خواص پسته تازه برای درمان بیماری ها

خواص پسته تازه

خواص پسته تازه (Properties of fresh pistachios) در عین حال که گران می‌باشد، خواص بسیار زیادی برای بدن دارد. اگر توانتان می‌رسد حتما پسته را به تنقلات غذایی خود یا کودکتان اضافه کنید. حتی مصرف 3 عدد پسته در طول روز، می‌تواند نیازهای بدن شما را به خوبی تامین کند. مصرف پسته برای بهبود برخی بیماری‌ها ضروری می‌باشد و مصرف آن برای بدن مفید است و به افزایش هوش در کودکان کمک می‌کند.

پسته برای بدن چه فوایدی دارد؟

پسته حاوی فیبر است. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف فیبر ممکن است باعث سیری شما شود و به نوبه‌ی خود به کاهش وزن نیز کمک می‌کند. این ماده‌ی مغذی خواصی دارد که می‌تواند باعث کاهش میل به گرسنگی شود که می‌تواند برای کاهش وزن بسیار مفید باشد.

یکی از خواص پسته تازه کمک به کاهش وزن است

پسته نوعی میوه‌ی خشک است. مطالعات نشان داده است که مصرف پسته می‌تواند به مرور زمان سایز کمر شما را کم کند. همچنین آجیل‌ها می‌توانند اثرات مفیدی بر روی‌تری گلیسیرید خون داشته باشند. آن‌ها می‌توانند به عنوان یک میان وعده‌ی سالم برای لاغر شدن مورد استفاده قرار گیرند. بدون اینکه نگران میزان چربی بدن خود باشید، میتوانید پسته مصرف کنید. و تمام خواص پسته تازه را دقیقا مثل یک آمپول تقویتی، به بدن خود تزریق کنید.

طبق یک مطالعه‌ی انجام شده توسط دانشمندان علوم تغذیه: میزان چربی موجود در پسته به طور کامل توسط بدن جذب نمی‌شود. و همچنین می‌تواند میزان چربی موجود در بدن را کاهش دهد. در مطالعه دیگری نشان داده شد که: افرادی که پسته‌ی غلاف دار را می‌خورند، کالری کمتری را نسبت به افرادی که پسته‌ی بو داده و نمکی مصرف می‌کنند، دریافت می‌کنند.

خواص پسته تازه

پسته تازه می‌ تواند سلامت قلب را بهبود بخشد

تحقیقات نشان داده است که پسته با افزایش سطح چربی‌های سالم در قلب می‌تواند از بیماری‌های قلبی جلوگیری کند. آن‌ها همچنین می‌توانند کلسترول بد خون را کاهش دهند و خطر بیماری عروق کرونر قلب را کاهش دهند. پس یکی دیگر از خواص پسته تازه بهبود سلامت قلب می‌باشد.

پسته سطح لیپوپروتئین‌ها را که یک عامل خطر برای بیماری‌های قلبی می‌باشد را کاهش می‌دهد. با مصرف پسته تازه می‌توانید به کاهش فشار خون خود کمک کنید. به عبارتی برای افراد دیابتی بسیار مناسب می‌باشد. آجیل‌ها حاوی آرژنین، که نوعی اسید آمینه است، می‌باشد. همچنین در تحقیقات مشخص شده است: که آرژنین فشار خون را کاهش می‌دهد.

همچنین بخوانید : معرفی مواد مغذی خواص درمانی آجیل

یکی دیگر از خواص پسته تازه درمان دیابت می‌باشد

سطح گلوکز خون، با مصرف پسته کمتر می‌شود. مغزها همچنین میزان پپتید 1 را افزایش می‌دهند. پپتید 1 هورمونی است که سطح گلوکز را در بیماران دیابتی تنظیم می‌کند.

یک مطالعه‌ای علمی، که توسط محققان کشور خودمان انجام شد، نشان داده است که: مصرف مغز پسته می‌تواند تأثیرات مثبتی بر کنترل قند خون، فشار خون، التهاب و کنترل چاقی در افراد دیابتی داشته باشد. پس اگر فرد دیابتی در منزل خود دارید، برایش پسته بخرید.

در دوران بارداری و شیردهی پسته تازه مصرف کنید

پسته دوز سالمی از چندین ماده‌ی مغذی مهم را در دوران بارداری نشان می‌دهد. مطالعات نشان داده است که: رژیم‌های غذایی حاوی این آجیل‌ها می‌توانند در این دوره بسیار کمک‌کننده باشند. پسته به دلیل خواص ارزشمندی که دارد می‌تواند برای مادران شیرده و باردار بسیار مفید باشد. همچنین شما به راحتی می‌توانید این ماده‌ی مغذی را در رژیم غذایی بگنجانید. البته بارای خانم‌های باردار لازم است که حتما قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند.

مواد فعال زیستی موجود در پسته ممکن است به مبارزه با التهاب کمک کنند. این خواص ضد التهابی را می‌توان برای استفاده درمانی استفاده کرد. پسته همچنین سرشار از چربی‌های غیر اشباع است. برخی معتقدند این موارد همچنین می‌توانند به مبارزه با التهاب کمک کنند، اگرچه تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

خواص پسته تازه

سخن پایانی

اگر بخواهیم از خواص پسته تازه صحبت کنیم قطعا در یک مطلب نمی گنجد. فقط می توانیم در پایان توصیه کنیم حتما مصرف پسته تازه را در رژیم غذایی خود بگنجانید. لازم به ذکر است که فروشگاه آجیل نعمتی پسته تازه، باکیفیت و خوش طعم را با قیمتی بسیار مناسب در کل کشور عرضه می کند.

اشتراک گذاری:
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *