آجیل چهار مغز چیست و چه فوایدی دارد ؟

آجیل چهار مغز

آجیل چهر مغز یکی از نمونه‌های پرطرفدار آجیل است که به‌عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل شناخته می‌شود. مصرف این نوع آجیل برای حفظ سلامت قلب و کاهش کلسترول خون بسیار مفید می‌باشد. مطالعات در این زمینه نشان می‌دهد که مصرف گردو، بادام، پسته و سایر مغزها در حفظ سلامتی و افزایش ایمنی بدن تأثیر بسیار زیادی دارد و با مصرف آجیل چهار مغز (Nuts with four kernels) می‌توان از ایجاد لخته‌های خونی در بدن جلوگیری کرده و خطر بروز حملات قلبی را به میزان قابل‌توجهی کاهش داد.

آجیل چهار مغز چیست ؟

آجیل چهار مغز ترکیبی از مغز پسته، مغز بادام درختی، مغز بادام‌هندی ( یا گردو) و مغز فندق است که هم به‌صورت خام و هم بوداده در بازار وجود دارد. این مغزهای خوشمزه اگر به‌اندازه و درست مصرف شوند خواص بی‌شماری را برای شما به همراه خواهند داشت.

آجیل چهر مغز خام یکی از بهترین گزینه برای ورزشکاران و افرادی است که از رژیم‌های غذایی خاص پیروی می‌کنند. البته مصرف آن به افرادی که دارای فشارخون بالا هستند با احتیاط و به میزان کم توصیه می‌شود. از آجیل چهار مغز می‌توان به‌عنوان یک میان وعده مغذی برای کودکان و بزرگ‌سالان استفاده کرد.

آجیل چهار مغز

خواص و فواید آجیل چهار مغز

آجیل چهر مغز منبع غنی از انواع مواد موردنیاز بدن ازجمله فسفر، آهن، مس، روی، کلسیم، پتاسیم، انواع ویتامین‌های A، B و E می‌باشد و انواع پروتئین‌ها، املاح ضروری و اسیدهای چرب غیراشباع که برای بدن مفید و حیاتی است، در این نوع آجیل وجود دارد.

خواص آجیل چهار مغز برای کودکان

از انواع آجیل می‌توان در برنامه غذایی کودکان استفاده کرد. آجیل چهار مغز علاوه بر تأمین انرژی موردنیاز برای کودکان، به تکامل مغز و تقویت نیروی ذهنی کودکان کمک می‌کند. البته مصرف بیش و از حد و غیراصولی آجیل می‌تواند موجب تجمع چربی در بدن کودک شده و منجر به چاقی و افزایش وزن در بزرگسالی شود.

همچنین بخوانید : معرفی بهترین انواع آجیل برای کودکان

خواص آجیل چهار مغز در دوران بارداری

آجیل چهار مغز حاوی مقادیر زیادی از املاح و مواد مغذی است و مصرف آن به زنان باردار توصیه می‌شود. میزان پروتئین موردنیاز در دوران بارداری روزانه 140 گرم است و 28 گرم آجیل چهار مغز حاوی 55 گرم پروتئین می‌باشد.

آجیل چهار مغز

مصرف این نوع آجیل در بارداری به خانم‌ها کمک می‌کند تا زیبایی و شادابی خود را در اثر بارداری از دست ندهند. درواقع مصرف آجیل چهارمغز در زنان باردار باعث می‌شود کلاژن پوست حفظ شود و پوست شکم دچار افتادگی و ترک‌خوردگی نگردد.

تأثیر آجیل چهار مغز در چاقی

امروزه بسیاری از افراد به دنبال روش‌هایی برای چاقی هستند و برای این کار ممکن است از داروهای شیمیایی که برای بدن مضر است استفاده کنند. این داروها عوارض زیادی خواهند داشت و تأثیر آن‌ها نیز به‌صورت کوتاه‌مدت است. یکی از روش‌های بی‌خطر برای افزایش وزن، مصرف آجیل چهار مغز است. اجزای تشکیل‌دهنده این نوع آجیل شامل گردو (و یا بادام‌هندی)، بادام درختی، پسته و فندق است و مصرف این مغزها علاوه بر افزایش انرژی باعث چاقی صورت شده و سلامتی افراد را تضمین می‌کند.

آجیل چهار مغز

اگر شما هم به دنبال افزایش وزن هستید حتماً این چهار مغز پرخاصیت و خوشمزه را در برنامه غذایی خود بگنجانید. با این کار در کنار افزایش وزن سلامتی شما نیز تضمین خواهد شد.

همچنین بخوانید : تأثیر مصرف آجیل برای لاغری اندام و صورت

آجیل چهار مغز در طب سنتی

آجیل چهار مغز از زمان‌های قدیم تا به امروز در طب سنتی کشور ما دارای جایگاه ویژه‌ای بوده است. بر اساس طب سنتی، آجیل چهار مغز بیشترین میزان آنتی‌اکسیدان را در مقایسه با دیگر انواع آجیل دارد و مصرف روزانه هفت عدد از آجیل چهار مغز توصیه می‌شود. طبق تحقیقات انجام‌شده، آجیل چهار مغز حاوی مقدار زیادی پروتئین بوده و مصرف روزانه آن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، انواع سرطان، بیماری‌های کلیوی، دیابت نوع 2، سنگ صفرا و بسیاری بیماری‌های دیگر را به میزان زیادی کاهش می‌دهد.

ملاتونین ماده‌ای است که در آجیل چهر مغز وجود دارد و این ماده تأثیر بسیار زیادی در رفع بی‌خوابی و درمان سایر اختلالات خواب دارد؛ همچنین چهار مغز حاوی نوعی اسیدآمینه به نام ال- آرمبینین است که به بهبود جریان خون در بدن کمک کرده و برای سلامت شریان‌های قلب مناسب است.

آجیل چهار مغز

آجیل چهار مغز یکی از منبع غنی پروتئین‌های گیاهی، امگا 3 و اسید آلفا لینتولیک بوده و مصرف آن تأثیر بسیار خوبی بر عملکرد عروق دارد. چهار مغز دارای مقادیر قابل‌توجهی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی برای پیشگیری از سرطان و چربی‌های اشباع‌نشده برای مقابله با کلسترول بد خون است.

کارشناسان تغذیه معتقدند که آجیل چهر مغز نقش بسیار مهمی را در بهبود عملکرد سلول‌های مغز دارد و در درازمدت به افزایش هوش و نیروی ذهنی کمک می‌کند. برای بهره‌مندی از خواص شگفت‌انگیز آجیل چهار مغز بهتر است این نوع آجیل را به‌صورت خام مصرف کنید.

اشتراک گذاری:
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *