود هستند و مغزهایی که از خشکبار در آجیل فروشی ‌ها می‌بینیم، هرکدامشان به نحو موثری در به شادابی و سلامتی شما کمک می‌کنند سرطان یکی از بیماری‌هایی است که امروزه بسیار شایع است، اما می‌توانید با داشتن رژیم غذایی مناسب از این بیماری دور شوید و همیشه سلامت باشید. در این مطلب به شما درمورد آجیل های ضد سرطان توضیح می‌دهیم تا بتوانید بهترین نوع مغزها را برای خوردن در میان وعده‌ها یا غذاهای اصلی‌تان انتخاب نمایید.

انواع آجیل های ضد سرطان کدام است؟

انواع آجیل های ضد سرطان کدام است؟

در این بخش می‌خواهیم به شما چند مورد از انواع آجیل های ضد سرطان را معرفی کنیم تا در انتخاب مغزها و خشکبار مورد علاقه‌تان بیشتر دقت کنید.

1. بادام

بادام از جمله مغزهای خوشمزه‌ای است که حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است و حتما می‌دانید که آنتی اکسیدان در هر ماده‌ی غذایی موجود باشد، می‌تواند ایمنی بدن را در برابر رادیکال‌های آزاد افزایش دهد و در نتیجه از ابتلای شما به سرطان جلوگیری می‌کند. پس حتما وقتی به آجیل فروشی ها می‌روید به خرید بادام اقدام نماییدکه تازه باشد و بوی کهنه گی ندهد.
تفاوتی نمی‌کند که بادام تفت داده باشد یا خام، اما اگر می‌خواهید علاوه بر ضد سرطان بودن، پوستی شفاف هم داشته باشید، صبح ناشتا بادام خام میل نمایید.

2. کشمش و مویز

ویتامین‌هایی که در کشمش و مویز وجود دارند، به تقویت بدن منجر می‌شوند. این ماده‌ی غذایی شیرین، در کنار چای بسیار خوشمزه است و در رتبه دوم آجیل های ضد سرطان قرار میگیرد.خوردن این خوراکی خوشمزه در آجیل شور با ایجاد ترکیب شوری و شیرینی بسیار لذت بخش است و طعمی فوق العاده جذاب دارد.

3. برگه زردآلو

علاوه بر ۲ ماده‌ی غذایی که در بالا گفتیم، برگه زردآلو هم می‌تواند از جمله‌ی آجیل های ضد سرطان قرار گیرد. این ماده که از فنولیک ساخته شده است، می‌تواند ماده‌ای ضد سرطان باشد که ایمنی بدن شما را هم بالا ببرد.
برگه آلو از جمله خوراکی‌هایی است که در آجیل زمستانه وجود دارد و خوردن آن در این فصل بسیار مفید است.

4. انجیر خشک

انجیر خشک هم مانند مویز از جمله آجیل های شیرین می‌باشد که در انواع خشکبار و آجیل موجود است. این خوراکی خوشمزه حاوی مقدار زیادی فیبر است که برای روده‌ها بسیار مفید بوده و تمام سموم بدن را دفع می‌کند. انجیر خشک یبوست را درمان نموده و می‌توانید در کنار چای یا دمنوش آن را میل نمایید.

5. آلبالو خشکه

چرا خانه مادر بزرگ‌ها همیشه از انواع این تنقلات موجود بوده است؟ زیرا این خوراکی‌های خوشمزه خواص فوق العاده‌ای دارند و هرکدامشان می‌توانند مواد مورد نیاز بدن شما را تامین کنند.
در آلبالوی خشک ماده‌ای وجود دارد که به صورت قطعی از به وجود آمدن سلول‌های سرطانی پیشگیری می‌نماید.
این خوردنی خوشمزه جز آجیل های ضد سرطان است که برای روده‌ها نیز بسیار مفید است و در فصل زمستان خوراکی فوق العاده محبوبی محسوب می‌شود. آلبالوی خشک را حتما با نمک میل نمایید که سردی آن اذیتتان نکند.

جمع‌بندی

سلامتی شما ارزشمندترین چیزی است که دارید و باید به نحوی مراقب آن باشید که زندگی برایتان سراسر آرامش و لذت باشد. داشتن بدن سالم مستلزم این است که با داشتن رژیم غذایی عالی، دوری از مصرف دخانیات و خوردن خوراکی‌های مفید به خودتان توجه ویژه‌ای داشته باشید.
در این مطلب ما تلاش کردیم که به شما بگوییم کدام انوع آجیل جزو آجیل های ضد سرطان هستند و کدام یک را در اولویت خوراکی‌های خود قرار بدهید. در این زمینه اگر دوست دارید درباره‌ی خواص و مضرات آجیل در طب سنتی هم بیشتر بدانید حتما این مطلب را بخوانی.

اشتراک گذاری:
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *