آجیل برای دیابت

آجیل برای دیابت

ما در این مقاله از سایت آجیل نعمتی به بررسی موضوع آجیل برای دیابت (Nuts for diabetes) می‌پردازیم. خواندن این مطلب، می‌تواند اطلاعات شما درباره رژیم غذایی سالم را افزایش دهد و سلامتی شما و اطرافیانتان را بهبود بخشد. از میان وعده‌های سالم و مغذی که همواره مورد توجه بوده‌اند، می‌توان به آجیل‌ها اشاره کرد. آجیل‌ها که منبع خوبی از مواد مغذی هستند برای سلامتی شما مجموعه‌ای از خواص منحصربه‌فرد را رقم می‌زند. شیوه زندگی و رژیم غذایی در کنترل دیابت که در اثر کاهش ترشح هورمون انسولین در خون ایجاد می‌شود، نقش مهمی دارد. طبق گفته انجمن دیابت آمریکا آجیل برای افراد دیابتی مفید است. مصرف آجیل می‌تواند سطح قند خون را تنظیم کرده و به کنترل آن کمک کند. این خوردنی دوست‌داشتنی برای این افراد مناسب و ایده‌آل است؛ اما آیا مصرف تمام آجیل‌ها برای افراد دیابتی توصیه می‌شود؟ بهترین آجیل‌ها برای این افراد کدام است؟

علت فایده آجیل برای دیابت

آجیل برای دیابت

همان طور که گفته شد افراد در اثر افزایش قند خون به دیابت مبتلا می‌شوند، با حضور این بیماری هورمون انسولین در خون افراد کاهش می‌یابد. دیابت و افزایش قند خون عوارض جبران‌ناپذیری می‌تواند داشته باشد مثل صدمه به چشم‌ها. استفاده از روش‌هایی چون مصرف آجیل، موجب تنظیم سطح قند خون می‌شود و از بالا رفتن قند خون جلوگیری می‌کند. امروزه بسیاری از پزشکان و اساتید طب سنتی مصرف آجیل را به ‌منظور جلوگیری از انواع بیماری‌ها توصیه می‌کنند. تحقیقات و بررسی‌های صورت ‌گرفته نشان داده که خوردن ۵ وعده آجیل در طول هفته به اندازه‌ی ورزش منظم نقش مهم و کلیدی در سلامتی ما ایفا می‌کند. افراد دیابتی با خوردن آجیل مناسب علاوه‌ بر کنترل بیماری عملکرد بهتری را نیز برای سایر ارگان‌های بدن مشاهده خواهند کرد. حال که از فواید آجیل برای بیماری دیابت اگاه شدید، پس به خرید آجیل اقدام کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

علت فایده آجیل برای دیابت

چربی‌های مفید در آجیل‌ها به مقدار زیادی دیده شده. اعمال مهمی مانند رشد سلول‌ها، محافظت از اندام‌ها مانند قلب توسط چربی‌های غیر‌اشباع آجیل صورت می‌گیرد. به طور نمونه مصرف بادام در افراد دیابت نوع ۲، خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد. از علل فایده آجیل برای بیماری دیابت، می‌توان به حضور پروتئین، ماده مغذی ضروری در این خوردنی اشاره کرد و علاوه‌بر آن طیف وسیعی از مواد مغذی چون فیبر، ویتامین‌هایی مانند ویتامین ای، تیامین و فولات را دارد. منیزیم، آنتی‌اکسیدان‌ها، پتاسیم، کاروتنوئیدها و فیتواسترول‌ها سایر مواد معدنی موجود در آجیل می‌باشند. با همه این‌ها مصرف تمام آجیل‌ها به افراد دیابتی توصیه نمی‌شود؛ مثلاً آجیل شور به دلیل نمک موجود در آن خطر بروز عوارض را افزایش می‌دهد. در ادامه‌ی مطلب بهترین مغزها را برای افراد دیابتی بررسی می‌کنیم.

پسته میان وعده سیر کن

 حضور پروتئین، فیبر و چربی‌های غیراشباع سالم در این‌ میان وعده موجب می‌شود، که احساس سیری کنید و دیرتر سراغ غذا را بگیرید. به ‌همین دلیل جایگزین مناسب و خوشمزه برای غذاهای کربوهیدرات‌دار است. مطالعات صورت‌ گرفته ثابت کرده که مصرف پسته میزان قند خون آن‌ها را اصلاح‌ می‌کند. با خرد کردن پسته این آجیل برای دیابت ، آن را به چاشنی تبدیل کنید و بر روی غذاهایی چون مرغ سوخاری و ماهی‌ها به کار ببرید.

میزان مصرف در هر وعده: ۴۵-۳۰ عدد پسته

چگونگی مصرف: پسته‌ی شور منع مصرف دارد. خوردن ۳۰ تا ۴۵ عدد همراه با یک کاسه سالاد در میان وعده توصیه می‌شود.

قند خون کم با مصرف گردو

 التهاب در بیماری‌هایی چون آلزایمر، دیابت و حتی بیماری قلبی دیده می‌شود. گردو با اسید آلفالیپوئیک خود این التهاب ایجاد شده را کاهش می‌دهد و بیش ‌از پیش نقش آجیل برای دیابت را خوش‌رنگ می‌کند. طبق بررسی‌های صورت‌ گرفته مصرف منظم گردو، فیبر، پروتئین و چربی‌های مفید را که مورد نیاز بدن هستند، تامین می‌کند. کنترل قند خون نیز با مصرف آن بهبود می‌یابد. علاوه‌بر تمام موارد گفته‌ شده، گردو یک میان وعده سیرکن است که تمایل شما به غذا را کاهش می‌دهد و درنتیجه گزینه خوبی برای کاهش وزن است.

میزان مصرف در هر وعده: حدود هفت عدد گردو کامل پوسته‌دار

بادام درختی دشمن بیماری قلبی

در این مطلب همانطور که متوجه شدید درمورد آجیل برای دیابت باشما صحبت می کنیم. بادام درختی نسبت ب بادام زمینی فواید بیشتری برای افراد دیابتی دارد. یکی از مطالعات صورت ‌گرفته در سال ۲۰۱۱ نشان داده که گنجاندن بادام درختی در رژیم غذایی پس ‌از ۱۲ هفته به میزان قند خون افراد تاثیر مثبت گذاشته و احتمال ابتلا به بیماری قلبی را نیز کاهش داده‌ است. بهبود کنترل قند خون با مصرف روزانه بادام درختی ممکن می‌شود. سطح لیپوپروتئین در خون با کلسترول بد در اثر خوردن این ماده مغذی کاهش می‌یابد و بالعکس، سطح لیپوپروتئین و کلسترول خوب افزایش می‌یابد.

 

قند خون کم با مصرف گردو

میزان مصرف در هر وعده: ۲۳عدد مغز بادام

چگونگی مصرف: بهترین گزینه‌ی انتخابی هنگام خرید آجیل، بادام خام و بدون نمک است. مغزها را شب گذشته در آب خیس کرده و صبح میل کنید.

بادام زمینی

 این آجیل مقوی در وهله اول از بروز دیابت جلوگیری کرده و منبع خوبی از پروتئین و فیبر است. کاهش وزن، کاهش ابتلا به بیماری قلبی و کاهش سطح قند خون از دیگر فواید آن ذکر شده‌ است.

میزان مصرف در هر وعده: ۳۰-۲۸ عدد بادام زمینی

چگونگی مصرف: روزانه ۲۸ تا ۳۰ عدد را به صورت خام استفاده کنید.

 آجیل‌ها مملو از پروتئین، کلسیم و مواد معدنی هستند. بهتر است با خرید آجیل مخلوط هر روز یک آجیل دیابتی در وعده‌های خود قرار دهید. البته تمام این‌ها فقط بخش کوچکی از نقش آجیل برای دیابت هستند.

مصرف خودسرانه آجیل

درمورد آجیل برای دیابت باید بدانید درست است که نتایج به ‌دست ‌آمده فواید بسیار آجیل را ثابت کرده‌اند و در کل یک میان وعده‌ی سودمند است،  اما دقت کنید که مقدار چربی بالا در آجیل نشان‌دهنده کالری بالای آن است، درنتیجه مصرف زیاد از حد آن افزایش وزن و چاقی را در پی خواهد داشت. توصیه کارشناسان تغذیه برای جلوگیری از چاقی و استفاده از مزایای آن این است که در روز به مقدار ۳۰ گرم آجیل مصرف کنید. البته آجیل‌هایی که همراه نمک هستند، فشار خون را تا حد خطرناکی بالا می‌برند؛ پس هنگام خرید فندق و آجیل‌های دیگر توجه کنید که دست ‌نخورده و طبیعی باشند. طعم و عطر در آجیل‌های تازه بهتر است. با رعایت این اصول، سلامتی خود را به خطر نیندازید.

سخن آخر

کمتر کسی پیدا می‌شود که علاقه‌ای به خوردن آجیل نداشته باشد، در این مطلب شما را آجیل برای دیابت و تاثیرات آن روی این بیماری آشنا کردیم. فروشگاه آنلاین آجیل و خشکبار نعمتی به عنوان یکی از بهترین‌ها با پشتوانه سال‌ها تجربه علمی و عملی در ارائه و آماده‌سازی خشکبار مرغوب، بهره‌گیری از پرسنل کارآمد و رعایت اصول مشتری‌مداری در خدمت شما عزیزان است. برای خرید محصولات متنوع ما از جمله خرید سوهان، خرید میوه خشک به سایت ما به نشانی …  مراجعه کنید.

اشتراک گذاری:
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *