آجیل رژیمی و فواید آن

آجیل رژیمی

آجیل به مخلوطی از میوه خشک شده برخی از گیاهان، می ‌گویند که به علت برخورداری از طعم خوشمزه و فوق العاده اش، مورد طرفدار بسیاری از مردم دنیا قرار گرفته است. آجیل ها فواید خیلی زیادی برای بدن و سلامتی دارند و دارای انواع ویتامین ها، پروتئین ها، مواد معدنی و… هستند، به همین خاطر مصرف آن برای بدن مهم و ضروری می باشد. همچنین مصرف آجیل رژیمی (Dietary nuts) در کاهش وزن نیز، بسیار موثر بوده که در ادامه مطلب به توضیح آن می پردازیم. همراه ما باشید.

آجیل رژیمی و ارتباط آن با لاغری

امروزه چاقی و اضافه وزنی، یکی از دغدغه و مشکلات مردم جهان و کشور ما شده است و همه به دنبال راهکاری برای مقابله با آن می گردند. چاقی ضرر و بیماری های زیادی را به همراه دارد. سلامت افراد از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، پس باید از چاقی خود جلوگیری کنیم.

آجیل رژیمی بهترین جایگزین وعده های غذا هستند، زیرا تقریبا تامین کننده تمام مواد مورد نیاز بدن می باشد.

شما می توانید وعده شام را حذف کنید و به جای آن اقدام به مصرف آجیل کنید. البته باید مصرف آجیل طبق برنامه ریزی صحیح صورت گیرد، زیاده روی در خوردن آن خطرات زیادی مثل چاقی، فشار خون بالا وانواع بیماری ها را به دنبال دارد.

آجیل رژیمی تشکیل شده از مغز فندوق، پسته، بادام هندی، مغز بادام ایرانی می باشد. هر کدام از مغز های نام برده شده تاثیر زیادی در لاغری دارد، در صورتی که به میزان مناسب مصرف شود.

خواص آجیل رژیمی

 

آجیل رژیمی چگونه باعث لاغری می شوند؟

مطمعنا همه شما می دانید که آجیل ها کالری خیلی زیادی دارند و به همین خاطر اگر درست مصرف نشوند باعث چاقی نیز خواهد شد. طبق تحقیقات انجام شده، به این نتیجه رسیده ایم، کسانی که در میان وعده های خود به مصرف آجیل رژیمی می پردازد، با مشکل چاقی مواجه نمی شوند.

اگر شما یک رژیم غذایی خیلی سختی دارید، توصیه می کنیم، حتما مصرف آجیل ها را فراموش نکنید و از این معجزه فوق العاده مفید و تاثیر گذار، بهره مند شوید. مصرف آجیل ها با برنامه ریزی درست، مانع از اضافه وزن خواهد شد.

کارشناسان تغذیه بر این باورند که همه چربی موجود در آجیل ها جذب بدن  نشده و مقداری از آن، دفع می شود. بهتر است بدانید که چربی آجیل هایی که  رژیمی هستند، وقتی بدن در حال استراحت است، متابولیسم را افزایش می دهد.

بهتر است به پزشک متخصص تغذیه مراجعه کنید و از او کمک بخواهید و همچنین طبق تجویز آن به مصرف آجیل ها اقدام کنید. اگر مایل نیستید به پیش پزشک بروید، می توانید خودتان در خانه با برنامه ریزی صحیح به مصرف آن بپردازید. قابل ذکر است، مصرف زیاد آجیل ها باعث چاقی می شود.

عدم وجود نمک و افزودنی های دیگر در آجیل رژیمی، تاثیر فوق العاده و زیادی را در مقابل با چاقی خواهد داشت.

فواید آجیل برای اغلب ما شناخته‌شده است؛ اما دقیقاً نمی‌دانیم چه میزانی از آجیل را در کدام وعده روزانه خود جای دهیم. در این باره در مقاله مصرف روزانه آجیل مطالعه کنید.

خواص آجیل رژیمی

 

 

اشتراک گذاری:
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *