مضرات فندق چیستند؟  

مضرات فندق چیستند؟  

ایا مضرات فندق (Disadvantages of hazelnuts) را میشناسید؟ یکی از انواع آجیل‌های پرطرفدار که خاصیت بی‌شماری هم دارد، فندق است با توجه به اصول تغذیه مصرف این ماده در برنامه غذایی می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اما به طور کلی هر ماده غذایی ممکن است در کنار فواید، مضراتی هم داشته باشد. اگر شما هم مشتاقید تا بدانید چه طور ممکن است فندق مضر باشد، با ما در این مقاله از سایت آجیل نعمتی همراه باشید.

مضرات فندق برای همه افراد یکسان است؟

مضرات فندق برای همه افراد یکسان است؟

طبق تحقیقات انجام شده مصرف ۲۵ تا ۳۵ گرم فندوق در طول روز مجاز است و حتی خاصیت‌های فراوانی هم برای بدن دارد. به طور کلی اگر کسی قصد مصرف و خرید فندق را دارد باید با نحوه استفاده آن آشنا باشید. برای مثال ورزشکاران و بدنسازان برای تقویت عضلات و رفع گرفتگی ماهیچه‌های خود از این دانه پر خواص استفاده می‌کنند. مصرف این ماده برای این گروه بیشتر از افراد معمولی است و نمی‌توان همان مقدار را در دستور مصرف کودکان یا افراد مسن‌تر قرار داد.

به طور کلی مضرات فندق از جایی شروع می‌شود که افراد مختلف به نیاز بدن خود توجه نمی‌کنند. به هیچ عنوان نباید رژیم و برنامه تغذیه افراد دیگر الگوی شما باشد چرا که مصرف هر ماده‌ای برای هر شخص متفاوت است.

برای پیشگیری از مضرات فندق در بارداری هم باید از میزان مناسبی کره و مغزهای خوشمزه بدون مواد افزودنی استفاده کنید تا خطری شما و کودکتان را تهدید نکند. در واقع  بهترین فرمول برای پیشگیری از مضرات فندق میزان و شیوه درست آن است.

مضرات فندق را بیشتر بشناسید

فندق یک میان وعده خوشمزه است که می‌توان در بسیاری از غذاها از آن استفاده کرد. زمانی که افراد این ماده را در رژیم غذایی متعادل خود قرار می‌دهند می‌توانند از مزایای آن برای سلامتی بهره‌مند شوند. در تحقیقات قرن۲۱ نشان داده شده است که خوردن روزانه این دانه مغذی می‌تواند خطر مرگ زودرس را تا یک پنجم کاهش دهد.

مصرف  ۲۰ گرم از این محصول به میزان قابل توجهی می‌تواند از بروز بیماری‌های قلبی، تنفسی، سرطان، دیابت و سکته مغزی هم جلوگیری کند. ویتامین‌های گروه b، E، منگنز، پروتئین، فولات و فسفر هم در فندق وجود دارند. با وجود تمامی این مزایا آیا می‌توان مضراتی را هم برای این خوراکی در نظر گرفت؟ به طور کلی مصرف هر ماده غذایی به شکل افراطی می‌تواند  مزایای آن را به معایب تبدیل کند. پس اگر به میزان توصیه شده برای مصرف فندق  توجه کنید احتمال ایجاد شرایط نامطلوب برای شما به صفر خواهد رسید. توجه به این نکته در خرید آجیل بسیار کمک‌کننده است.

 عوامل دیگری مانند سن استفاده از این محصول، بارداری و آلرژی هم ممکن است در ایجاد عوارض جانبی نقش داشته باشند. در ادامه  بیشتر در خصوص عواملی که جزء مضرات فندق محسوب می‌شوند، صحبت می‌کنیم.

فندق چه مضراتی دارد؟

فندق چه مضراتی دارد؟

همانطور که گفتیم این دانه ارزش غذایی بالا و فواید بسیاری دارد اما مانند هر ماده دیگری ممکن است مضراتی هم داشته باشد. برخی از افراد ممکن است نسبت به فندق حساسیت داشته باشند و دچار واکنش آلرژیک جدی شوند. برخی از علائم این حساسیت به شکل مشکلات تنفسی تهدیدکننده بروز پیدا می‌کند. علائمی مانند آنافیلاکسی، التهاب پوست، خارش و قرمزی هم در این افراد دیده می‌شوند. اغلب افرادی که به بادام زمینی، گردو، بادام هندی و دیگر  آجیل‌ها آلرژی دارند ممکن است به ترکیبات موجود در فندق هم واکنش نشان دهند. در نتیجه هنگام خرید آجیل توجه کنید که مواردی را تهیه نمایید که با ذائقه شما همخوانی داشته باشد.

نکات

برای تشخیص حساسیت به این ماده باید قبل از مصرف با پزشک متخصص مشورت کنید. افرادی که هر دو یا یکی از والدین آن‌ها به این محصول آلرژی داشته باشند مستعد این واکنش‌ها هستند. از راه‌های دیگر پی بردن به آلرژی نسبت به فندق می‌توان به این نکته اشاره کرد که اگر بعد از ۲۴ ساعت پس از مصرف فندق هیچ علائمی به سراغ فرد نیامد با اطمینان بیشتری می‌توان آن را مصرف کرد و برای خرید فندق اقدام کرد.

یکی دیگر از گروه‌هایی که ممکن است به فندوق حساسیت نشان دهند، کودکان هستند.  شرایط جسمانی و فیزیکی خاص آن‌ها موجب می‌شود تا در بدو روش قادر به مصرف برخی از خوراکی‌ها نباشند. برخی از اندام‌های داخلی کودکان مانند معده، روده و دندان‌های کودکان هنوز رشد کافی را نداشته و توانایی دریافت دانه‌های قوی مانند فندق را نخواهند داشت. در واقع سیستم گوارش کودکان نمی‌توانند به درستی آن را هضم کند. برخی از آجیل‌ها بعد از شش ماهگی و بعضی دیگر بعد از یک سالگی به کودکان داده میشود. به همین جهت بهره‌مندی از این دانه باید با توجه به گروه سنی کودک باشد.

توجه

نحوه استفاده از فندق می‌تواند  برای کودکان متفاوت باشد. برای مثال می‌توان آن را به مقدار بسیار کم و به شکل آسیاب شده در ماست یا کره برای ایجاد یک بافت ترکیب کرد. بهتر است بدانید استفاده از دانه‌های بزرگ آجیل یکی از علت‌های اصلی خلیلی کودکان تا ۵ سال است پس در استفاده از آن‌ها برای کودکان خود محتاط باشید.

 یکی دیگر از مضرات فندق حساسیت زا بودن آن برای کودکان است. بعد از اینکه از نبود واکنش‌های جانبی آلرژی مطمئن شدید می‌توانید مقدار خیلی کمی به طور مثال یک هشتم قاشق چای‌خوری از آن را به غلات و ماست اضافه کنید و به کودکان خود بخورانید  اگر کودکتان هیچ عکس العملی نشان نداد می‌توانید به تدریج این مقدار را افزایش دهید.

 همچنین بخوانید:همه چیز درباره خواص بادام تلخ

سخن آخر

همانطور که تا به اینجا مقاله متوجه شدید فندق در کنار خوشمزه بودن و داشتن فواید بسیار می‌تواند مضراتی هم داشته باشد. به طور کلی مصرف بیش از حد هر ماده‌ای معایبی هم در پی دارد. اگر شما هم از انواع آجیل در رژیم غذایی خود زیاد استفاده می‌کنید به نکاتی که گفتیم توجه کنید و مواظب باشید تا هر کدام را به اندازه مصرف کنید تا به عوارض ناشی از آن دچار نشوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تماس با کارشناسان ما هم کافی است با شماره‌های درج شده در سایت آجیل نعمتی تماس بگیرید. همکاران ما در تلاش هستند تا بتوانند بهترین پاسخگوی شما باشند و سوالات شما را برطرف کنند.

اشتراک گذاری:
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *