آجیل زمستانه چیست؟ آشنایی کامل با این نوع آجیل

آجیل زمستانه چیست؟ آشنایی کامل با این نوع آجیل

همانطور که می‌دانید آجیل یکی از محبوب‌ترین تنقلاتی است که در بین ایرانی‌ها و سایر کشورها محبوبیت خاصی دارد. این خوراکی خوشمزه علاوه بر اینکه طعم بی‌نظیری دارد، به بدن قوت می‌دهد و موجب رسیدن کلسیم و مواد مغذی به آن می‌شود. احتمالا برایتان جالب باشد که بدانید آجیل هر فصل مخصوص همان زمان است و باید با توجه به سردی و گرمی هر ماه و فصلی خشکبار مربوط به آن خورده شود. آجیل زمستانه winter nuts موضوعی است که در این مطلب قصد داریم درمورد آن با شما صحبت کنیم تا در هنگام خرید این خوراکی خوشمزه بدانید که در زمستان کدام یک از مغزها را باید برای آجیل خود انتخاب نمایید. با ما همراه باشید تا با آجیل زمستانه بیشتر آشنا شوید.

آجیل زمستانه چیست؟

آجیل زمستانه چیست؟

احتمالا معروف‌ترین آجیل زمستانه، آجیل شب یلداست که برای برگزاری این شب خاطره انگیز، لذتی وصف نشدنی را به دورهمی‌های شما اضافه خواهد کرد. آجیل شب یلدا که خودش به نوعی آجیل زمستانه است شامل چند مغز است که به ترتیب از آن‌ها نام می‌بریم:
1. بادام درختی
2. بادام زمینی
3. برگه زردآلو
4. پسته
5. انجیر
6. بادام هندی
7. فندق

چرا این مغزها مختص آجیل زمستانه هستند؟

از آنجایی که در شروع فصل زمستان، سرما هم آغاز می‌شود؛ لازم است خوراکی‌هایی را میل کنید که بدنتان را گرم می‌نماید. مغزها و میوه جاتی که در لیست بالا برای آجیل زمستانه آورده شد، طبع گرمی دارند و می‌توانند بدن را هم گرم نگه دارند. از آنجاست که به این ترکیب آجیل زمستانی می‌گویند.پس برای خرید آجیل زمستانه و خرید بادام می توانید از فروشگاه های معتبر به صورت آماده تهیه نمایید یا بخواهید که مغزها را جداگانه به شما بدهند و باهم ترکیب کنید.

خواص آجیل زمستانه

هرکدام از این مغزها خواص مخصوص خودشان را دارند که در فصل زمستان موجب افزایش قوت سیستم ایمنی بدن شما می‌شوند. به طور مثال:
بادام درختی حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که از ابتلا به سرطان جلوگیری می کند. که می توانید به صورت مفصل در مطلب انواع آجیل ضد سرطان آن را بخوانید.
پسته جذب کالری را در بدن تا حد قابل توجهی کم می‌کند و موجب سیری شده که در نهایت باعث کم کردن وزن می‌شود
فندق برای باکتری‌های روده بسیار مفید است و از احتمال ابتلا به یبوست جلوگیری می کند.
انجیر ملین بوده و اخلاط بدن را دفع می‌نماید
برگه زردآلو علاوه بر طعم جذابی که دارد می‌تواند تا مدت‌ها شما را سیر نگه دارد
و…

جه میزان از آجیل زمستانه می‌توانیم به صورت روزانه بخوریم؟

همانطور که می‌دانید اعتدال در خوردن هر چیزی از ملزومات آن است. مقوی‌ترین مواد غذایی را اگر به میزان زیاد میل کنید نه تنها فایده ندارد بلکه می‌تواند حتی موجب آسیب به بدنتان نیز بشود. از آنجایی که اغلب آجیل زمستانه در شب یلدا مصرف می‌شود، باید حواستان به میزان آن هم باشد. زیرا در آن شب شما انواع و اقسام خوراکی‌ها با طبع‌های سرد و گرم را دارید که ممکن است خوردن آن‌ها باهم به بدنتان آسیب بزند.
اما به طور کلی در طی زمستان برای خوردن آجیل زمستانه می‌توانید یک رویه‌ی ثابت داشته باشید:
روزی ۵ عدد بادام درختی، ۱۰ عدد پسته، دو عدد انجیر خشک و یک عدد برگه زردآلو را به عنوان میان وعده در فصل زمستان میل کنید.
این کار علاوه بر اینکه سیستم ایمنی شما را تقویت می‌کند، باعث می‌شود که مغزهای روغنی پوستتان را هم گرم نگه دارند و علاوه بر این خوردن بادام درختی در صبح ناشتا موجب روشن شدن پوست صورتتان نیز میشود.

جمع بندی

همانطور که در این مطلب دیدید، آجیل زمستانه شامل انواع مغزهایی میشود که اصولا طبع گرمی دارند و در این فصل خوردن آن به تمام افرادی که دوست دارند میان وعدههایی سالم داشته باشند توصیه میگردد. بهتر است برای خرید آجیل، از آجیل فروشی های معتبر اقدام به خرید این محصول نمایید. زیرا اگر خشکباری که تهیه میکنید سالم نبوده و قدیمی باشند، در طی مدت زمانی که از آنها میل میکنید ممکن است به بدنتان آسیب رسانده و حتی در موارد حاد موجب بیماری نیز بشوند. پس در انتخاب خوراکیهای روزمره تان دقت کنید که هم تازه باشند و هم خاصیت خودشان را حفظ نمایند تا در کنار لذت از خوردن آجیل تازه، خواص آن هم به بدنتان برسد.

اشتراک گذاری:
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *