بادام منقا یک خوراکی خوشمزه و پرخاصیت

بادام منقا

بادام منقا چیست؟ همانطور که قبلا اشاره داشتیم بادام منقا (Almond) دارای یک پوست چوبی بسیار نازک است که به راحتی می‌توانید آن را با دست شکسته و از خوردن مغز آن لذت ببرید. از همین روی به این نوع بادام پوست کاغذی یا بادام کاغذی نیز میگویند.

خواص بادام منقا برای پوست

این نوع بادام را با نام بادام منقی نیز می‌شناسند؛ بادام منقا یا منقی اگر در پوست خودش نگهداری شود بسیار تازه تر می‌ماند و طعم دلپذیر آن نیز عوض نخواهد شد. همچنین این بادام مانند خیلی از آجیل ها یک منبع بزرگ انرژی است.

این محصول با داشتن مقادیر زیادی از انواع ویتامین، مواد مغذی و چربی های غیر اشباع می‌تواند به عنوان یک مکمل قوی در برنامه غذایی شما قرار بگیرد. قبل از هر چیز این بادام با داشتن ویتامین فراوان می‌تواند باعث آبرسانی بهتر به پوست شود و رطوبت آن را تنظیم کند. همچنین چربی غیراشباع موجود در بادام منقا می‌تواند میزان چربی پوست را کنترل کند و باعث از بین رفتن جوش های سرسیاه و آکنه در سطح پوست بشود.

خواص بادام منقا

بادام منقا و تاثیر آن بر سلامت مو

همانطور که در ابتدا اشاره داشتیم این محصول با داشتن ویتامین های زیادی از جمله B2,B1,D,A,B6 وقتی در کنار اسید های چرب سالم قرار می‌گیرند نه تنها می‌توانند تاثیر شگفتی بر پوست شما داشته باشند بلکه برای شادابی و درخشندگی مو نیز تاثیرات مثبتی به همراه دارند. در کنار اینها این نوع بادام می‌تواند به بهبود فولیکول های مو سرعت دهد تا در نتیجه آن شوره مو از بین برود. همچنین این بادام می‌تواند از فشار خون بالا جلوگیری کند.

بادام منقا و سلامت قلب

بادام منقا دارای آنتی اکسیدان های بالایی است که وقتی با اسید های چرب همراه می‌شوند باعث جلوگیری از گرفتگی عروق و دفع خطر حمله های قلبی می‌شوند. در کنار آن ویتامین E موجود در آن نه تنها برای پوست و مو مفید است بلکه از سکه های مغزی و قلبی نیز جلوگیری می‌کند.

پیشگیری از آلزایمر

ویتامین های موجود در بادام و مواد معدنی آن در کنار تمام خواصی که برای اعضای بدن دارند می‌توانند از عوامل آلزایمر نیز پیشگیری کنند و باعث تقویت حافظه بشوند. همچنین بد نیست بدانید احتمال تلخی در این بادام تنها 3 درصد گزارش شده است که آمار فوق‌العاده ای است.

بادام منقا و سلامت قلب

نحوه مصرف

  • روغن بادام: مغز بادام خشک و خرد می‌شود تا شکلی خمیری به دست آورد، سپس با فشار روغن مغز استخراج می‌شود. همچنین از تفاله های فشار اول می‌توان در زیر حرارت و با برخی مواد شیمیایی دوباره روغن استخراج کرد.
  • مغز بادام منقا: مغز این بادام به شکل خشک شده، بوداده یا خام مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • شیر بادام: برای این ترکیب تنها کافیست 50 گرم مغز خام بادام منقا را آسیاب کنید و با 50 گرم شکر و شیر یا آب ترکیب کنید.

 

اشتراک گذاری:
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *