معرفی مواد مغذی خواص درمانی آجیل

خواص درمانی آجيل

در این نوشته به خواص درمانی آجیل (The healing properties of nuts) اشاره شده با ما همراه باشید. آجیل یکی از بهترین و پرفایده ترین تنقلات ایرانی است که اغلب آن را در مناسبت‌ها مانند عید نوروز مصرف می‌کنند. برخی به اشتباه تصور می‌کنند که آجیل به علت چرب بودن به بدن و قلب آسیب می‌رساند و یا اینکه با مصرف کم آن، وزن افراد به سرعت بالا می‌رود! در این رابطه باید به شما بگوییم که این تنقلات محبوب دارای ویژگی‌ها و مزایای بسیاری است و با مصرف به‌اندازه آن می‌توانید مواد مغذی بسیاری به بدنتان برسانید. در ادامه برخی از مهم‌ترین خواص درمانی آجیل را شرح می‌دهیم:

خواص درمانی آجیل

  • کم آجیل می‌تواند انرژی بسیار زیادی تولید کند.
  • آجیل یک ماده غذایی مقوی و سالم می‌باشد که برای سلامت قلب بسیار سودمند است.
  • گردو، بادام و سایر مغزها کلسترول مضر خون را کاهش می‌دهند و بسیار انرژی‌ها هستند.
  • از دیگر خواص درمانی آجیل، با مصرف مغزهای آجیل می‌توان از ایجاد لخته‌های خونی جلوگیری کرد. این مسئله از بروز حمله‌های قلبی می‌کاهد.

همچنین بخوانید : تاریخچه آجیل در ایران

خواص درمانی آجیل

مواد معدنی آجیل

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، آجیل دارای خواص درمانی بسیاری است. البته با توجه به نوع آن ها این خواص درمانی آجیل با هم فرق می‌کنند. طبق مطالعات آجیل دارای موادی است که برای سلامت قلب و بدن بسیار مفید است. در اینجا این مواد را به همراه خواصشان عنوان می‌کنیم:

  1. فیبر 

در آجیل مقدار زیادی فیبر وجود دارد. فیبر حس سیری را در فرد ایجاد می‌کند. در نهایت فرد غذای کمتری می‌خورد. علاوه بر این فیبر میزان کلسترول را کاهش می‌دهد و در پیشگیری از دیابت و بیماری‌های قلبی بسیار مؤثر است.

  1. ویتامین E

ویتامین E دارای مزایای بسیاری است و رشد و افزایش پلاک در شریان‌ها را که باعث باریک شدن آن‌ها و در نتیجه درد قفسه سینه و حمله‌های قلبی می‌شود را کنترل می‌کند.

  1. چربی غیراشباع

در مواد آجیل چربی‌های غیر اشباع وجود دارد. این چربی‌های مفید، میزان کلسترول مضر خون را کاهش می‌دهند و برای سلامت قلب بسیار مفید هستند.

  1. اسیدهای چرب امگا 3

در بیشتر انواع آجیل ها، سطح بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 وجود دارد. این اسید چرب دارای خواص بسیاری است و باعث بهبود سلامت قلب می‌شود. اسید چرب در مواد غذایی مانند ماهی نیز یافت می‌شود اما آجیل به عنوان یک منبع گیاهی دارای حجم بسیار بالایی از این ماده است.

همچنین بخوانید : معرفی خواص درمانی مغزهای آجیل

خواص درمانی آجیل

میزان مصرف آجیل

مواد آجیل دارای درصد چربی بسیار زیادی هستند که این چربی برای بدن ضرری ندارد، اما باید در نظر بگیرید که چربی هرقدر هم که مفید باشد، مقدار زیادی کالری دارد! بر این اساس به شما پیشنهاد می‌کنیم تنها بر اساس اعتدال آجیل را صرف کنید. علاوه بر این می‌توانید آجیل را به عنوان جایگزینی برای مواد که چربی اشباع دارند قرار دهید. بر اساس تحقیقات موسسه غذا و دارو (FDA)، با مصرف روزانه حدود 40 گرم آجیل می‌توانید خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهید.

البته این نکته را فراموش نکنید که مصرف آجیل باید به عنوان بخشی از رژیم غذایی شما باشد. در واقع تصور نکنید که خوردن آجیل و کم نکردن مصرف چربی‌های اشباع موجود در لبنیات و گوشت می‌تواند سلامت قلب و عروق شما را بیمه کند.

در پایان به شما توصیه می‌کنیم به توصیه مادربزرگ خود در رابطه با خواص درمانی آجیل گوش کنید و همیشه در جیب خود یک مشت آجیل بگذارید!

با استفاده از راهنمای خرید آجیل خوب می‌توانید در میان تنوع گسترده آجیل و خشکبار، بهترین و مرغوب‌ترین آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید. بنابراین به شما عزیزان توصیه می کنیم مقاله  راهنمای خرید آجیل خوب را نیز مطالعه کنید.

اشتراک گذاری:
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *