بادام خام و ۳ خواص شگفت انگیز آن

بادام خام

مثل پسته، گردو یا خیلی از آجیل های دیگر بادام خام (raw almonds) نیز جزء آن دسته از خشکبار است که از فواید بسیار زیادی برخوردار می‌باشد و می‌تواند به عنوان یک مکمل سالم باعث رشد ذهنی و جسمی‌ کودکان و نوجوانان شود و از طرفی هم به حفظ سلامتی شما در هر سنی کمک کند.

بادام خام چیست؟

بادام در واقع میوه درخت بادام است که با نام علمی‌ پرونوس دالسیس (Prunusdulsis)نیز در بین متخصصین و محققان شناخته می‌شود. این نوع از خشکار بومی‌ مناطق خاورمیانه، شمال آفریقا و هند است که در دو نوع بادام شیرین و بادام تلخ در بازارها به فروش می‌رسد.

تفاوت بادام شیرین و تلخ

بادام شیرین در واقع مصرف خوراکی دارد اما بادام تلخ بیشتر برای ساخت روغن مورد استفاده قرار می‌گیرد.، ناگفته نماند که روغن بادام بیشتر به عنوان چاشنی غذا یا با هدف خواص رشد و تقویت مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. و یک روغن سرخ کردنی محسوب می‌شود.

به عنوان مثال روغن بادام را می‌توان در سالاد استفاده کرد. بادام شیرین را نیز می‌توان به صورت خام همراه دیگر آجیل ها مصرف کرد یا اینکه در مواردی مثل شیربادام از آن یک نوشیدنی لذیذ و مقوی به دست آورد.

شما می‌توانید برای جذب بهتر بادام خام آن را معده خالی یا همراه با صبحانه مصرف کنید، همچنین خلال بادام نیز یکی از بهترین چاشنی هایی است که می‌توان از این خشکبار فوق‌العاده به دست آورد. در مجموع این خشکبار خواص فراوانی دارد که در ادامه مطلب بطور خلاصه و مفید به آنها می‌پردازیم.

خواص بادام خام

3 خواص شگفت انگیز بادام خام

به عنوان برخی از اصلی ترین خواص بادام خام می‌توان به منبع غنی ویتامین E، فسفر، کلسیم، آهن، پروتئین، منیزیم، منگنز، ریبوفلاوین و همچنین چربی ها سالم و مورد نیاز اشاره داشت. این خشکبار را می‌توان به عنوان یک میان وعده مناسب در برنامه غذایی روزانه اضافه کرد که تنها 5 دلیل ساده آن را در ادامه می‌خوانیم.

  • کنترل وزن

یکی از مفید ترین فواید بادام خام در این است که می‌توان از به عنوان یک مکمل کاملا طبیعی برای جلوگیری از افزایش وزن استفاده کرد، فیبر موجود در این خشکبار احساس سیری به شما می‌دهد و در نتیجه اشتهای شما برای خوردن چربی و کالری بیش از حد کاهش میابد.

  • کاهش فشار خون و کنترل دیابت

بادام با داشتن پتاسیم و سدیم در می‌توان باعث رساندن بیشتر مایع از طریق جریان خون شود که با انتقال آنها به سلول ها موجب می‌شود داشتن فشار خون شما کاهش پیدا کند. همچنین این خشکبار با افزایش آنتی اکسیدان های بدن باعث پیشگیری و کنترل دیابت می‌شود.

  • محافظت از پوست و اندام

بادام همچنین با به همراه داشتن ویتامین E بالا می‌تواند به عنوان یک ماده مغذی سالم و طبیعی برای نگهداری از پوست و اندام مورد استفاده قرار بگیرد. حتی روغن بادام هزاران سال است که به عنوان یک محافظ درجه یک برای پوست و مو مورد استفاده قرار گرفته است.

فواید بادام خام

 

در پایان لازم است خاطر نشان کنم اغلب مردم خشکبار را با آجیل و ترکیبات آن اشتباه می‌گیرند. اگر می خواهید با خشکبار و تفاوت آن با آجیل آشنا شوید مقاله مرتبط به خشکبار را از دست ندهید.

اشتراک گذاری:
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *