آیا زعفران باعث سقط جنین می شود؟

آیا زعفران باعث سقط جنین می‌شود؟

ما در این مقاله از آجیل نعمتی به این‌ موضوع می‌پردازیم که آیا زعفران باعث سقط جنین می شود؟ (?Does saffron cause abortion) و در ادامه با خواص جادویی آن نیز آشنا خواهیم شد پس با ما همراه باشید.تحقیقات علمی صورت‌ گرفته درباره‌ی استفاده همگانی و جامع زعفران در طب گیاهی و سنتی، توجه بسیاری از محققان شرکت‌های داروسازی و دست‌اندرکاران علم پزشکی را به دلیل خواص متعدد و اثربخش ترکیبات مؤثر، به خود جلب کرده‌‌ است.

این گیاه که باارزش‌ترین گیاه جهان نام گرفته، خاستگاه آن به برخی نواحی ایران منصوب می‌شود و رونق کشت‌وکار آن توسط ایرانیان باستان صورت گرفته ‌‌است. یکی از مسائل حساس و قابل‌ توجه در حقوق اجتماعی و پزشکی قانونی سقط جنین است، که به روش‌های مختلف در کشورهای گوناگون صورت می‌گیرد و پاسخ به سوال آیا زعفران باعث سقط جنین می شود؟ بیش از پیش اهمیت می‌یابد. گیاهان دارویی خطرناک نیستند؛ این تصور عامه مردم است و به این دلیل به استفاده فراوان از آن می‌پردازند، به ‌همین ‌منظور آگاه کردن افراد ناآشنا از عوارض سمی و خطرناک گیاهان امری ضروری محسوب می‌شود. برخی از نتایج مطالعات نشان می‌دهند که زعفران در سقط‌ جنین مؤثر است و بسیاری از افراد ناگزیر با این گیاه در تماس هستند. اما خرید زعفران می‌تواند برای خانم‌هایی که به بارداری ناخواسته و یا خارج از رحم دچار شدند، گزینه‌ی خوبی باشد.

آشنایی با گیاه جادویی زعفران

یکی از ارزشمندترین گیاهان ایرانی زعفران است، که جهانیان را با مزه دل‌پذیر و رایحه دل‌انگیز به خود مجذوب کرده‌ است. خصوصیات جادویی مانند فرح‌زایی، لطافت و زیبایی بخشی به پوست موجب شده تا دل‌های اقوام و ملل مختلف دنیا را تسخیر کند. در هنگام خرید آجیل و خرید میوه خشک  مطمئنا متوجه رنگین بودن زعفران شده‌اید؛ ماده‌ای به نام کروسین این خاصیت بی‌نظیر را به وجود آورده‌ است. مهم‌ترین بخش تجاری گل زعفران، کلاله سه شاخ آن است. مواد چرب، املاح معدنی و موسیلاژ ترکیبات این بخش از گل است. وجود اسانس بی‌رنگ توتردار و ترکیب اکسیژن‌دار همراه با سینئول بوی خوش زعفران را ایجاد کرده‌اند. علت طعم بی‌نظیر آن هیدروکسید تلخ پیکر وکروسین و پیکروکروزینوزیر ذکر شده.

این گیاه مانند سایر ادویه‌جات خواص درمانی فوق‌العاده دارد، که در ادامه آن‌ها را نام می‌بریم:

  • اصلاح گردش خون
  • پیشرفت عملکرد سلول
  • اصلاح دستگاه گوارش
  • بهبود سرماخوردگی
  • ضد افسردگی
  • اصلاح حافظه و …

 این موارد تنها بخش کوچکی از فواید ادویه طلایی بود، اما همان ‌طور که از زمان‌های گذشته گفته ‌شده افراط و تفریط در هر چیزی درست نیست. مصرف بیش ‌از حد زعفران نیز اثراتی چون فلجی، بی‌حسی و حتی سقط جنین دارد.

 

آشنایی با گیاه جادویی زعفران

 

آیا زعفران باعث سقط جنین می شود؟

همان ‌طور که گفتیم همیشه اطلاع از بارداری موجب خوشحالی نمی‌شود. حضور علائمی چون عدم آمادگی و بارداری خارج از رحم زنان را به فکر سقط ‌جنین می‌اندازد. مصرف زعفران در سه ماهه اول بارداری می‌تواند موجب سقط ‌جنین شود. صفحات زرد وب با موضوعاتی چون سقط‌ جنین در نیم‌ساعت، سقط تضمینی جنین و پیشنهادهای سنتی چون مصرف زعفران ذهن زنان باردار را با این سوال که آیا زعفران باعث سقط جنین می شود؟ را مشغول می‌کند. خرید زعفران راهکار عالی برای این منظور است و  شما را از دغدغه‌های فکری نجات خواهد داد. اما چگونه زعفران باعث سقط‌ جنین می‌شود؟ مقدار مصرفی برای این منظور چقدر باید باشد؟ در ادامه بررسی می‌کنیم.

چگونه زعفران باعث سقط جنین می‌ شود؟

افزایش پروستاگلادین در خون به دلیل مصرف زعفران مشاهده می‌شود و علاوه‌ بر آن افزایش چند درجه حرارت در بدن مادر نیز مشاهده می‌شود. در نتیجه انقباضات رحم رخ می‌دهند. زعفران که گیاه قاعده‌آوری است، احتمال سقط جنین را در سه‌ ماهه اول بارداری بیشتر می‌کند. اثر زعفران برای سقط بسیار گزارش شده است

مقدار مصرفی زعفران برای سقط جنین

 برای این منظور باید مقدار بیشتری از ۱ گرم زعفران را در آب جوش بریزید و حل کنید. در شبانه‌ روز ۳ الی ۴ مرتبه به میزان ۱ قاشق استفاده کنید. با ادامه دادن این فرآیند در ۲ تا ۳ روز متوجه نشانه‌های سقط خواهید شد. بعد از مصرف زعفران برای سقط جنین حضور خون‌ریزی دلیل بر سقط نخواهد بود، بنابراین لازم است با مراجعه به پزشک متخصص و انجام سونوگرافی از آن اطمینان خاطر حاصل کنید.

مدت زمان سقط جنین با زعفران

هنگام سقط با زعفران باید بدانید که مصرف مقدار زیاد زعفران به مدت ۲ تا ۳ روز در سه‌ ماهه اول بارداری و با توجه به هفته بارداری باعث سقط‌ جنین کامل می‌شود. البته لازم به ذکر است که این روش نیز مانند روش‌های دیگر بر روی همه پاسخ‌گو نخواهد بود. از این‌ رو در پاسخ به پرسش آیا زعفران باعث سقط جنین می شود؟ باید گفت زعفران می‌تواند باعث سقط شود، اما گاهی بدون سقط کامل اثرات منفی بر جنین و حتی مادر می‌گذارد.

نشانه‌های سقط جنین با زعفران

این نشانه‌ها همانند علائم سقط ‌جنین با قرص، خود را نشان می‌دهند. شما پس ‌از مصرف زعفران علائمی مانند ضعف و حالت تهوع، خون‌ریزی، گرفتگی عضلات، تب و … را مشاهده می‌کنید. پس ‌از مشاهده علائم به پزشک معالج خود مراجعه کنید، تا در صورت نیاز اقداماتی توسط پزشک صورت گیرد. حضور Rh خون منفی در شما باعث می‌شود ۲ تا ۳ روز بعد از خون‌ریزی، پزشک تزریق آمپول روگام را توصیه کند. البته حضور Rh منفی در پدر این مسئله را نیز برطرف می‌کند.

 

نشانه‌های سقط جنین با زعفران

 

فواید زعفران در دوران بارداری

از زمان‌های دور به زنان باردار توصیه می‌شود که به مصرف زعفران بپردازند. مصرف کم این گیاه باارزش در دوران بارداری می‌تواند مفید باشد. زیبایی و لطافت پوست جنین از اثرات مصرف زعفران در بارداری است. زعفران را می‌توان منبع عالی کامپرلو دانست که اثرات ضدمیکروبی، ضدسرطانی و آنتی‌اکسیدانی آن در تحقیقات تأیید شده‌ است. اگر به‌ دنبال خوابی راحت و کنترل فشار بالای خون خود در دوران حاملگی هستید، پس به خرید زعفران اقدام کنید. حضور کم آن در پخت‌وپز نیز اشتها برانگیز خواهد بود.

سخن آخر

ما در این مطلب شما را با گیاه جادویی زعفران و خواص آن آشنا کردیم و به رابطه زعفران و سقط جنین پرداختیم . همچنین آگاهی شما را درباره‌ی پرسش آیا زعفران باعث سقط جنین می شود؟ بهبود بخشیدیم. لازم به ذکر است که امروزه در بازار حضور زعفران تقلبی را بیش ‌از پیش می‌بینیم. فروشگاه آنلاین آجیل نعمتی با ارائه این محصول در کیفیت عالی و اصل، با قیمت مناسب تجربه خرید خوب را رقم می‌زند. این فروشگاه برای خرید آجیل بسیار گزینه خوبی است.

همچنین در این فروشگاه می‌توانید به خرید محصولات خوشمزه دیگر چون خرید بیسکویت، خرید آجیل مخلوط و … بپردازید. به این منظور به سایت ما با نشانی … مراجعه کنید و با تماس با شماره تلفن … از سایر محصولات ما آگاهی کسب کنید.

توجه داشته باشیدخرید بیسکویت از دیگر توصیه های ما به شما از فروشگاه نعمتی است.

اشتراک گذاری:
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *