همه آن چه که باید درباره کالری آجیل بدانیم

کالری آجیل

سالم ترین و مفید ترین خوراکی سالمی که می توانید بدون نگرانی و با خیالت راحت به مصرف آن ها بپردازید، آجیل ها هستند. اما به یاد داشته باشید که میزان مصرف روزانه آن ها، از اهمیت زیادی برخوردار است. همه شما می دانید که کالری آجیل (Calories in nuts) و چربی آن بالا است، اما خوشبختانه باید بگوییم که پزشکان تغذیه بر این باورند که همه چربی موجود در آجیل ها جذب بدن نشده و مقداری از آن دفع می شود.

البته باید برای مصرف آجیل ها، حتما یک رژیم غذایی مناسب داشته باشیم و از پرخوری آن ها دوری کنیم. مصرف زیاد آجیل ها ضرر های زیادی از جمله چاقی، بروز انواع بیماری ها و… را به همراه دارد. ارزش غذایی آجیل های شور، خام و برشته، با هم متفاوت است.

طبق تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیده اند که، مصرف آجیل ها به افزایش طول عمر بسیار موثر است و به خاطر داشتن فیبر و پروتئین، باعث دریافت مقدار کمی کالری در روز می شود. چربی آجیل ها برای قلب بسیار مقوی و مفید بوده و نیز در کم کردن کلسترول خون، نقش به سزایی دارد. اما همیشه به یاد داشته باشید، پرخوری مواد مقوی و مفید، ضرر های زیادی را به دنبال خواهد داشت. کالری آجیل در یک وعده برابر با 200 تا است.

آشنایی با کالری آجیل

200 کالری آجیل به چه شکلی است؟

اگر می خواهید از یک میان وعده خوب و مفید برخوردار شوید، باید مواد مصرفی به اندازه 150 تا 300 کالری داشته باشند. شاید برای شما جای سوال باشد که چند عدد آجیل، کالری ایده آلی دارد. خوردن روزانه یک مشت آجیل برای بدن کافی است. از آن جا که اندازه کف دست همه یکسان نیست، در ادامه مطلب به تعداد مجاز آن اشاره کرده و مشاهده می کنید که هر یک وعده 200 کالری آجیل های مورد علاقه تان چه تعداد است .

آجیل ها طبق شمارش تعداد: 8 عدد گردو، 10 عدد فندوق استرالیایی، 10 عدد گردوی آمریکایی، 22 عدد بادام هندی، 22 عدد بادام زمینی، 29 عدد بادام و 62 عدد پسته. حتما میزان شمارش مجاز تعداد آجیل ها را در نظر داشته باشید تا کالری آجیل را به ایده آل برسانید.

آجیل ها سرشار از چربی های موثر و مفید برای بدن هستند و در کاهش کلسترول، تاثیر زیادی دارند. آن ها یکی از فوق العاده ترین و بهترین اسید چرب های امگا 3 بوده که مانع از بروز بیماری های قلبی می شوند و نیز پشتیبان خوب برای کارکرد سالم مغز هستند.

به خاطر برخورداری آجیل ها از فیبر نامحلول، مانع بروز یبوست می گردند و کمک زیادی به گوارش می کنند. آجیل ها به خاطر این که در آن ها شاخص گلیسمی، پایین است، برای افرادی که با بیماری دیابت مواجه هستند، فوق العاده مفید می باشند. زیرا به طور ناگهانی منجر به بالا رفتن سطح قند خون و کاهش انسولین نمی شود. آجیل می تواند بهترین جایگزین وعده های غذایی باشد، زیرا تقریبا تامین کننده تمام مواد مورد نیاز بدن می باشد. برای آشنایی با آجیل های رژیمی مقاله مرتبط به آجیل رژیمی را از دست ندهید .

 

200 کالری آجیل

اشتراک گذاری:
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *