آجیل هفت مغز و فواید آن

آجیل هفت مغز

آجیل ها فواید بسیار زیادی دارد، اما در صورتی که به صورت درست و به مقدار کافی از آن مصرف شود. این مواد مغزی، فوق العاده مقوی و مفید برای بدن است. توصیه می کنیم در میان وعده ها از خوردن آجیل، غافل نشوید. با داشتن یک برنامه رژیم غذایی و مصرف درست آجیل و همچنین آجیل هفت مغز (Nuts of seven nuts) ، می توانید یک بدن ایده آل و به دور از بیماری ها داشته باشید و نیز سلامت خود را تضمین کنید.

یک آجیل کامل و مقوی، آجیل هفت مغز است که می توانید در رژیم روزانه خود مصرف کنید. شما از این آجیل سالم و  کامل می توانید به عنوان میان وعده برای فرزندانتان و یا مهمانان تهیه کنید.

روزانه استفاده یک مشت از آجیل هفت مغز، مواد مورد نیاز بدن، نظیر انواع ویتامین ها، مواد معدنی، اسید های چرب گیاهی مفید، فیبر و …. را تامین می کند.

آجیل هفت مغز تشکیل شده از مغز گردو، فندوق، مغز پسته، بادام هندی، بادام زمینی است و مانند سایر آجیل ها می تواند برای پذیرایی مهمانی ها و میان وعده ها انتخاب خوبی باشد.

آجیل هفت مغز چیست؟

این آجیل گروهی از مغز های تازه، تفت داده و نمک سود شده نظیر پسته، مغز گردو، مغز فندوق، مغز بادام زمینی، مغز بادام درختی، مغز بادام هندی، کشمش پیکامی، تکه های خشک شده میوه و یا چیپس است.

این آجیل به خاطر تنوع بالا و وجود طعم های مختلف از طرفداران زیادی برخوردار بوده و خوردن آن یک تجربه لذت بخش را به وجود می آورد.

آجیل هفت مغز چیست؟

ترکیبات آجیل هفت مغز

این نوع آجیل بی نظیر حاوی اسید های چرب غیر اشباح، پروتئین ها، املاح معدنی، آنتی اکسیدان ها، چربی های غیر مستقیم می باشد.

ترکیب فوق العاده مفید آن دارای عناصری مانند کلسیم، روی، پتاسیم، مس، فسفر، آهن، منگنز و ویتامین های A,B,C,E است که برای سلامتی بدن بسیار موثر است.

مصرف این آجیل های مقوی برای حفظ سلامت بدن، تعادل سوخت و ساز بدن، درمان ناهنجاری های سیستم سلامت، جلوگیری و بهبود بیماری ها، لازم و مهم است. پس بهتر هست از خوردن آن دریغ نکنیم.

فواید هفت مغز در طب سنتی

آجیل هفت مغز به دلیل برخورداری از انواع ویتامین ها، املاح، مواد معدنی و… برای سلامتی کودکان و بزرگسالان بسیار مفید است. توجه داشته باشید که چگونگی مصرف آجیل در کودکان و بزرگسالان متفاوت می باشد.

این آجیل فوق العاده از هفت مغز مقوی و مفید تشکیل شده است که هر کدام از آن ها نیز فواید بسیار زیادی دارد. در برخی مناطق ممکن هست ترکیب هفت مغز متفاوت باشد.

شما باید مصرف صحیح آجیل ها و میزان مصرف روزانه آن ها را بدانید و از پرخوری جددا خودداری کنید، زیرا ضرر هایی را به دنبال دارد.

بهتر است به پزشک متخصص تغذیه مراجعه کنید و طبق تجویز او، یک برنامه رژیم غذایی مفید و مناسب داشته باشید.

هر کدام از مغزهای آجیل علاوه بر طعمشان دارای خواص درمانی نیز هستند. برای شناخت بیشتر مغزهای آجیل و خواص آنها مقاله معرفی خواص درمانی مغزهای آجیل را نیز مطالعه بفرمایید.

ترکیبات آجیل هفت مغز

 

اشتراک گذاری:
نظرات

یک پاسخ

  1. سلام ممنون بابت مقاله خوبتان ، آجیل های ۵ مغز و ۷ مغز خیلی محبوب هستند شهرت آجیل هفت مغز به دلیل خواص بسیار زیاد آن برای سلامتی می‌باشد. این آجیل مخلوط دارای بیشتر ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز بدن انسان است. چربی‌های موجود در آن‌ نیز عمدتاً از نوع چربی‌های غیراشباع است که برای سلامتی بسیار مفید می‌باشند. ویتامین Eکه یکی از آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند است در این آجیل خودنمایی می‌کند. مصرف ۱۰۰ گرم آجیل هفت مغز می‌تواند بخشی از نیاز روزانه بدن به انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی را تأمین کند. البته اگر برای خواص آجیل است که آن را مصرف می‌کنید، حتماً از آجیل هفت مغز خام استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *